G:mitkä on mielestänne isot tulot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvätuloinen saa mielestäni vähintään 2500 ? ja isot tulot alkavat jostain 4000-5000 eurosta. Itse jään muutaman satasen alle 2500 euron, mutta olen ihan tyytyväinen.

Hyvätuloinen saa mielestäni vähintään 2500 ? ja isot tulot alkavat jostain 4000-5000 eurosta. Itse jään muutaman satasen alle 2500 euron, mutta olen ihan tyytyväinen.

mun mielestä kaikki yli 1500e/kk/käteen tulot on isot. meillä se tarkottais sitä että jäis pakollisten kulujen jälkeen yli 500e mihin sitten tahtookin. plus tietenkin miehen palkka.

Nettona 6 tonnia on paljon. Siinä ei kaikkia pennejä tarvis meidän ainakaan laskea. Lainaakin voisi ottaa jo useampaan asiaan kuin vain taloon ja maksella niitä pois näkemättä nälkää. (esim. mökki ja vene)

kansalaisen keskitulo on kai noin 2700e/kk brutto.
Että tuolla 6000e/kk on keskituloinen. Toki sillä ihan hyvin pärjää, vähemmälläkin pärjäisi hyvin, en mä sitä.
Minusta esim. lääkäri on suurituloinen, kun saa varmaan yksinään yli 5000e/kk.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:
Nettona 6 tonnia on paljon. Siinä ei kaikkia pennejä tarvis meidän ainakaan laskea. Lainaakin voisi ottaa jo useampaan asiaan kuin vain taloon ja maksella niitä pois näkemättä nälkää. (esim. mökki ja vene)

Jatkoa edelliseen.

Ja tarkoitan nimenomaan nettona. Jos tulot yht 6000e bruttona, niin ei niin erikoinen. Eihän se ole kuin 3000e/kk per hlö.

Isot tulot ovat jotain 10000e kuussa. Eikä siitäkään saa käteen kuin 4000e vissiinkään. Yhdellä henkilöllä

3000e kuussa käteen per henkilö ei ole vielä mikään isotuloinen, mukiinmenevä. Mun mittapuun mukaan. Ei sillä voi tehdä mitä haluaa...

Jos henkilön bruttotulot alkavat vähintään nelosella, niin tosi hyvistä tuloista puhutaan. Ja kolmosellakin alkavat bruttotulot ovat hyvät. Tyyliin 85% palkansaajista saa vähemmän kuin 3500 bruttona.

Tietenkään ihmisten ahneudella ei ole rajaa, mikään ei tunnu riittävältä..

Pikkuisen riippuu, montako henkeä sillä yhdell palkalla on syömässä. tai niillä tuloilla.

suomessahan verotus ei pienene vaikka olisi lapsia liuta elätettävänä, joten ei isokaan tulo lapsiperheessä ole välttämättä iso jos on suuret asumiskulut ja harrastaemenot

Alkuperäinen kirjoittaja ******:
Jos henkilön bruttotulot alkavat vähintään nelosella, niin tosi hyvistä tuloista puhutaan. Ja kolmosellakin alkavat bruttotulot ovat hyvät. Tyyliin 85% palkansaajista saa vähemmän kuin 3500 bruttona.

Tietenkään ihmisten ahneudella ei ole rajaa, mikään ei tunnu riittävältä..

on muistettava että yhdestä kolmosella alkavalla palkasta verottaja ottaa kolmasosan tai yli, mutta kahdesta pienestä palkasta verottaja ottaa tuskin mitään, eli jää paljon enemmän käytöön. silti esim. hoitomaksut menevät siitä bruttotulosta eikä netostsa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Isot tulot on sellaiset että pakollisten kulujen jälkeen jää jotain säästöönkin...

En mä meitä kyllä isotuloisina pidä vaikka 2000 euron netosta jääkin säästöön. :D
Lapsia 2.

Jos me saataisiin 4000 euroa käteen niin se olisi PALJON.

niin eli jos verojen jälkeen käteen jäisi yli 2000? per henkilö (parilla siis 4000?) niin pidän sitä jo hyvä tuloisena taloutena! isot tulot on kaikk isiitä ylöspäin.

tuntuu että kaikki naureskelee täällä partaansa ja väittää tienaavansa melkein 3000? kuussa. niin mitä te teette ammatiksenne? tietääkseni aikalailla keskitulona pidetää +/-2000?/kk miinus verot.

tai näin ainakin minun tuttava piirissäni.

Se kuinka paljon on velkaa ei kerro tuloista mitään, tänä päivänä kun maksuaikaa saa jo 60 vuotta asuntoihinkin....

Yhteistyössä