G: Onko halpa vaate yhtä hyvä, kuin kallis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Phoebsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Phoebsi

Aktiivinen jäsen
12.06.2008
28 881
2
38
Otetaan esimerkiksi vaikka lasten haalarit, niistähän täällä osataan jauhaa :D Eli onko halvempi haalari oikeasti yhtä hyvä kuin kallis.

Itse vastaan yhden syksyn kokemuksella, että ei ole.

Joskus voi olla, jos yleisesti siis puhutaan. Lasten haalareissa ne halvat kyllä ovat aika hiipuvaista kangaslaatua verrattuna kalliimpiin. MUTTA toisaalta kaikki yhtä kalliit ei ole yhtä hyviä :)

Ei minusta. Pienet yksityiskohdat yleensä paremmin suunniteltuja kalliimmassa versiossa, kuten myös esim veden- ja tuulenpitävyys. Ja kestävyys kulutuksessa.
Kaverini ei raaskinut ostaa itselleen Luhdan 200 euron talvitakkia, joka oli laadukkaan oloinen ja tosi hyvän näköinen. Osti sitten jostain halpiskaupasta talvitakin 29 eurolla ja se on ihan karmean näköinen! Imee kaiken veden ja kosteuden ja on heti kuluneen ja nukkavierun näköinen.

Minä taas omiin ja hyvän ystävän kokemuksiin pohjaten vastaan että kyllä voi olla.
Meillä on yhteensä 4 lasta (5v, 5v, 4v ja 4v).

Tai no, lähinnä kritiikkini koskee Reimateciä, sitä ei tule meille, eikä ystävälle enää koskaan. Se ei kertakaikkiaan kestä, ihan turha toivo kuvitella, että sama haalari menisi vielä toisella lapsella..
Lassien haalarit on toimineet täydellisesti ja kestäneet vielä kolmannellekin lapselle. Samoin tähti Jonathanit ja Minymot.
Näiden haalareiden hinta uutena on ollut 40-60e, poikkeuksena Minymot postikulujen kanssa siinä 90e nurkilla, joka on ihan kipurajalla.

En todellakaan maksa enää lasten haalareista 150e, kun saan täydellisesti toimivan, lapselta toiselle kestävän haalarin alle puolella hinnalla.

Viimeksi muokattu:
Minä taas omiin ja hyvän ystävän kokemuksiin pohjaten vastaan että kyllä voi olla.
Meillä on yhteensä 4 lasta (5v, 5v, 4v ja 4v).

Tai no, lähinnä kritiikkini koskee Reimateciä, sitä ei tule meille, eikä ystävälle enää koskaan. Se ei kertakaikkiaan kestä, ihan turha toivo kuvitella, että sama haalari menisi vielä toisella lapsella..
Lassien haalarit on toimineet täydellisesti ja kestäneet vielä kolmannellekin lapselle. Samoin tähti Jonathanit ja Minymot.
Näiden haalareiden hinta uutena on ollut 40-60e, poikkeuksena Minymot postikulujen kanssa siinä 90e nurkilla, joka on ihan kipurajalla.

En todellakaan maksa enää lasten haalareista 150e, kun saan täydellisesti toimivan, lapselta toiselle kestävän haalarin alle puolella hinnalla.

Meillä reimatecin haalareita käytössä jo neljännellä pojalla, täysin moitteettomassa kunnossa ja kunnon rytyytystä saaneina :)

[QUOTE="määmää";27310273]Meillä reimatecin haalareita käytössä jo neljännellä pojalla, täysin moitteettomassa kunnossa ja kunnon rytyytystä saaneina :)[/QUOTE]

No sitten täytyy laadun vaihdella isosti. Eikä se yhtään ainakaan lisää luottamusta kyseiseen merkkiin.
Meillä on ollut myös useampi reimatec, kun en kerrasta, enkä edes kahdesta uskonut että ne ei oikeasti kestä..
Ihan normaalissa päivittäisessä ulkoilukäytössä ne on olleet, en tiedä miksei ne sitten meillä ole kestäneet.

