G: Mitä puoluetta aiotte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan vaan tuli mieleen...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Mun mies ilmoitti että kunhan saa jonain päivänä Suomen kansalaisuuden, hän äänestää perussuomalaisia :laugh:. Onneksi ehtii vielä jokusen hetken miettiä... :saint:

Mä en tiedä minkä maalainen on sun miehesi, mutta joka tapauksessa kannattaa ehkä vielä ihan hetki tosiaan miettiä puoluevalintaa :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii:
Tiedättehän että Suomen vaalitavan takia on ensisijaisen tärkeää mitä PUOLUETTA äänestää, henkilö on toissijaista. Se ääni lasketaan ensin puolueelle, sitten puolueen sisällä eniten ääniä saaneet pääsee läpi. Ääni menee siis ensisijaisesti puolueelle!

Ja tiedän mitä puoluetta äänestän, mutten kerro, kun en halua leimautua :p
Tiedän ja siksi äänestänkin ensisijaisesti puoluetta. Mitä puoluetta seuraavaksi, se on vielä täysin auki.

Totta.
Mutta harvemmin puolueen arvot ja ajatukset kokonaisuudessaan tai edes puolittain osuu kohdalle niin sitä hakee edes sitä henkilöä jonka ajatukset olisi omia lähellä.
Itsellä on kyllä jäsenkirja ja sen puolueen listoilla kunnallisvaaleissa olen taas.

Alkuperäinen kirjoittaja merili:
Noloa että taitaa nykyinenkin hallitus olla paikallaan ehkä vain ihmisten tietämättömyyden vuoksi, tiedä häntä?

Kyllä näin on. Eihän suuriosa tolloista edes tiedä mitä arvoja puolueet edustavat.. kokoomus on heidän mielestään työväen puolue, kun niin sanoi mainos-slogan. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Mutta harvemmin puolueen arvot ja ajatukset kokonaisuudessaan tai edes puolittain osuu kohdalle niin sitä hakee edes sitä henkilöä jonka ajatukset olisi omia lähellä.
Mä taas äänestän puoluetta, jonka ideologia on ajaa juuri mun ja mun perheeni asiaa. Täysin sellaista puoluetta ei tietenkään ole, mutta valitsen sen puolueen, joka kaikista vähiten haluaa tehdä elämästäni veemäistä. Valitsen siis liudasta huonoja sen vähiten huonon. Hyviä tyyppejä löytyy varmaan puolueesta kuin puolueesta, mutta oleellista on myös se, miten tiukka puoluekuri puolueella on. Eli saako yksilö äänestää oman mielensä mukaan vai pitääkö sen yksilön äänestään puolueen yleisen linjan mukaan.

Mä taas äänestän puoluetta, jonka ideologia on ajaa juuri mun ja mun perheeni asiaa. Täysin sellaista puoluetta ei tietenkään ole, mutta valitsen sen puolueen, joka kaikista vähiten haluaa tehdä elämästäni veemäistä. Valitsen siis liudasta huonoja sen vähiten huonon. Hyviä tyyppejä löytyy varmaan puolueesta kuin puolueesta, mutta oleellista on myös se, miten tiukka puoluekuri puolueella on. Eli saako yksilö äänestää oman mielensä mukaan vai pitääkö sen yksilön äänestään puolueen yleisen linjan mukaan.

Meillä onneksi oli edellisesllä paikkakunnalla puoluekuri olematon eli oman tahdon mukaan sai valtuustossa äänestää jne.
Ja rivit oli välillä tosi rikkonaiset.

Meillä onneksi oli edellisesllä paikkakunnalla puoluekuri olematon eli oman tahdon mukaan sai valtuustossa äänestää jne.
Ja rivit oli välillä tosi rikkonaiset.
Kunnallisvaaleissa onkin yleensä vahemmän merkitystä puolueella kuin eduskuntavaaleissa. Mäkin kunnallisvaaleissa katson enemmän ehdokasta kuin eduskuntavaaleissa.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä en tiedä minkä maalainen on sun miehesi, mutta joka tapauksessa kannattaa ehkä vielä ihan hetki tosiaan miettiä puoluevalintaa :laugh: :laugh:
Se on saksalainen... Taisi tosin olla sarkasmilla höystetty kommentti. Ei ainakaan osannut vastata, kun kysyin että mitähän hyötyä perusjunt..anteeksi, perussuomalaisten äänestämisestä hänelle olisi :D Nehän potkis sen heti maasta pois jos ois vaan mahdollista.

Siis äänestääkö joku oikeasti sen mukaan, mikä hyödyttää itseään ja omaa perhettä? :o Ja kehtaa vielä täällä sen kertoa. Meidän perhe on varakas, joten jos olisin ahne, äänestäisin kokoomusta. Mutta minä ajattelen pienituloisten asemaa, joten äänestän vasemmistopuoluetta. Vaikka se ei minua itseäni suoranaisesti hyödytä. Minulla sitä rahaa jo on niin en halua riistää sitä köyhiltä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Kyllä nyt jo nähtiin mitä tulee kun jotkut hullut äänesti porvarit valtaa!
Älä muuta sano :o Ne tuolla Jenkeissäkin jo mellakoi, kun Suomen porvarihallitus nosti raakaöljynn hintaa.

:laugh: Kyllä näin on!
Ne muuten protestoi rapakon takana ruuan hinnastakin. Ja monissa Afrikan maissa uhkaa taas nälkäkuolemat. Hyi hyi Vanhanen ja Katainen, mitä olette saaneet aikaan |O

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis äänestääkö joku oikeasti sen mukaan, mikä hyödyttää itseään ja omaa perhettä? :o Ja kehtaa vielä täällä sen kertoa. Meidän perhe on varakas, joten jos olisin ahne, äänestäisin kokoomusta. Mutta minä ajattelen pienituloisten asemaa, joten äänestän vasemmistopuoluetta. Vaikka se ei minua itseäni suoranaisesti hyödytä. Minulla sitä rahaa jo on niin en halua riistää sitä köyhiltä!!!
Tottakai. Sitähän varten niitä ehdokkaita valitaan, että olisi joku ajamassa sen äänestäjän asiaa. Siihenhän tää koko äänestyssysteemi perustuu. Jokaisella on äänioikeus ja jokainen saa äänestää ehdokasta, joka ajaa hänen asiaansa. On ihan selvää, että eläkeläiset äänestävät niitä, jotka ajavat eläkeläisten asiaa. Lapsiperheet niitä, jotka ajavat lapsiperheiden asiaa. Jne jne.

Ne muuten protestoi rapakon takana ruuan hinnastakin. Ja monissa Afrikan maissa uhkaa taas nälkäkuolemat. Hyi hyi Vanhanen ja Katainen, mitä olette saaneet aikaan |O

:headwall: :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Mun mies ilmoitti että kunhan saa jonain päivänä Suomen kansalaisuuden, hän äänestää perussuomalaisia :laugh:. Onneksi ehtii vielä jokusen hetken miettiä... :saint:

mikä vika perussuomalaisissa on?

Kuumimmat

Yhteistyössä