G: mitä mieltä ihmisestä, joka maksaa kaupassa luottokortilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vanhempi setäni ja vaimonsa maksavat aina visalla, vaikka tilillä on varmasti katetta. He pelkäävät vanhuuden höperyydessään tuhlaavansa liikaa, joten visalla on tietty kateraja, ja sillä maksavat ja maksavat sitten laskun.

Alkuperäinen kirjoittaja kermaperse:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eihän nykyään enää kassalla edes näe, kummalla puolella maksaa kun on ne korttipäätteet joihin itse näpytellään kaikki.

Mä maksan aina ruoka- ja talousostokseni Stockan Exclusive-Masterilla.

Näkeehän, päivittyy tieto näytölle, kumman valitsee.

Siis takana oleva asiakasko muka näkee päätteeltä, että kummalla edellinen maksoi?!

Alkuperäinen kirjoittaja häh?:
Alkuperäinen kirjoittaja :
mutta kassa voi kysyä kumman puolelta tulee vaikka olisikin vaan "käteiskortti", ne tietokoneet katsos..

Järkeä on kai sallittu käyttää ja korttia VOI myös katsoa. Mielestäni olisi fiksumpaa kysyä että pankki vai Visa (tai minkä firman kortti sit onkaan...)

itse myyjänä, en juuri ajattele sen kummempia...ja jos joku nyt ei tykkää siitä, että kysyn pankki vai luotto, ni sit ei tykkää...vuosia oon niin tehnyt eikä kukaan ainakaan mulle oo mitään sanonu...nykyään käytetään kyllä jonkin verran debittiä ja credittiäki....

en ymmärrä miks ei vois kysyä pankki vai LUOTTO?!?!?mitä merkitystä sillä on?!?!?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40 ja risat:
Eihän nykyään enää kassalla edes näe, kummalla puolella maksaa kun on ne korttipäätteet joihin itse näpytellään kaikki.

Sama täällä. Stokkan Exlusive Masterilla maksan aina kaiken ja ihan sama mitä kukakin ajattelee. En ole edes ajatellut että joku jotain ajattelisi...

Sama täällä. Minkä tähden ketään kiinnostaisi, mitä maksuvälinettä käytän?

Siis takana oleva asiakasko muka näkee päätteeltä, että kummalla edellinen maksoi?!

Ei takana oleva asiakas näe, mutta myyjä näkee. Tuskin kovin moni takana oleva asiakas edes kuuntelee, kun asioiva asiakas kertoo, kummalla maksaa.

Hassuja ajatuksia luottokortista :D Meidän perhe maksaa lähes aina luottokortilla. Ei juuri käydä pankkiautomaateilla eikä kanneta rahaa mukana. Ei mua häiritse kysytäänkö luoton ja pankin välillä. Jos summa on tosi pieni, en halua sitä luotolle. Muutoin menee yleensä luotolle. En olekaan koskaan ajatellut, että tämä tekee musta jotenkin säälittävän :D :D Tämä on vaan helpompaa. Tosin meillä on aika harvoin tili ihan nollilla. Välillä on luottorajat tiukassa, kun käytetään samaa korttia miehen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja kassatäti:
Ajattelen että onpa köyhää kun pitää luotolla ostaa ruokaa.

Ja mä ajattelen että on ihan yhdentekevää mitä rupinen kassantäti ajattelee. Ja kaiken siis ostan luotolla ja paljon ostankin. Alle satasen ei Stokkan herkustakaan koskaan poistuta! :D

Ei takana oleva asiakas näe, mutta myyjä näkee. Tuskin kovin moni takana oleva asiakas edes kuuntelee, kun asioiva asiakas kertoo, kummalla maksaa.

Ai, mä en tiennytkään että tää ketju on tarkoitettu vain kaupan kassoille.

Ja mä ajattelen että on ihan yhdentekevää mitä rupinen kassantäti ajattelee. Ja kaiken siis ostan luotolla ja paljon ostankin. Alle satasen ei Stokkan herkustakaan koskaan poistuta! :D

Niinpä, mulla on aika paljon parempi palkka kuin sillä kassatädillä, joten mulle on ihan sama.