[QUOTE="määmää";27310273]Meillä reimatecin haalareita käytössä jo neljännellä pojalla, täysin moitteettomassa kunnossa ja kunnon rytyytystä saaneina :)[/QUOTE]

Täällä Reimatec on nyt kolmannella lapsella. Ei mitään suurta vikaa näkyvissä. Ja meillä on kotipihassa kallio, joka tehokkaasti kuluttaa kaiken.

Oon ostanut tuolta hm:stä niitä alle 5€ t-paitoja, ja voin sanoa että ei oo yhtä hyviä ku vaikkapa 20€ paidat jostain kunnon kaupasta.

Mutta hinta-laatusuhde taitaa silti olla ihan ok.

hm vaatteet tosi huonolaatuisia, ovat parin pesun jälkeen kaamean näköisiä. :( En enään tuhlaa niihin rahojani. Sitten esim Burberryn paidat, niitä olen ostanut käytettynä ja kangas näyttää sekä tuntuu uudelta vielä toisenkin lapsen käytön jälkeen ja voi laittaa uudestaan kiertoon kuntoluokituksella hyvä. :)
haalareista olen ostanut ticketiä koska tykkään niiden ulkonäöstä, pojalla ei kestänyt yhtä talvea, tytöllä taas mennyt 2 talvea ja menee vielä uude4lleen kiertoon. :/ halpoja en ole edes uskaltanut kokeilla...

No yleensä ei ole.

Esim. kengät ja muut ulkoiluvaatteet on kyllä parempia, mitä enemmän niistä maksaa.
Jotkut puuvilla t-paidat on ihan samaa laatua oli se sitten h&m tai joku 100e t-paita.

Hennes Mauritzin toppahaalari on loistava! Viime talven oli meidän 5vee tytöllä lähes jokapäiväisessä käytössä ja ainut mikä meni rikki oli kenkälenksut. Ei tullut kulumaa polviin eikä peppuun mikä sauma ei alkanut repsottamaan.. Aivan varmasti hankin tänäkin vuonna toppavaatteet henkkamaukalta.

En osaa sanoa, kun kallista meille ei osteta kuin kengät. Kengistä en kauheasti tingi, siillä halvalla harvemmin saa niitä ominaisuuksia mitä lasten kengissä haen: kosteudenpitävyys, tuki jalalle jne.

Ulkovaatteet meillä on alle puolta siitä hinnasta mitä täältä palstalta luen. Yli 70e haalaria en ostaisi. Eikä ole tarvinnutkaan. Ainoa että vetoketju on yhteen haalariin pitänyt vaihtaa, mutta muutoin on mennyt lapselta aina seuraavalle sujuvasti, moitteetta.

Eli joo, ei hinta ole kuin numero. Joissakin on katetta jätetty enemmän, toisissa panostettu turhaan suunnitteluun joka näkyy hinnassa, toiset ihan osuvasti hinnoiteltu. Laatu on ihan itse todettavissa tuotteesta riippuen.

mulla oli nuorimmaisella reimatec välikaushaalari kun lapsi oli konttaus iässä. polviin ei tullut yhtään mitään. oli vieläkin kuin uus kun pistin sitä kiertoon. tyytyväinen siis olin! :)

Joskus on jopa parempi. Hinta ei takaa hyvää laatua, eikä halpa hinta merkitse aina huonoa tuotetta. Laatu vaihtelee molemmissa paljon, mutta jos katsoo, niin äkkiä oppii tunnistamaan hyvän laadun vaatteissa ihan merkistä ja hinnasta riippumatta.

Mä ostin tyttärelle kahdet legginsin yhtä aikaa. Toiset oli Ticketin ja hintaa muistaakseni 15-20€. Toiset olivat marketin halpislegginsit, joilla hntaa oli 1.5€. Ticketin legginsit menivät tosi huonoksi äkkiä ja niihin tuli myös reikä saumakohtaan. Halpislegginsit olivat käytössä paljon pidempään ihan hyvän näköisinä. Jäivät sitten aikanaan pieneksi ja laitoin ne kierrätykseen. Ticketit oli aika päivä sitten jo lentäneet roskiin. Molemmat olivat puuvillalegginsejä.

Yhteistyössä