G:Mikä kaupunki??!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eroon tuppukylästä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eroon tuppukylästä

Vieras
Elikkä, missä kaupungissa asut, onko hyvä asua, huonot puolet?
Miksi sinun kaupunkiisi kannattaisi muuttaa, ja MIKSI EI?
onko paljon lapsiperheitä yms. pahat ja hyvät asuinalueet.

(ps: maiseman vaihdos tekis hyvää..)

Jos mun pitäis muuttaa johonkin isompaan kaupunkiin, se ois Turku tai Tampere. Pääkaupunkiseudulla oon asunut enkä viihtynyt. Turku ja Tre on kuitenkin sopivan lähellä kaikkea ja muutenkin kivanoloisia paikkoja. Pohjoisempaan en lähtis.

Asun Helsingissä. Tämä on liian pieni minulle, mutta ehkä tarpeeksi suuri useimmille suomalaisille. Lapsiperheitä on paljon, tosin alueittain voi vaihdella se määrä. Töitä on ainakin minulle riittänyt, asumiskustannukset ovat suurin menoerä.

No kerro ensin millaiset paikat sua ylipäätään kiinnostaa, haluatko mahdollisimman suureen kaupunkiin vai paikkaan jossa ns. luonto lähellä, mutta kaikki palvelut helposti saatavissa? Itse asun Joensuussa ja tämä on täydellinen paikka lapsiperheelle, ainoa ongelma on työllistyminen. Pääkaupunkiseudulle mua ei sais kirveelläkään.

Täällä liputetaan tampereen puolesta. Kauheasti ei ole pahaa sanottavaa. Ihan keskustasta ja sen liepeiltä löytyy paljon puistoja ja vihreää.

Huonoista alueista en kauheasti osaa sanoa koko ajan keskustassa asuneena.

Jääkiekosta puhuessa kannattaa olla puolueeton, koska muuten voi saada vihamiehiä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kerro ensin millaiset paikat sua ylipäätään kiinnostaa, haluatko mahdollisimman suureen kaupunkiin vai paikkaan jossa ns. luonto lähellä, mutta kaikki palvelut helposti saatavissa? Itse asun Joensuussa ja tämä on täydellinen paikka lapsiperheelle, ainoa ongelma on työllistyminen. Pääkaupunkiseudulle mua ei sais kirveelläkään.

sopiva city ois kiva.
Missä on muksujen kans hyvä elää ja olla.
Mies on ensihoitaja,eli hälle varmaan löytyisi sieltä Joensuusta?
onko mimmoset ostosmahdollisuudet siellä,paljon vai vähän palveluita vai ne perustarpeet,asuminen kallista vai halpaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

sopiva city ois kiva.
onko mimmoset ostosmahdollisuudet siellä,paljon vai vähän palveluita vai ne perustarpeet,asuminen kallista vai halpaa?

Joo sairaanhoitoalalla on varmasti töitä! Kyllä tällä kaikki palvelut on mitä itse voin kuvitella tarvitsevani, ja helposti saavutettavissa, tottakai suuremmissa kaupungeissa on enemmän, mutta itse oon sit kerta vuoteen tehny esim shoppailureissun Helsinkiin. Mut kyllä täälläkin on ostoskeskukset sun muut ihan suuren kaupungin malliin. Asuminen on todella halpaa verrattuna PK-seutuun. Helsingin yksiön vuokralla täällä saa vähintään kolmion ja uusi omakotitalo irtoaa alle 200000. Ennen kaikkea lasten kanssa on mukavaa, kun metsäisille lenkkipoluille pääsee lähes keskustasta ja rantoja on jokapuolella. Busseihin pääsee vaunujen kanssa ilmaiseksi. Rantakylä on ainoa asuinaluea jonne en itse muuttaisi, mutta on sielläkin ihan kivoja rauhallisempia uusia osia.

Useammassa paikassa asuneena liputan kanssa nykyistä kotikaupunkiani eli Tampere on mukava paikka elää ja asua. :) Ei ole vielä huonoa sanottavaa ollut täällä elämisestä. Työtilanne tietty vois olla parempi, mutta sitä se taitaa olla koko Suomessa nyt.

ehdottomasti turku! =)

sopiva koko, kaikki mahdolliset palvelut, yliopistokaupunki, meren läheisyys, kivoja, rauhallisia asuinalueita löytyy helposti ja ihmiset ovat mukavia!! =)

sopiva city ois kiva.

Joo sairaanhoitoalalla on varmasti töitä! Kyllä tällä kaikki palvelut on mitä itse voin kuvitella tarvitsevani, ja helposti saavutettavissa, tottakai suuremmissa kaupungeissa on enemmän, mutta itse oon sit kerta vuoteen tehny esim shoppailureissun Helsinkiin. Mut kyllä täälläkin on ostoskeskukset sun muut ihan suuren kaupungin malliin. Asuminen on todella halpaa verrattuna PK-seutuun. Helsingin yksiön vuokralla täällä saa vähintään kolmion ja uusi omakotitalo irtoaa alle 200000. Ennen kaikkea lasten kanssa on mukavaa, kun metsäisille lenkkipoluille pääsee lähes keskustasta ja rantoja on jokapuolella. Busseihin pääsee vaunujen kanssa ilmaiseksi. Rantakylä on ainoa asuinaluea jonne en itse muuttaisi, mutta on sielläkin ihan kivoja rauhallisempia uusia osia.

kiitos tästä!! :)
pitääpä laittaa mietintämyssyyn todenteolla ja käskeä miestä soitella työpaikkoihin!! Ps: mimmoset sosiaalipalvelut siellä on? Eli jos käykin niin ettei mies saa töitä ja joudutaan ns,sossunluukulle jossain vaiheessa niin onko ne mukavia,ja minkä lainen toimintapata siellä oikein on?

