G: Miten teillä jakautuu kustannukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maatuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maatuska

Vieras
sun ja miehen välillä?
Mitä sinä maksat ja mitä mies? Maksaako toinen esim. laskut ja toinen vaikka lainanlyhennytkset? Vai miten? Mikä on osoittautunut toimivaksi tyyliksi? Vai vaihteleeko kohteet kuukausittain, se maksaa kellä on rahaa?
Pidättekö huolta, että molemmat maksaa tuloihinsa nähden yhtäpaljon?
Kiitos vastauksesta.

mies maksaa asuntolainan ja muut laskut sekä ruoat ja mä maksan omat laskut, puh. lehet jne ja sit maksan kans kauppaan jos ja kun käyn... ei yhteistä tiliä, mut yhteiset rahat!

mun tulot 300? + lisät ja miehel 3000? et siinä ero miks mies maksaa lähes kaiken...

Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Meillä menee kaikki rahat samalle tilille ja sieltä maksellaan. Ei ole mitään sun-mun -rahoja.
Se nostaa kumpi tarvii.

onko kumpikin teillä töissä? Tuleeko ikinä kahnauksia , et toinen kuluttaa henk.koht. menoihin enemmän kuin toinen ?

Noin yhtä paljon laitetaan lainatilille, jonne nyt säästellään, kun lainoja ei enää ole. Kumpikin maksaa oman autonsa menot, minä maksan lasten harrastukset, yhteiseltä tililtä menee taloon liittyvät maksut. Ruokaa ostetaan kumpikin. Omat henkilökohtaiset menot kumpikin maksaa itse. Minä siirrän puolet lapsilisistä lasten omille tileille. Matkat maksetaan yhteisesti.

Ei todellakaan kytätä mitä kukakin maksaa, tulojen suuruudella ei ole väliä. Maksetaan laskut silleen joka ensin ehtii (yhtiövastike, sähkö, vesi...jnejne) ja muut menot maksaa se jolla sattuu milloinkin olemaan lompakko paremmin saatavilla. Hyvin on toiminut.
Silloin kun mieheni oli työttömänä, en koskaan uikuttanut kun minulta meni suurempi osa, meillä on yhteinen koti, yhteinen jääkaappi, yhteinen elämä, joten rahatkin ovat yhteiset viimeistä senttiä myöten!

Meillä on omat tilit mutta siirrellään jouhevasti tililtä toiselle tarpeen mukaan.

Mies maksaa lainanlyhennytkset ja suurimman osan laskuista, minun rahoilla syödään ja niillä ostetaan vaatteet.
Pääsääntöisesti noin.

Mulla on paljon pienemmät tulot.

Meillä mies maksaa asuntolainanlyhennyksen, sähkön, ja kaikki muutkin laskut. Minä taas puolestani pidän huolen että ruoka on pöydässä ja kaappi ei koskaan tyhjä sekä muista elämiseen tarvittavista tavaroista ja vaatteiden osto on mun harteilla =) Tämä menee näin todella hyvin! =)

Alkuperäinen kirjoittaja maatuska:
Meillä menee kaikki rahat samalle tilille ja sieltä maksellaan. Ei ole mitään sun-mun -rahoja.
Se nostaa kumpi tarvii.

onko kumpikin teillä töissä? Tuleeko ikinä kahnauksia , et toinen kuluttaa henk.koht. menoihin enemmän kuin toinen ?

Nyt ollaan, mutta on tässä 17v aikana ollut aikoja, jolloin olen ollut kotona lasten kanssa.
Ei ole mitään kahnauksia ollut. Molemmat ollaan aina luotettu raha-asioissa toiseen, että ostaa mitä katsoo tarpeelliseksi eikä siihen toinen puutu. Isommista jutuista ja silloin kun raha ollut tiukalla, on tietysti juteltu ostoksista.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttösenäiti harmaana:
Meillä on omat tilit mutta siirrellään jouhevasti tililtä toiselle tarpeen mukaan.

Mies maksaa lainanlyhennytkset ja suurimman osan laskuista, minun rahoilla syödään ja niillä ostetaan vaatteet.
Pääsääntöisesti noin.

Mulla on paljon pienemmät tulot.

Meillä myös juuri näin

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Se nostaa kumpi tarvii.

Näin meilläkin! Hyvin on toiminut jo moooonta vuotta....

Meillä taas juuri ne omat käyttötilit on se hyvä tapa :) Meillä on samat tulot tai minulla vähän isommat. Muuten ei ole väliä miltä tililtä maksetaan, kunhan rahat riittävät.

Tulot jaetaan verotuksessa niin kun on verotuksellisesti edullisinta, eli pyritään siihen, että kummallakin on samansuuruiset tulot ja rahat on ihan yhteisiä, vaikka jonkunlaista useamman tlin järjestelmää on välillä koitettu, (lähinnä et miehellä olis "omat rahat" joilla se ostais tupakat)ei ne oikein toimi kun käytännössä mä hoidan raha-asiat ja jos mies tarvii käteistä, se pyytää kuitenkin multa.

Se nostaa kumpi tarvii.

näin myös meillä. on toiminut niin molempien työssä ollessa kuin nyt mun kotona ollessakin.

meillä ei palkkapäivänä ajatella, että nyt MÄ olen tienannut näin paljon, vaan todetaan että perheen käytössä on nyt tän verran rahaa ja tällä mennään.

Se maksaa kellä rahaa. Eikä mitenkään pidetä kirjaa kumpi maksaa enemmän. Ja toisen tililtä voi ottaa rahaa (jos ei omalla satu olemaan) ihan omiin tarkoituksiin, eikä tarvitse tehdä kirjallista selvitystä mihin on ne käyttänyt :D

Yhteistyössä