G:Mihin haluisit töihin, jos voisit vaan itse päättää?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräs äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis ihan muu ammatti vai työpaikka omalla alalla?

Jos muu ammatti niin haluisin olla ulkomaan kirjeenvaihtaja / toimittaja eri paikoissa.
Voisin haluat olla myös proviisori. Tää ihan siksi et apteekeissa on aina hiljaista ja rauhallista :D

Oman alan duunissa oon nyt sellaisessa työpaikassa; ympäristössä, jossa haluun olla.
Työtehtävät vois olla tuolla jotain muutakin kuin tän hetkinen. Siis ympäristöä en ihan heti vaihtais vaikka haluisinkin muuten vaihtelua.

Sen kun tietäisin niin sitä työtä varmasti tekisin. Uskon, että ihminen pystyy oppimaan mitä vaan, kunhan tarpeeksi haluaa. Mulla ei vaan löydy tarpeeksi halua yhtikäs mihinkään :(

Johonkin pajaan missä valmistettaisiin ja myytäisiin kaikenlaisia ihania sisustustuotteita. Saisi olla päivät pitkät kaiken kauniin keskellä, nähdä oman käden jäljen ja palvella asiakkaita :)

Mun haaveammatit on kaikki ns. "kutsumusaloja" joissa ei pääse rikastumaan. Tällä hetkellä olen parturi-kampaaja ja hoitovapaalla. Haluaisin ihan hirveästi hoitaa lapsia päiväkodissa, se olkoon seuraava ammatti =)

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Lapioisin samaa hevonpaskaa samassa paikassa kuin nytkin :D

Mä oon joskus ollu töissä tallilla, ja oikeesti se oli tosi kivaa hommaa!! 43 boxia ja 2 työntekijää, ei tarvinut salilla käydä. ja tietty pyörällä töihin. jos töitä ei tarvis tehä rahan takia niin menisin tallille töihin :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No tekisin käsityöläisten hommia kokopäiväisesti mikäli siitä saisi elannon.
tämä ois mullakin yks vaihtoehto

*eläintarhassa ois mahtavaa olla eläintenhoitajana
*argeologi
*eläintentutkija (miksikä niitä sanotaan hienommalla nimellä?) Afrikassa

siinä ois jotain, mitä ois hienoa tehdä

Jonnekin, jossa ei tarvitsisi käydä joka päivä. Joku iso firma, jonka hallituksen kokouksissa kävisin kerran viikossa. Sit joku muutama muu meetingi ehkä vois olla... ja vain kirjoittelisin jossain tosi viihtyisässä merinäköalallisessa työhuoneessa, jossa olisi esim. poreallas viereisessä kylpyhuoneessa yms. B)

Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:

*argeologi

Mikä on argeologi? Arkeologiko? Tiedätkö sä mitä arkeologit tekee kun et edes tiedä miten se kirjoitetaan? :) Ihan mielenkiinnosta vain kysyn, en pahalla! Toinen vanhemmistani on arkeologi, ja uskomattoman usein ihmiset kuvittelee että ne kaivaa jotain dinosauruksen luita maasta tms... :D

Lapioisin samaa hevonpaskaa samassa paikassa kuin nytkin :D

Mä oon joskus ollu töissä tallilla, ja oikeesti se oli tosi kivaa hommaa!! 43 boxia ja 2 työntekijää, ei tarvinut salilla käydä. ja tietty pyörällä töihin. jos töitä ei tarvis tehä rahan takia niin menisin tallille töihin :)

Mulla on nyt ollut 17-23 boxia, yksin teen vuorot.
Ja iltavuoroja kahdelle tallille yleensä samaan aikaan, n. 35 hevosta tilanteesta riippuen.

Tykkään. :heart:

Itekseen saa tehdä eikä asiakkaat narise mistään, niiden omistajatkin vaan harvoin. ;)
Toiminimellä tehdessä liksakin jää siedettäväksi, ja on tässä hoitovapaan ohessa vähän varaa valita, kuinka paljon tekee ja milloin.
Eikä tosiaan tartte siellä salilla rampata, kun päälle hoitaa ja liikuttaa vielä nuo omat :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:

*argeologi

Mikä on argeologi? Arkeologiko? Tiedätkö sä mitä arkeologit tekee kun et edes tiedä miten se kirjoitetaan? :) Ihan mielenkiinnosta vain kysyn, en pahalla! Toinen vanhemmistani on arkeologi, ja uskomattoman usein ihmiset kuvittelee että ne kaivaa jotain dinosauruksen luita maasta tms... :D

Eikös se ole paleontologi joka niitä dinoja kaivelee :)

en ole äskeinen vieras mutta eikö ne kuitenkin tutki maaperää ja esim. kivinäytteitä? onko geologin työ saman tyyppistä työtä?

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
CERNiin tutkijaks B)

Kiinnostaa LEP niin paljon? Ootko oikeasti "alalla"?

Mä oon vielä lukiossa :laugh: Mutta ala kiinnostaa ja on kiinnostanu jo kauan. Ja CERN on The paikka to Be.

Jos ei fysiikkaa niin sitten vaikkapa Appleralle vai mikäköhänsenykyäänon kun on sata kertaa fuusioitunut Celerasta tutkimaan molekyylibiologiaa.

Mulla on nyt ollut 17-23 boxia, yksin teen vuorot.
Ja iltavuoroja kahdelle tallille yleensä samaan aikaan, n. 35 hevosta tilanteesta riippuen.

Tykkään. :heart:

Itekseen saa tehdä eikä asiakkaat narise mistään, niiden omistajatkin vaan harvoin. ;)
Toiminimellä tehdessä liksakin jää siedettäväksi, ja on tässä hoitovapaan ohessa vähän varaa valita, kuinka paljon tekee ja milloin.
Eikä tosiaan tartte siellä salilla rampata, kun päälle hoitaa ja liikuttaa vielä nuo omat :D

jos tosiaan olis rahaa niin perustaisin oman pienen yksityistallin ja loisin paskaa päivät pitkät. sitte tietty omakin heppa, ei olis iltaisinkaan tekemisen puutetta :D no, nyt kuitenkin opiskelen ihan toista ammattia ja haaveilen vaan...

en ole äskeinen vieras mutta eikö ne kuitenkin tutki maaperää ja esim. kivinäytteitä? onko geologin työ saman tyyppistä työtä?

Arkeologi tutkii pääasiassa esihistoriallisten aikojen ihmiskulttuureita jäljelle jääneen materiaalisen kulttuurin perusteella. Kyllä siihen liittyy hyvin paljon maaperän tutkintaa, joo, mutta se ei ole se pääpointti kuitenkaan.

NinaTT, joo, paleontologeja. :)

Yhteistyössä