Alkuperäinen kirjoittaja nanna:
ennen ajattelin öö:n tavoin että ovat varakkaita mutta työ kaupanalalla muutti ajatuksen päinvastaiseksi.

Nämä kaupan lalalla töissä olevat tuntuvat olevan kovia pohtimaan ihmisten varallisuutta. Liityyköhän siihen, että taitavat olla aika varattomia itse?
Saakohan kaupan kassan tuloilla edes luottokorttia?

Sitäpaitsi ymmärtääkseni edelleen suurin osa nk. luottokortin käyttäjistä on todellisuudessa maksuaikakortin käyttäjiä. Ehkä henkilöt, joilla ei tällaisia kortteja ole, eivät tiedä niiden eroakaan.

Niinpä, mulla on aika paljon parempi palkka kuin sillä kassatädillä, joten mulle on ihan sama.

No itse on tullut luoton puolelle laitettua ruokaostokset vain silloin jos on rahat loppu. Miksi ei maksaisi käteisellä tai pankkikortilla jos on katetta :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Kultakortti:
ennen ajattelin öö:n tavoin että ovat varakkaita mutta työ kaupanalalla muutti ajatuksen päinvastaiseksi.

Nämä kaupan lalalla töissä olevat tuntuvat olevan kovia pohtimaan ihmisten varallisuutta. Liityyköhän siihen, että taitavat olla aika varattomia itse?

:laugh: mulle ainakin tyrkytettiin jo opiskeluaikoina masteri.

Sitäpaitsi ymmärtääkseni edelleen suurin osa nk. luottokortin käyttäjistä on todellisuudessa maksuaikakortin käyttäjiä. Ehkä henkilöt, joilla ei tällaisia kortteja ole, eivät tiedä niiden eroakaan.

No nyt kyllä tunnustan tietämättömyyteni (on näes varaa siihenkin heh heh... :D ) eli mikä hitsin MAKSUAIKAKORTTI?

Minulla on Stokkan Exclusive Master ja vieläpä rinnakkaiskortti mieheni pääkorttiin? Onkohan tuo nyt luotto vai maksuaikakortti? Joka kuukausi tulee sellainen lista jossa on ostokset ja taitaapa tulla Luottokunnasta se kirje!?

Että olis kiva minunkin tietää mikä kortti minulla on kun seuraavan kerran sitä vingautan? Ei sen puoleen että hävettäisi yhtään enempää on kumpi vaan. Sitä kun XC60:llä karauttaa Stokkan parkkihalliin niin voihan siinä tietenkin joku minustakin jotain ajatella mutta se on vain positiivista että ihmiset ajattelevat etteivät ole ihan tyhjäpäitä!

:laugh: mulle ainakin tyrkytettiin jo opiskeluaikoina masteri.

Sama täällä mutta minä opiskelinkin yliopistossa aika hyväpalkkaiselle alalle että ilmeisesti ajattelivat että saavat minusta hyvän maksavan asiakkaan!

Enpä olisi arvannut että kassantätikoulussakin on sama meno että masteria tyrkytetään!? Ehkä ne tyrkyttää sitä teille siksi että oppisitte miltä masteri näyttää kun siihen sitten työelämässä kassalla törmäätte?

No itse on tullut luoton puolelle laitettua ruokaostokset vain silloin jos on rahat loppu. Miksi ei maksaisi käteisellä tai pankkikortilla jos on katetta :whistle:

Taidat olla vanhempaa ikäluokkaa (siis minuakin vanhempaa !!!) kun ajatusmaailmasi on suoraan 1970-luvulta?

Minä en ole käteistä hakenut kuin kerran tai kahdesti koko tällä vuosituhannella!

Laskut maksetaan kotoa käsin ja Masterilla loput! Kassantäti voisi jo vääntäytyä nykyaikaan sieltä Kekkosen Suomesta!

Oletpa töykeä persereikä äiti 40plus, mikä olitkaan.

Typerää ylenkatsoa noin muita ammattiryhmiä. On kuule mullakin koulutus muulle alalle, kunhan kassaa naputtelen lapsen hoidon ohessa ennen paluuta kokopäivätöihin.

Yhteistyössä