G: Meneekö teillä ruokaa roskiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neiti Dina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

neiti Dina

Aktiivinen jäsen
24.10.2009
6 249
0
36
Syökö kukaan leivän kantapalaa? Kestääkö makaronilaatikko 3 päivää ja puolet menee silti roskiin? Leivotteko sämpylöitä eilisestä perunamuusista? Mitä tapahtuu juuston jämälle josta ei enää saa viipaletta?Kaivatteko lusikalla ketsuppipullon jämät?

Meillä menee aivan hirvittäviä määriä. :/

Menee roskiin...laitan melkein aina lapselle liikaa ruokaa lautaselle, usein tehdään aavistuksen verran liian iso satsi ruokaa joka sitten jää syömättä (siis joku 1annos jää kaappiin, unohtuu/ei enää tee mieli samaa ruokaa)...juustonjämä homehtuu jollei joskus harvoin muisteta nakata pakkaseen että voi käyttää pizzaan...en kaivele mitään jämiä lusikalla mistää puteleista.

sama vika.

ruuan kanssa pyrin tekemään niin että syödään mitä syödään ja jos näyttää että riittää huomiselle, syödään toisen kerran. Jos jostain syystä ei syödäkään, pakastan annoksina joita sitten otan esim. töihin evääksi tai sulatan joskus jos ei jaksa laittaa ruokaa tai ei ehdi.

Leipää meillä menee paljon roskiin kun syödään niin vähän, tahtoo aina homehtua. Välillä olen viitseliäs ja pakastan ja otan sulamaan vaan muutaman palan kerrallaan.

Ketsuppi tulee melko tyhjäksi jos sitä säilyttää loppuajasta alassuin.

Ja juuston viimeinen pala josta ei saa enää siivuja, kelpaa siivuksi sellaisenaan... tai esim. lämpimän juustoleivän päällä :p

Ei mene roskiin, suunnittelen sen verran tarkkaan noi ruokalistat. No juu, ihan kaikkea ei voi hyödyntää.

Teen rieskasia ylijääneistä muuseista, raastan juustonloput pakastimeen, puurot sämpylöiksi, kuivahtaneet leivät jälkkäriksi tai paistan krutongeiksi jne.

siis todellakin menee. yleensäkkin ruoka vaan aina jää jääkaappiin kun tehäänkin jotain uutta. lisäks leipäpussista puolet menee roskiin. ja sit mehukeittoja ja paljo muitaki tuotteita jotka oon ostanu ku mieli tekee ja sit ei toista kertaa teekkään mieli..

Joskus menee kyllä jääkaapista tähteitäkin roskiin (yleensä kyllä pakastan heti kaiken mitä jää), mutta pääasiassa lasten lautasilta kertyy se roskiin heitettävä. Varsinkaan tuon vauvan syömisiä ei pysty yhtään ennustamaan. Voi syödä puolitoista desiä tai puolitoista teelusikallista. Ja kyllä ärsyttää tuo poisheittäminen.

Ei. Leivät syödään kanteja myöden, ruoka syödään loppuun seuraavana päivänä tai sitten pakastan, ketsuppipullo huuhdotaan jauhelihakastikkeeseen, lapset suorastaan jonottavat niitä juustonkantteja. Tosi vähän jää ruokaa yli. Sitäpaitsi meillä on koira joka syö esim lautasille jääneet ruuantähteet.

Eniten ehkä puuroa. Joku vuosi sitten annostelin puuron samantein lautasille, jolloin kaikki syötiin, mutta nyt kun kaikki syövät sen eriaikaan jää lähes aina enemmin tai vähemmin puuroa kattilaan. Joskus laitan sen sämpylätaikinaan, mutta muuten se päätyy roskiin. Eli vinkkejä kiitos, mihin voi puuron jatkokäyttää?

Muuten useinmiten ruoat yms syödään loppuun, mutta aina välillä jotain jää. Sitten pistän ne jää kaappiin, jos joku seuraavana tai sitä seuraavana päivänä söisi. Usein teen noista pyttipannua, mutta jos en tee, niin valitettavan usein nekin päätyvät roskiin.

