G; Mikä saa 40+ vauvakuumeiseksi/raskautumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vanhus....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vanhus....

Vieras
Hieman tökerö kyssäri, mutta mieltäni vaivannut. Itse henkilökohtaisesti en enää (43) haluaisi hankkia lasta, ennemminkin lapsenlapsia odotetaan.. ;)
Mutta siis pohtinut kun muutama tuttu on kuumeillut jo jonkin aikaa vauvasta, yhdelle on jo haikara ilmoittanut tulostaankin, olen kyllä onnellinen hänen/heidän puolestaan, mutta herää kysymys miksi? Olenko sitten niin "itsekäs" ja ajattelen jo rattoisia eläkepäiviä...

oon nyt alle 30 ja takana keskenmenoja. voisin kuvitella että haluun 40+ lapsia, jos ei aiemmin onnistu... joskus 23-vuotiaana ajattelin, että en tekis niin vanhana lapsia. mutta ajaukset muuttuu. eikä 40 vuotias niin vanha oo.

Onhan noita syitä.. Esim. ei ole saanut lapsia ennen yrityksestä huolimatta tai ei ole tullut sopivaa kumppania vastaan. Eihä se ny nii ihmeellistä ole =) Vaikka itse koitan kyllä suht nuorena lapsiluvun saada täyteen jos vain mahdollista.. Eli siis jos vain raskaudun ja meille suotais lapsia sen verra mitä haluttais :heart:

Yleensä uusperheellisyys, löytyy eron jälkeen uusi mies ja sitten halutaan yhteisiä lapsia.

Ihan vitusti kaduttaa, kun itse tuohon ruljansiin lähdin, meni ulkonäkö ja terveys iltatähtien myötä.

Monelle iskee siinä kohdin tajuntaan, että hei, jos vielä tahtoo lapsia, se on pakko toimia just nyt.

En minäkään henkilökohtaisesti ymmärrä iltatähtien hankkijoita, mutta mistäs sitä tietää vaikka itse 15 vuoden päästä alkaisin tuntea tyhjän pesän syndroomaa ja vielä yhden pirpanan hankkisin. Ehkä hermo kestäisi sitten vähän paremmin, mutta se olisi kuitenkin yövalvottaja ja sitä ei enää jaksaisi... :)

Nimenomaan on perusteltua vaikka se, ettei niitä lapsia ennestään ole. Miten siinä lapsenlapsia voi tulla?
Kyllä kai kautta aikojen on lapsia tehty 40+ ikäsinä, kun ei oo säännöstelty kroppaa ehkäsyillä. Ja kait se luonto on tarkottanu, niitä lapsia tehtäväksi niin kauan kuin kuukautiset tulee?
Ja sitäpaitsi, moni nelikymppinen on vielä hyvin nuorekas sekä kropaltaan, että mieleltään, toisin kuin eräät..?

Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Varmaan aika pitkälti samat asiat kuin sitä nuoremmatkin naiset ;)
Minusta ikä ei kerro paljonkaan, ihmiset on niin erilaisia ja haluavat eri asioita eri ikäisinä.

Näin juuri. Pohjimmiltaan siis halua saada lapsi. Ei se vauvakuume kysy ikää eikä tiettyä lapsimäärää.

Tietenkään vauvakuume itsessään ei vielä sano että lapsen hankkiminen olisi järkevää siinä tilanteessa, jokainen sitten itse pohtii nämä jutut.

Yhteistyössä