G: Luetko paljon kirjoja? Entä miehesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luin ennen lapsia paljon. Aina oli romaani työn alla. Hömpää, elämänkertoja. Enimmäkseen historiallisia romanttisia juttuja, tai jännitystä. Mies ei lue koskaan kirjoja.

Kylllä. Mies lukee enemmän faktaa, mutta joskus myös kertomakirjallisuutta. Minä luen enemmän kertomakirjallisuutta, mutta myös faktaa. Lapset lukevat myös paljon, ja heille luetaankin paljon.

Luetaan molemmat paljon. Harrastuksena luemme yhdessä (eli mies lukee minulle ääneen :)). Mies lukee enmmän faktaa, etenkin nyt kun minä olen äitiysvapaalla ja aivot on henkisessä narikassa. On vaikea keskittyä kunnon kirjoihin. Onneksi edes mies lukee mulle ääneen :D Työni liittyy kirjallisuuteen, joten normaalitilassa (lue: työelämässä) luen paljonkin.

Toisaalla juuri kirjoitin lukeneeni ekan (ja vikan!!) Cathy Kellyn kirjan. :x :x :x
Eli en lue hömppää. Ennemmin kai sitten pelkkiä lehtiä.

Molemmat lukee meillä - minä tosin enemmän. Mies rakastaa elämäkertoja ja tietokirjoja, jonkin verran lukee myös kaunokirjallisuutta, eritoten dekkareita. Mä luen kaikenlaista Bridget Jonesista Rikokseen ja rangaistukseen - kovin tasottomaan hömppään en tosin jaksa aikaani tuhlata. Koko ajan pitää olla ainakin pari teosta työn alla.

Itse pidän lukemisesta. Tosin kirjallisuus taitaa olla enemmän sellaista hömppäosastoa eli dekkareita ja jännityskirjallisuutta esim. Robin Cook.
Miehen sivistystaso jää Aku Ankan taskukirjoihin ja moottoripyörä ja kuljetusalan lehtiin :D

Sori, änkeän tähän ketjuun kysymykselläni. Suositelkaas niitä hyviä kirjoja. Itse aina käyn sen verran hätäiseen tuolla kirjastossa, että pitäisi aina tietää mitä etsii. Niin ja mitkä on niitä laadukkaita kirjoja?

Luen, mies ei lue. Sillä on jonkin sortin hahmotushäiriö (tms hienomotoriikka-lukihäiriö, en tarkkaan muista) , lukeminen on sille tuskaisaa ja hidasta. Onneksi on äänikirjat, niitä se sitten kuuntelee.

Minä luen oikeastaan kaikkea paitsi romantiikkaa ja jännitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Luen, mies ei lue. Sillä on jonkin sortin hahmotushäiriö (tms hienomotoriikka-lukihäiriö, en tarkkaan muista) , lukeminen on sille tuskaisaa ja hidasta. Onneksi on äänikirjat, niitä se sitten kuuntelee.

Mun miehellä on myös, lukihäiriö, tosin se lukee paljon pojalle ja on sanonut että siitä on ollut apua. :)

Viimeaikoina en ole ehtinyt hirvittävästi lukea, mutta meillä on kirjahyllymetrejä kymmeniä. Mies lukee enemmän tietokirjallisuutta/historiaa/eläimistä/sotakirjallisuutta. Itse sisustuskirjoja ja lähinnä salapoliisijännäreitä (nooh nää on varmaan luokkaa hömppä). Yrityksenä oli lisäksi lukea enemmän työhön liittyvää kirjallisuutta. Lisäksi mies pitää huolen, että myös minä tiedän mitä hänen kirjoissa tapahtuu...

Luen kirjoja, enemmänkin olen lukenut. Kallistun sinne laadukkaampien puoleen, toisinaan sorrun hömppään (en kyllä tiedä, mitä tuo mainittu Kelly kirjoittelee, mutta esim. pari Dan Brownia on tullut luettua).
Mies lukee ainakin yhtä paljon kuin minä, mutta painottaa lukemisensa tietokirjallisuuteen. Ja vielä englanninkieliseen *pyörittelee silmiään*

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:

Mun miehellä on myös, lukihäiriö, tosin se lukee paljon pojalle ja on sanonut että siitä on ollut apua. :)

Varmaan patistan miehen kanssa lukemaan lapselle, kunhan on sen ikäinen, että jaksaa keskittyä ja kuunnelle (lapsi siis ) :D

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:

Varmaan patistan miehen kanssa lukemaan lapselle, kunhan on sen ikäinen, että jaksaa keskittyä ja kuunnelle (lapsi siis ) :D

Hyvä hyvä. :D
Mies on sanonut että lapselle on kiva lukea kun lapsi ei arvostele eikä ole pelkoa epäonnistumisesta. :)

Meillä menee kausittain se lukemisinto. Nyt on taas se kausi kun luetaan. Joka ilta kun lapset saadaan nukkumaan niin otetaan kirjat käteen. Me ei lueta muita kun dekkareita :D

Luen ihan kohtalaisen paljon. Nykyisin aika ei juuri salli huomiota muille kuin tenttikirjoille, mutta ne ovat niin mielenkiintoisia, että lukisin niitä ilman tenttejäkin. Tällä hetkellä mulla menossa Uuno Kailaan elämään perustuva romaani.

Myönnän rakastavani dekkareita, Agatha on mun suuri idoli. Nykydekkareita en oikein jaksa lukea. Runoja luen, sekä näytelmiä. Kirjallinen maku on samankaltainen kuin musamaku: suurimmat suosikit ovat vanhoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Myönnän rakastavani dekkareita, Agatha on mun suuri idoli. Nykydekkareita en oikein jaksa lukea. Runoja luen, sekä näytelmiä. Kirjallinen maku on samankaltainen kuin musamaku: suurimmat suosikit ovat vanhoja.

Tulitko katsoneeksi Teemalta ohjelmaa työryhmästä, joka oli analysoinut Christien kirjojen sisältöä, kaavaa ja suosion salaisuutta?

Yhteistyössä