Kantapalat meillä menee leivistä ensimmäisinä, mutta kyllä meillä välillä jää leipiä pusseihin, kun ostetaan uutta ja vanha ei enään maistu. Liian usein myös (mies jättää) jää leipäpussi auki ja osa leivistä on turhan kovia purtaviksi tai muutenkin joskus unohtuu ruoka tai ruoka-aines pöydälle pilaantumaan, niin pakkohan se on roskiin nakata.

Muuten kyllä käytetään purkit ja purnukat viimeistä piirtoa myöten.

Nyt menee, kun mies on lapsen kanssa kotona ja minä töissä. Sillä ei jotenkin yhtään tunnu olevan käsitystä, mitä tarvitsevat kaupasta. Maito saattaa siis loppua samaan aikaan kun kahdeksaskin leipä homehtuu pöydällä..

Asia korjaantuu kun minäkin jään kotiin ja hallinnoin kauppalistan tekoa ja lapsen syömisiä =)

aloin nyt miettiä, että ei sitä ehkä niin hirveästi sittenkään mene roskiin kun kesällä laitamme biojätteet kompostiin ja tuollainen pieni marjaämpäri kyllä kestää täyttyä varmaan 3-4päivää. Ja siitäkin suurin osa on kahvinsuodatinpusseja.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Hyvin vähän, jossen minä tai isäntä syö niin toi nelijalkainen jätemylly huolehtii kyllä lopuista.. :D

Olen niin kade tuosta jätemyllystä : )
Vähän bioon mitään syötäväksi kelpaavaa menee,mutta joskus pääsisi helpommalla kun olisi tuo "jätemylly".
No, oikeesti..ei tähän elämänvaiheeseen enää yhtään nelijalkaista,vaikka kuume tässä viikonlopulla iskikin.
Ei siis paljoa mene bioon ruokaa.

Te ketkä pakastatte ruoanloppuja. Tuleeko teillä käytettyä aina ne pakastamat pöperöt? Mä kun joskus aloin laittamaan pakkaseen, niin loppupelissä sain vain heittää sieltä pakkasesta roskiin, kun vuoden oli sielä ollut eli nyt pakastetaan vain, jos suurempi satsi ruokaa jää. Juuston saatan pakastaa, jos reissuun lähdetään, mutta jos pakastaisin pikku palasen, niin sinne se unohtuisi.

Meillä menee kanssa aika lailla. Leivän kantapalat menee roskiin ja jugurttien/murojen ja puurojen tähteet joka ilta. Ylijäämäruoka (lämmin ruoka) pyritään ottamaan seuraavana päivänä töihin mukaan, mutta esim. kalaruoat ei oikein lämmitettyinä maistu, joten yleensä heitän sitten jääkaapista parin päivän säilytyksen jälkeen roskiin. Eilen unohdin homejuustomurun pöydälle yön yli, vähänkö otti päähän heittää se aamulla roskiin...

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Te ketkä pakastatte ruoanloppuja. Tuleeko teillä käytettyä aina ne pakastamat pöperöt? Mä kun joskus aloin laittamaan pakkaseen, niin loppupelissä sain vain heittää sieltä pakkasesta roskiin, kun vuoden oli sielä ollut eli nyt pakastetaan vain, jos suurempi satsi ruokaa jää. Juuston saatan pakastaa, jos reissuun lähdetään, mutta jos pakastaisin pikku palasen, niin sinne se unohtuisi.

sama homma mulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
aloin nyt miettiä, että ei sitä ehkä niin hirveästi sittenkään mene roskiin kun kesällä laitamme biojätteet kompostiin ja tuollainen pieni marjaämpäri kyllä kestää täyttyä varmaan 3-4päivää. Ja siitäkin suurin osa on kahvinsuodatinpusseja.

Eikö teillä tule siihen kasvisten kuoria ja kantoja?