G: Kuinka usein vaihdatte pyyhkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysely
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pyyhkeen noin kahden käytön jälkeen. Saunatakki roikkuu kyllä tuolla naulassa, mutta käytän lähinnä aamuisin yöpuvun päällä kun on viileää... Pesen kun on tarvetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Amoraalinen:
siis miksi pyyhe pitää pestä jokaisen kuivauksen jälkeen? kamalaa veden/ pesuaineen/ sähkön tuhlausta.. :whistle:

Samaa ihmettelen minä!Eikös sitä pyyhitä pyyhkeeseen puhdas iho suihkun jälkeen, joten eipä pyyhkeen pitäis kovin likaantuakaan yhden suihkukerran jälkeen.Todellakin veden tuhlausta tuommoinen!!!Meillä samaa pyyhettä käytetään viikon verran, joskus kauemminkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
siis miksi pyyhe pitää pestä jokaisen kuivauksen jälkeen? kamalaa veden/ pesuaineen/ sähkön tuhlausta.. :whistle:
Meillä ihan siksi, että pyyhkeillä saa hyvin täytettyä muutoin vajaat koneelliset.

Lisäys: ehkä on syytä mainita, että meillä on kahden hengen talous.

kyllä minäkin joskus täytän vajaan koneellisen pyyhkeillä. mutta jos meidän taloudessa vaihdettaisiin kylpypyyhkeet joka käytön jälkeen niin joutuisin pesemään ainakin 35 kylpypyyhettä viikossa (5 pyyhettä per päivä).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Samaa ihmettelen minä!Eikös sitä pyyhitä pyyhkeeseen puhdas iho suihkun jälkeen, joten eipä pyyhkeen pitäis kovin likaantuakaan yhden suihkukerran jälkeen.Todellakin veden tuhlausta tuommoinen!!!Meillä samaa pyyhettä käytetään viikon verran, joskus kauemminkin.

Kuinka monta koneellista pyykkiä teillä pestään päivässä/viikossa?

Mä oon tosi tarkka hygieniasta ja vaikka se pyyhe periaatteessa on puhdas kun kuivataan pestyä ja puhdasta ihoa tai hiuksia niin silti ajattelen sen olevan jotenkin likainen. Kyllähän siinä pesussa menee turhaa vettä/pesuainetta/sähköä, mutta onneksi voi olla ekologinen muissa asioissa niin ei niin tunnu pahalta pestä käytön jälkeen pyyhettä.

Te, jotka täytette koneen pyyhkeillä, pesettekö käyttövaatteetkin 60 asteessa? Mä ainakin pesen pyyhkeet, lakanat jne 60 ja muut pääsääntöisesti 40. Joskus pesin pyyhkeet 40 asteessa, mutta sitten ne tosiaan pitää pestä parin käytön jälkeen, kun alkavat haista (ts. eivät ole pesussa peseentyneet kunnolla) .

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Meillä ihan siksi, että pyyhkeillä saa hyvin täytettyä muutoin vajaat koneelliset.

Lisäys: ehkä on syytä mainita, että meillä on kahden hengen talous.

kyllä minäkin joskus täytän vajaan koneellisen pyyhkeillä. mutta jos meidän taloudessa vaihdettaisiin kylpypyyhkeet joka käytön jälkeen niin joutuisin pesemään ainakin 35 kylpypyyhettä viikossa (5 pyyhettä per päivä).

Siinä sitä oliskin pyykkiä kerrakseen :whistle: Enkä ymmärrä et pyyhkeet pestään muun pyykin joukossa. Nehän kuuluu pestä 60 asteessa just siks, että tulee puhdasta. Mut tietty yhden käytön jälkeen ei ole likainenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Koneen täyttäjät:
Te, jotka täytette koneen pyyhkeillä, pesettekö käyttövaatteetkin 60 asteessa? Mä ainakin pesen pyyhkeet, lakanat jne 60 ja muut pääsääntöisesti 40. Joskus pesin pyyhkeet 40 asteessa, mutta sitten ne tosiaan pitää pestä parin käytön jälkeen, kun alkavat haista (ts. eivät ole pesussa peseentyneet kunnolla) .

