G:Miten toimit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Olet tilanteessa jossa ihmiset keskustelevat aiheesta mistä sinulla on oma mielipiteesi. Kaikki muut ovat toista mieltä, miten toimit? Kerrotko oman kantasi, mahdollisesti riitaannutkin vai miten toimit?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Asiat riitelevät, eivät ihmiset :wave:
:whistle: joskin tästä vois olla välillä eri mieltäkin :xmas:
Välillä tarvitsee juuri sen tietyn ihmisen riitakumppaniksi.
Kaikki ei tätä kyllä tajua.

No, mutta siihen ei tarvita asiaa josta olla erimieltä... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Olet tilanteessa jossa ihmiset keskustelevat aiheesta mistä sinulla on oma mielipiteesi. Kaikki muut ovat toista mieltä, miten toimit? Kerrotko oman kantasi, mahdollisesti riitaannutkin vai miten toimit?

Kerron oman kantani ja varsinkin, jos kyse on jostain sellaisesta asiasta, mistä tiedän, että olen oikeassa, on kiva antaa toisille uutta mietittävää siihen omaan "totuuteen" ;)

Mutta omista faktoista on keskusteltava eri tavoin.

riippuu niistä muista ihmisistä ketä ovat (jos jotain merkityksettömiä uppo-outoja, en ehkä jaksa vaivautua). ja riippuu myös asiasta miten tärkee se on mulle. "sydänasioiden" puolesta puhun varmasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Asiat riitelevät, eivät ihmiset :wave:
:whistle: joskin tästä vois olla välillä eri mieltäkin :xmas:
Välillä tarvitsee juuri sen tietyn ihmisen riitakumppaniksi.
Kaikki ei tätä kyllä tajua.
No, mutta siihen ei tarvita asiaa josta olla erimieltä... :whistle:
Totta :D

riippuu.
jos yhdessä haukutaan jotain tyyppiä, mulla on tapana sanoa jotain mistä tulee ilmi että olen eri mieltä. Kuten jaahas, tiettyyn äänensävyyn. En ksokaan juorua enkä mustamaalaa ja teen selväksi että sellainen on rumaa enkä harrasta selän takana puhumista.

aika usein olen siis sanonut oman mielipiteen.

mutta esim. asioista, joista mulla olisi negatiivinen kuva, mutta toinen kertoo positiivisesti, ne on hankalia. Kun ei ole asiallista esim. haukkua toisen sukulaista, josta toinen kertoo niin asiallisesti, ja minä en edes tunne, mutta se kuva mikä välittyy on paskasta tyypistä. ja tekisi mieli sanoa suoraan, että hei, tuo tyyppihän on laiska paska loinen, hakenut eläkettä varmaan 20-vuotiaasta, vältellyt töitä, ja ihmepelle. Miten kehtaa kehitellä tuollaisia ihmejuttuja. eikä ollenkaan vastavuoroinen. ihmeloinen valitaja. mutta en kehtaa. enkä uskalla. voisi mennä välit.

Riippuu seurasta. Jos on tärkeä seura, sanon mielipiteeni, jos joku puistokokous tai sukulaistapahtuma, en välttämättä jaksa vaivautua sanomaan mitään. ;)

Vaikka eriävistä mielipiteistä ei pitäisi ottaa nokkiinsa, niin niistähän just otetaankin.

Kerron oman mielipiteeni, jos se asia on sellainen, että mua kiinnostaa pätkääkään. Jos ei, niin en ota kantaa. Mua ei kiinnostaisi , onko joku vaippamerkki parempi kun toinen, tai joku automerkki.
Mutta jos alettaisiin puhumaan eläinsuojeluasioista tai vaikka koirankoulutuksesta, mä kyllä puhuisin niistä jutuista maailman tappiin :D

Yhteistyössä