G: MINKÄ IKÄISENÄ SAIT ENSIMMÄISEN LAPSESI?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvakuume
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ekan kerran olin raskaana 16-vuotiaana, jälkikäteen ajateltuna olin aivan lapsi (tuntuu että olin aivan lapsi vielä juuri 21v täytettyänikin kun tuo eka elävä lapsi syntyi..)
Mutta tuo muksu ei selvinnyt elämään vaan syntyi rv.16+. Ehkä silläkin oli tarkoituksensa, kun isä oli mitä oli eikä lopulta kumpikaan ollut millään tapaa valmis vanhemmaksi. Vaikkakin olisin parhaani tehnyt lapsen eteen jos olisin syliini asti saanut.

Olin 19-v. Opiskelija , koulu jäi kesken.... myöhemmin opiskelin uuden ammatin ja olen ollut työelämässäkin... 20-v sain toisen lapsen ... en ole koskaan katunut että noin nuorena tulin äidiksi ... olen tyytyväinen elämääni....

Olin 15 kun ensimmäinen lapseni syntyi. Eikä kukaan voi väittää että sen ikäisellä ajankohta lapsen syntymiseen olisi täydellinen. Peruskoulu kesken, ei tuloja, asuin äitini kanssa. Onneksi siitä on vain tietä ylöspäin ja nyt on kyllä aika "kauheaa" katsoa että oma lapsi on jo aikuinen :)
Mutta olen onnellinen että lapsen pidin. En kadu. Tulipahan itselle nopea kasvaminen henkisesti aikuiseksi. :)

32-vuotiaana,vakaassa avoliitossa, työelämässä määräaikaisessa suhteessa, gradu itsellä tehtynä (, vaan ei miehellä), omassa ihanassa kaksiossa asuen, tokalla kierrolla onnistu.

20 v,koulut oli käyty loppuun,töissä ehdin olla 10kk ennen esikoisen syntymää,miehellä oli vakityöpaikka,asunto tosin ehdittiin saada vasta kuukausi ennen kuin tyttö syntyi

24-v, luulin etten voi tulla raskaaksi(viisi vuotta ilman ehkäisyä, ei tutkimuksia tai hoitoja..), mutta elämäni miehen tavattuani 4-5 kk eteenpäin olin hänelle raskaana. Nyt poika on puoli vuotta, yhteiseloa miehen kanssa takana vajaa 2 vuotta ja hienosti toimii kaikki. Seuraava lapsi tulossa elokuussa. :D

En siis oikein osaa sanoa mitään "jälkikäteen mietittynä" kun perhe on tässä pikku hiljaa perustumassa. Onnellisia ja tyytyväisiä olemme kuitenkin kaikki. Eikä koskaan tulla katumaan tuota poikaa, meidän pieni elämänvalo :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja hh:
23-vuotiaana :).

Lisään vielä että elämäntilanne ei ollut täydellinen (mulla opiskelut kesken), mutta mitään en kadu. Kaikki meni hienosti. Ja jos olisi odottanut sitä täydellistä tilannetta (vakityöpaikka), niin ei olisi vieläkään vauvaa.

20v olin kun eka syntyi. Naimisissa ja ammattikoulun olin käynyt. Töitä en ollut tehnyt enkä ole tehnyt vieläkään (pari viikkoa puh.myyjänä mutta eipä sitte muuta). Nyt oon 21 ja toista ootellaan..

Yhteistyössä