Meillä käytetään samaa pyyhettä viikon verran. Eikä ala haista, vaikka pesen 40 asteessa.

En ymmärrä, miksi ihmiset vaihtavat kylpypyyhkeitään. Kun minä tulen suihkusta, olen puhtain asia koko taloudessa. Niinpä pyyhkeen pitäisi puhdistua, kun se koskettaa minua.

Pitäisikö pyyhkeiden muuten taipua?

Pyyhkeet varmaan viikon - parin välein, kylpytakki ehkä kerran kuussa.
En käsitä miksi ihmeessä joku pesee ne joka käytön jälkeen, en mitenkään ymmärrä mitä järkeä siinä on.

Meillä ei tarvi pestä kylpypyyhkeitä joka käytön jälkeen koska meillä on jokaisella oma henk. koht. pyyhe. Tuskin kukaan käyttää toisen samaa kylpypyyhettä? Vessan käsipyyhkeet vaihdan joka päivä ja joskus parikin krt päivässä. Ainakin jos appivanhemmat pyyhkineet niihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

mä pesen noin koneellisen päivässä vaatepyykkiä. ja kerran viikossa pesen pari koneellista pyyhkeitä (kylpypyyhkeet ja käsipyyhkeet) ja pari koneellista lakanoita (vaihdan lakanat noin kerta viikkoon). eli noin 11 koneellista viikossa näin kesäaikaan. paitsi tänä kesänä on tullut enempi tuota lakanapyykkiä kun on ollut niin kuumat kelit. kurakeleillä tulee enempi pyykkiä, samoin talvella kun sisävaatteita on enemmän päällä kun kesällä.
oliko tarpeeksi kattava selvitys meidän pyykinpesusta? :D

Juuri näin, kamalaa energian tuhlausta. Itse vaihdan pyyhkeen 2-3 krtaa viikossa ja käsipyyhkeet useamminkin, riippuu miten ne likaantuu. Pyyhkeestä "tuntee" kun se ei oikein pyyhi enää :)

mä pesen noin koneellisen päivässä vaatepyykkiä. ja kerran viikossa pesen pari koneellista pyyhkeitä (kylpypyyhkeet ja käsipyyhkeet) ja pari koneellista lakanoita (vaihdan lakanat noin kerta viikkoon). eli noin 11 koneellista viikossa näin kesäaikaan. paitsi tänä kesänä on tullut enempi tuota lakanapyykkiä kun on ollut niin kuumat kelit. kurakeleillä tulee enempi pyykkiä, samoin talvella kun sisävaatteita on enemmän päällä kun kesällä.
oliko tarpeeksi kattava selvitys meidän pyykinpesusta? :D

Se oli vain kysymys koskien ihmettelyä miksi vaihtaa pyyhkeet joka käytön jälkeen.
Meillä tulee pyykkiä 7-10 koneellista viikkoa kohden eli ei sen enempää tuota sähkön-ja vedenkulutusta taida olla.

Meitä tosiaan vain 2 ja pesukone pyörii kerran päivässä. Koneeseen mahtuu vaatteiden lisäksi käytetyt pyyhkeetkin.

Se oli vain kysymys koskien ihmettelyä miksi vaihtaa pyyhkeet joka käytön jälkeen.
Meillä tulee pyykkiä 7-10 koneellista viikkoa kohden eli ei sen enempää tuota sähkön-ja vedenkulutusta taida olla.

Taitaa olla prsaita teillä kun pyykkikone huutaa jokapäivä

Kylpypyyhkeet/saunatakit vaihdetaan kerran-2krt viikossa ja käsipyyhkeet varmaan päivittäin. Muuten pyykkiä pestään n.1-4 koneellista päivittäin riippuen keleistä ja lasten taidosta sotkea vaatteensa. Likaisissa ei tarvitse olla. Mutta kun sakkia on enemmän, tulee pyykkiäkin enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Taitaa olla prsaita teillä kun pyykkikone huutaa jokapäivä

Voipi olla että ollaan porsaita, muttei meidän kone huuda.

Uusimmat

Yhteistyössä