G: Kumpiin häihin menisit mielummin vieraaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vaikea sanoa, a vaihtoehdossa herkulliset ruuat, ja lapsia pitää saada olla ja tykkään kun paljon väkeä jota en tunne. B:ssä tunnelma ehkä liian intiimi, jäisin ulkopuoliseksi ja juominen ei kiinnosta...Plussaa olisi se kun teennäiset hääleikit puuttuisivat.

A, mä nautin perinteisistä jutuista. Tutuista ja turvallisesta ruuasta. Vegaanihäissä en varmaan uskaltais ottaa mitään ruokia jos ne olis outoja, oon hirveän nirso.

Jos kyse kavereiden tai läheisten tuttujen, lähisuvun tms. pippaloista niin ehdottomasti b, jos etäisemmät niin a, muuten vois tuntea olonsa ulkopuoliseksi. Samoin uskon, että jotkut iäkkäämmät viihtyis a-vaihtoehdossa ja esim. minun sukulaisista osa kauhistelisi pelkkää vegeruokaa ja juuri näiden tylsien karjalanpaistien ja kermakakkujen jne. puutetta.
Jos järkkäisin vielä omat häät uudestaan ne olis kirkkohäät seremonioineen, jälkijuhlat vapaamuotoiset jossain missä voi tanssia ja laulaa ja nostaa maljoja.

minä olen sitä mieltä, että nykyhäissä on tämä ohjelmapuoli liikaa korostunut. Olen katsellut vanhempieni hääkuvia 60-luvulta ja niissä oli juhlaväkeä ainoastaan läheisimmät ihmiset. Ohjelmanumerona olivat kakkukahvit kotona, missä pappikin oli paikalla ja jatkoille johonkin ravintolaan syömään ja tanssimaan. Yksinkertaista, edullista ja tyylikästä ilman joutavaa vouhottamista. Nykyhäistä on hävinnyt tuon tilaisuuden arvokkuus tyystin kaikenlaisen oheisohjelman vuoksi. Hyvänä esimerkkinä voidaan mainita televisiossa näytetyt hääohjelmat, joiden katsomisesta tulee hieman koominen vaikutelma kaikkine hössötyksineen ja panikoimisineen.

No minä käsitin, että kyse ei ollut siitä, että ap:n pitäisi valita jompikumpi juhlista (että ei siis voisi osallistua molempiin), vaan että ap on esim morsian ja nämä ovat hänen omien häidensä vaihtoehdot... No mut ihan sama.

Mun mielestä B ehdottomasti! Minä ainakin pidän hääni jonain päivänä itselleni ja niille mulle rakkaimille ihmisille (eli ihan lähin suku ja ystävät). Ei oo aikomustakaan ruveta kutsumaan jotain puolituttuja serkkuja vaan sen takia, että "niin kuuluu tehdä".

No voisin mennä kumpiinkin häihin. Jos A vaihtoehto on jussina ja meininki kovinkin tylsää, niin voi olla että poistuisin paikalta suht aikaisin jatkamaan johonkin muualle juhlintaa. Mutta jos olis pakko valita vaan toiset, niin sitten ehdottomasti B.

A. häihin kuuluu ehdottomasti kirkko-osuus ja se on kaikista juhlallisin ja tunteikkain hetki. Tosin pienemmällä väkimäärällä mielellään. Semmonen 50-100hlöä ois sopiva. Ohjelmaa ei tarttis olla kovin paljoa. Kesto max 4 tuntia.

A.

Ei alkoholi ole mulle pakollista juhlissakaan, voin hyvin olla ilman.

Eikä tarvitsisi lastenhoitoa järkätä muuten tai lähteä "kesken" pois juhlista.

Todennäköisesti myös ruokapuoli olisi meidän perheelle sopivampi ns perinteisestä pöydästä kuin vegaaniruoasta.

Ja kerrankin olisi juhannuksena tiedossa muuta kuin mökkeilyä :)

Hassua, mutta minä olen tainnut olla molemmissa. A-häät olivat perinteikkyydessään tyylipuhtaat, mutta B-häistä jäi kivempi muisto. Ruoka oli ehdottomasti parempaa B-häissä.