G: mitä tekisit jos pakkasesi pursuais marjoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja justinde
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

justinde

Jäsen
15.02.2010
208
0
16
Eli meillä pakkanen täynnä mustikkaa ja puolukkaa, + mansikkaa... meidän nirppikset kun ei niitä syö. Vattua menis niin paljon kun antaa, tänä vuonna meinaankin sitten vaan vattua pakastella + puolukkaa... Pitäskö työntää mehumaijaan jajuottaa mehuna??

Mä söisin ne itse, olisin syönyt jo :-) Puolukan teen marjapuuroksi. Mansikka menee tehosekoittimella tehdyissä juomissa hyvin esim rahkan ja jugurtin kanssa. Tai pirtelönä ihan jäätelön kera. Mustikkaa puuron kanssa esim.

Mutta jos teillä ei muuten kelpaa, niin mehuksi sitten vaan :-)

Kiisseliä (puuropäivinä)
Leivontaan-marjapiirakkaa välipalana (nyt esim. mansikka maistuisi raparperin kanssa)
Hilloa (hillosokerilla saat nopsaan vaikka pienemmän käyttöerän tehtyä (puuroihin ja keksien päälle, aamupalalle esim jogurtin sekaan)
Mehua

Meil oli yks vuos pakkases ihan hirveen paljo kaikkii marjoja ja raparperiä ja ei kellekkää tuntunu sillon mikään kelpaava, joten kannoin kaiken isälleni joka teki niist sekamehua! Eli kaikki marjat ja raparperit sekasii maijaan, ja tuli muuten ihan älyttömän hyvää mehua mikä kelpas kaikille :D

Nykysii muksuille kelpaa (oikee suurta herkkua ) vispipuurot ja kiisselitkii! Ja mistä marjoista tahasa tehtynä!
Nyt ei oo kuin kaupasta ostettuja marjoja mut eiköhä sitä taas syssyllä männä mettään kerään mustikkaa ja puolukkaa pakkaseen!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa keittää mehuksi, sitten kyllä uppoaa lapsiin. Pirtelö on myös hyvää juotavaa :) Puuron sekaan kannattaa laittaa mustikoita.

Meillä kans menee mehuna läpi ne mitä ei muuten saa meneen. Oon ite keitettäessä lisänny yhen purkin mehukattia, niin lähtee se kirpeys mehusta.

puuroon jäisinä lisäten ...meidän lasten suosikki:)tee hilloja, mustaherukkahyytelöä, puolukkahilloa pirtelöitä yms ja sit lettukestit tietty jossa maistelette hilloja ja jäden kaa tottakai

Yhteistyössä