Liputan Kuopion puolesta! Yliopistollinen sairaala löytyy. Kaupunki on kivan kokoinen. Vesistöä ja rantoja on pitkin kaupunkia. Ulkoilumahdollisuudet ovat mainiot ja kevyenliikenteen toimivuuteen on panostettu..

Itse asun keskustan tuntumassa, kävelymatkan päässä. Ainakin meidän alueella toimivat kaikki palvelut loistavasti. Keskustassa on paljon liikkeitä ja taajama-alueen ulkopuolella isoja marketteja. Ikea tulee muistaakseni 2011 Matkukseen.

sopiva city ois kiva.

mimmoset sosiaalipalvelut siellä on? Eli jos käykin niin ettei mies saa töitä ja joudutaan ns,sossunluukulle jossain vaiheessa niin onko ne mukavia,ja minkä lainen toimintapata siellä oikein on?
Mitä sitä työpaikkoja kyselemään. Suoraan vaan sossun asiakkaaksi :D

Jyväskylässä asutaan. Mulla vähän vaihtelee mielipiteet tästä kaupungista: Periaatteessa ihan kiva, kauppoja ja palveluita löytyy sekä harrastusmahdollisuuksia ja kaunista luontoa ympärillä mutta silti jotain puuttuu. En sitten tiedä johtuuko siitä, että olen itse rannikolta kotoisin ja jotenkin kaipaan sitä rentoutta ja kansainvälistä, fiilistä siellä. Mun kokemuksen mukaan tähän keskisuomalaiseen ilmapiiriin saattaa olla vaikea sopeutua jos ei ole mitään kiinnekohtia tänne ennestään. Ja suoraan sanottuna, varsinkin tämän kaupungin keskusta on kyllä tosi pieni, itse kaipaan jo kovasti isompiin ympyröihin. Onneksi muutamme Turkuun syksyllä.

Mutta Jyväskylästä tosiaan löytyy myös niitä hyviä puolia ja monet viihtyvät täällä loistavasti. Yhdeksi hyväksi puoleksi voisi vielä mainita sen, että täältä on kohtuullinen matka vähän joka paikkaan. Olipa sitten menossa etelään tai pohjoiseen, niin ei tarvitse kuitenkaan koko maan halki matkustaa. Eli vaikka minä en täällä aina niin hyvin viihdykään, niin voin kuitenkin varsinkin lapsiperheille suositella. Löytyy paljon hyviä päiväkoteja ja kouluja, laadukasta iltapäivätoimintaa ja rauhallisia, luonnonläheisiä asuinalueita:)

ROVANIEMI.

Olemme tyytyväisiä paikkakuntaan. Sopivan pieni, sopivan suuri. Loistavat harrastusmahdollisuudet ja aina selkeät vuodenajat. Hiihtokeskus on kaupungin kupeessa, kaupunki on kahden ison joen yhtymäkohdassa, joten paikka on tosi nätti.

Kaupunki on kansainvälinen, kiitos Yliopiston ja matkailun. Me tykätään,

Espoo. Kaikki pelaa niinku pitää, ei valittamista :) On rauhallista, mutta kuitenkin ns "säpinää" sitä haluaville ihan tarpeeksi. On kauppoja joten kaiken tarvitsemansa löytää, Helsinki on vieressä joten pääsee vieläkin "suurempaan" niin halutessaan. On paljon tapahtumia,toimintaa,harrastusmahdollisuuksia. Hyvät päiväkodit ja koulut, kielikylpyjä ym mitä nyt keksii tarvitsevansa :D
Terveydenhoito pelaa, neuvoloissa asioihin puututaan ripeästi ja tarvittaessa kyllä pääsee lääkärille nopeasti.
On lapsiperheille kyllä hyvä paikka :)

Alkuperäinen kirjoittaja j:
ROVANIEMI.

Olemme tyytyväisiä paikkakuntaan. Sopivan pieni, sopivan suuri. Loistavat harrastusmahdollisuudet ja aina selkeät vuodenajat. Hiihtokeskus on kaupungin kupeessa, kaupunki on kahden ison joen yhtymäkohdassa, joten paikka on tosi nätti.

Kaupunki on kansainvälinen, kiitos Yliopiston ja matkailun. Me tykätään,

Lisään vielä, että vartissa pääsee jo Ouluun ja tunnissa Helsinkiin. Lappi on lähellä, Ruotsin puolella voi piipahtaa helposti ja täälä on asuntojen hinnat lapsiperheystävälliset.

Yhteistyössä