G: Omistatko tuulipuvun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ulkoiluvaategallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tiedä lasketaanko tuulipuvuksi mutta Löytyy Luhdan myötäilevä takki mikä kestää jonkin verran vettä ja sitten jos tarttee niin jalkaan laitan Helly Hansenin ohuet sadehousut. Sen verran vartalonmyötäiset ettei kyllä alle muuta laiteta kuin kerrasto.

[QUOTE="vieras";24339539]Tuulipuku pitää tuulta, kuoripuku pitää tuulta JA vettä, eli on kalvoitettu. Ohuudella ei asian kanssa ole mitään tekemistä, molempia kun löytyy erilaisia versioita.[/QUOTE]

Mitä merkkiä ja se sinun kuoripukusi on ja paljonko maksoi, oliko kalliimpi kuin minun? Ja kuinka hyvin se pitää vettä? Minun Raiski-tuulipukuni oli satasen pintaan ja riittää pienellä sateella mutta kunnon sateella kastuu läpi jos ei ota sadekamppeita.

Mulla on muutama, ovat laji- ja maatunnuksineen tietyn urheilulajin virallisia edustuspukuja joita Suomen joukkueen jäsenet käyttävät mm. kyseisen lajin PM-, EM- ja MM-kisoissa.

[QUOTE="ninni";24339035]En omista. Käytän IcePeakin kosteussuojattua ulkoilupukua (ja mun mielestä tuulipuku on siis sellainen "kasari" ohut puku).[/QUOTE]

Se on se "kosteussuojattu ulkoilupuku" tuulipuku.
Höh, heh.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
[QUOTE="noo";24342220]Se on se "kosteussuojattu ulkoilupuku" tuulipuku.
Höh, heh.[/QUOTE]

Tarkoittaako se kosteussuojattu että se pitää kosteutta ja pientä vedenripsausta imemättä sitä heti läpi mutta ei varsinaisesti pidä vettä jos se pääsee pintaa kunnolla liottamaan kunnon sateessa?

Useampi puku löytyy erikäyttötarkoituksiin, mun mielestä nämä softshell, windstopperit ja drymaxxit on nykypäivän "tuulipukuja", minultakin näitä löytyy. Mukavampi olla koirien tai lapsen kanssa pihalla kun ei tarvi värjötellä ja palella.

Mulla on sellanen kuoripuku, veden ja tuulenpitävä. Tosi käytännöllinen, sillä pärjää kesät - talvet! Talvella alle fleece kerrasto, jos on menossa vaan puistoon istuskelemaan, liikkuessa pärjää ilman fleeceäkin.

[QUOTE="Vilukissa";24343459]Oi, omistan toki :)! Ja...montakin :p! Omistan myös kalvopukujakin, joten....oonkos mä nyt sitten se tuulipuku-kukkahattumamma :p?![/QUOTE]

Kyllä olet tuulipukumamma:) Mutta jos sataa niin oletko sitten kalvopukumamma?:) Minkä merkkisiä pukuja sulla on ja kestääkö ne hyvin vettä?

Mulla on Raiskin ulkoilupuku, johon kuuluu takki ja housut, en tiedä pitääkö sitä sanoa ulkoilupuvuksi vai tuulipuvuksi vai miksi :D Kyllä senkin varmaan saa kahisemaan, jos oikein yrittää!

Onkohan nykyään edes olemassa sellaisia tuulipukuja? Kun nehän ei pitäneet "mitään".

Mulla on DrymaxX housut ja windstoppertakki, sit myös vedenpitävä kuoritakki. Ja Goretex-tennarit :D Ja toki parit kumpparit myöskin.

[QUOTE="Minna";24343524]Mulla on Raiskin ulkoilupuku, johon kuuluu takki ja housut, en tiedä pitääkö sitä sanoa ulkoilupuvuksi vai tuulipuvuksi vai miksi :D Kyllä senkin varmaan saa kahisemaan, jos oikein yrittää![/QUOTE]

Ei sen pakko ole kahista:) Jos se ei pidä vettä niin kyllä se aito tuulipuku on:)

[QUOTE="miima";24343546]Onkohan nykyään edes olemassa sellaisia tuulipukuja? Kun nehän ei pitäneet "mitään".

Mulla on DrymaxX housut ja windstoppertakki, sit myös vedenpitävä kuoritakki. Ja Goretex-tennarit :D Ja toki parit kumpparit myöskin.[/QUOTE]

Mitä tarkoitat ettei pitäneet "mitään"? Kyllähän ne tuulta ainakin pitää. Ja itselläni on ihan uusi Raiskin tuulipuku joka pitää ainakin melko hyvin tuulta ja pienen sateenkin. Mutta rankkasade meni kyllä äkkiä läpi:) joten häviää kuoripuvulle.

Kyllä olet tuulipukumamma:) Mutta jos sataa niin oletko sitten kalvopukumamma?:) Minkä merkkisiä pukuja sulla on ja kestääkö ne hyvin vettä?

...mä oon tuulikalvopukumamma :p! Voi apua...mun pukujen merkit eivät kyllä varmaan kestä palstajulkisuutta sitten tippaakaan :ashamed:..:D..mä oon niin epämuotitietoinen kuin vain olla voi :D..mutta tuulipuvuista mulla löytyy mm. vanhaa kunnon Adidasta moneen lähtöön ja kalvopuvuissa - ainakin mun käytössä - on toiminut kehuttavan hyvin North Icen mallistot, jotka kestävät kaatosateet ja räntäkelien pyllähdykset todella hyvin :)!

[QUOTE="sama";24343605]Mä en kyllä usko että ne vanhat tuulipuvut mitään tuultakaan juuri piti :D[/QUOTE]

Heheh.. voipi olla:) Ehkä laatu on parantunut ja ei tuo minun omanikaan varmaan pahinta tuulenpuuskaa pidä. Pitääkö tuo sinun uusi kuoritakki rankkaakin sadetta ja mitä merkkiä se on?

Yhteistyössä