G: Meneekö teillä ruokaa roskiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neiti Dina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Te ketkä pakastatte ruoanloppuja. Tuleeko teillä käytettyä aina ne pakastamat pöperöt? Mä kun joskus aloin laittamaan pakkaseen, niin loppupelissä sain vain heittää sieltä pakkasesta roskiin, kun vuoden oli sielä ollut eli nyt pakastetaan vain, jos suurempi satsi ruokaa jää. Juuston saatan pakastaa, jos reissuun lähdetään, mutta jos pakastaisin pikku palasen, niin sinne se unohtuisi.

kyllä siinä välillä käy niinkin...yleensä sitten jos pihiyksissäni olen pakastanut jotain mikä ei oikestaan ollut edes hyvää, sitä ei tule käytettyä :D

ja toinen on se jos en merkkaa kunnolla mitä se on... kiva arvuutella parin kuukauden päästä että mikähän mössö tämä on...

menee se mitä lapsi jättää sörssättyään ruokaa ensin lautaselta pöydälle, suuhun, takasin pöydälle ja sit taas lautaselle (1v. jonka PAKKO saada syödä itse), ja se mitä joskus unohtuu jonnekin jääkaapin perukoille (harvoin kylläkin). Leipää meillä ei mene ikinä roskiin, joskus jotain vihannesta tai hedelmää joka on homehtunut ennätysnopeesti. Maitotuotteetkin yleensä käytän vaikka olis päivän pari mennyt yli viim. käyttöpäivä jos vaan normaali tuoksu ja maku.

Ruokaakin tehdään just sen verran yleensä mitä menee ruoalla ja seuraavana päivänä evääksi töihin. Sit jos jääkaappiin alkaa kertyä jämiä niin en tee uutta ruokaa ja jokainen valitsee mitä jämäruokaa tahtoo syödä (ihanalta kuulostaa :D )

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
aloin nyt miettiä, että ei sitä ehkä niin hirveästi sittenkään mene roskiin kun kesällä laitamme biojätteet kompostiin ja tuollainen pieni marjaämpäri kyllä kestää täyttyä varmaan 3-4päivää. Ja siitäkin suurin osa on kahvinsuodatinpusseja.

Eikö teillä tule siihen kasvisten kuoria ja kantoja?

banaaninkuoria lähinnä, muut hedelmät menee kuorineen. Ja tuoreista kasviksista tulee aika vähän hukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ruokaakin tehdään just sen verran yleensä mitä menee ruoalla ja seuraavana päivänä evääksi töihin. Sit jos jääkaappiin alkaa kertyä jämiä niin en tee uutta ruokaa ja jokainen valitsee mitä jämäruokaa tahtoo syödä (ihanalta kuulostaa :D )

meillä on kans toisinaan seisova pöytä, jämiä useampaa sorttia :D

Ennen ei mennyt oikeastaan ollenkaan, mutta nyt kun on tuo 1-v. niin menee. Kun ei ikinä tiedä, että minkälaisen annoksen meinaa syödä. Ruuan yleensä kyllä laitan vielä jääkaappiin ja syötän myohemmin, mutta joku puuro menee roskiin. Siitä olen tarkka, että jos jää jotain yli niin pakastetaan tai säästetään myöhemmäksi ja siitä, että kukaan ei voi olla niin täynnä, etteikö menisi vielä kaksi tomaatinpalaa tai puolikas leipä ihan sinne mahaan.

Kompostiin menee. Sitä kun pukkaa unohtamaan, että siellä jääkaapissa on jotain. :whistle: :ashamed:

Lapsilta tuntuu jäävän yli AINA, jotain edes. Oli sitten kuinka pieni annos tahansa. Leivistä voi jäädä kantapalat, mies ei jostain syystä syö, eikä lapsille syötä, ja minä välttelen leipää. Ketsuppipullot tosin huuhdotaan ja siitä keräykseen, eli viemäriin ne. :D

Ja jos pakkaseen jotain menee, pääsääntöisesti ne unohtuu sinne, kunnes heitetään parin vuoden päästä pois. :ashamed:

Menee että oikein hävettää, kun on kasvanut pihissä kodissa ja periaatteessa on pihi ittekin. Meillä mä söisin kyllä miltei mitä vaan, mutta mies ja poika on ronkeleita joille päivän kahden vanhan syöminen on näköjään miltei mahdotonta...Oon kovasti koittanut pienentää määriäkin mitä teen, mutta aina jotain tuntuu jäävän...Puhumattakaan tuoretavaraa pilaantuu aina,ja leipää homehtuu ...no nyt kyllä kunnostauduin ja laitoin pakkaseen osan leivistä...

Alkuperäinen kirjoittaja Butterfly85:
Just tänää manailin, ku leipää menee ihan liikaa roskiin, ehtiii aina homehtua, ennen ku tulee syötyä... Mut ei muuten mee paljo roskiin, koira syö ylimääräiset ruuat

laita tuoreena pakastimeen ja ota päivän tai kahden palat aina sulamaan kerralla.

Te ketkä pakastatte ruoanloppuja. Tuleeko teillä käytettyä aina ne pakastamat pöperöt? Mä kun joskus aloin laittamaan pakkaseen, niin loppupelissä sain vain heittää sieltä pakkasesta roskiin, kun vuoden oli sielä ollut eli nyt pakastetaan vain, jos suurempi satsi ruokaa jää. Juuston saatan pakastaa, jos reissuun lähdetään, mutta jos pakastaisin pikku palasen, niin sinne se unohtuisi.

Meillä ainakin tulee käyttöön! Huonoa ruokaa en edes pakasta. Ihana joskus saada valmista vain mikron kautta! Kuten tänään kirvikäristyksen loput lämmitin mikrossa ja kaveriksi vaan perunat. Nam.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

meillä on kans toisinaan seisova pöytä, jämiä useampaa sorttia :D

"Kaappikatsaus" :D

Kyllä meillä välillä menee hukkaan. Pienet ylijäämäannokset menee melkein pikkeuksetta roskiin, vaikka säilön niitä välillä jääkaapissa pari päivää. Leipää ja hedelmiäkin menee välillä roskiin. Kummallisimpia meillä on erilaiset purkit, jotka jää jääkaappiin. Tacokastiketta tai lemon curdia tai mitälie itämaista kastiketta. Parin käyttökerran jälkeen ne hautautuu jääkaappiin ja välillä niitä heitellään pois, kun ei tiedä, koska ne on sinne päätynyt.

Meillä ei mene paljoa roskiin. Nuo ketsuppipullot huuhdellan vedellä ja isketään ne pienet "tirat" spaghettikastikkeeseen tai pizzan tomaattikastikkeeseen. Juusto taas raastetaan pizzan päälle tai pakastimeen odottamaan käyttötarkoitusta. Kantapaloja syön minä, kun muut niistä ei pidä- minä taas suorastaan himoitsen niitä:)

Ruoantähteet päätyvät usein eläimille koirille & kaneille (mausteettomat, vähäsuolaiset etc.) . Kaneille kelpaavat kasvien tähteet ja kuivaneet leipäpalat. Koirille taas sekaruoka raksujen joukkoon.

Tulee käytettyä. Joskus tosin jääkaappiin laitetut jäävät sinne niin pitkäksi aikaa että niitä ei uskalla syödä. Teemme monesti kerralla ruokaa enemmän jotta saadaan töihin ruuat samalla.