G:onko helpompaa olla kotiäitinä vaiko töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mututuntumaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mututuntumaa

Vieras
Kertoisitko vastauksessai myös oletko koskaan tehnyt oikeita töitä? Ja miksi kotona on helpompaa tai miksi töissä on helpompaa?

Vielä vastatkaa tähän:
A) Äiti töissä 8 tuntia päivässä, lapsi kolme, kaikki tarhaikäisiä ja päivähoidossa. Myös isä töissä.

B)Äiti kotona kolmen alle kouluikäisen kanssa. Isä töissä.

Kumpi helpompaa?

Aika alentavaa tuo "oletko tehnyt koskaan oikeita töitä"
Mutta joo, vastasin jo tuohon toiseen että ennen toista lasta opiskelin ja tein samalla _paljon_ töitä ja koin sen helpommaksi kuin kotona olon. Minä koen näin, joku toinen toisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Aika alentavaa tuo "oletko tehnyt koskaan oikeita töitä"
Mutta joo, vastasin jo tuohon toiseen että ennen toista lasta opiskelin ja tein samalla _paljon_ töitä ja koin sen helpommaksi kuin kotona olon. Minä koen näin, joku toinen toisin.

Niin ja mulla vaan 2 lasta.

Töissä helpompaa, ainakin minulle. Enemmän saan aikaankin.
Ja ihan oikeita töitä olen tehnyt, ihan ne äitiyslomat lukuunottamatta ja niidenkin aikana ollut töissä.
A sopisi paremmin minulle.

Kodin yksin pyörittäminen ON raskasta. Mutta pitäisi yrittää löytää aina hyvät puolet jokaisesta elämäntilanteesta.
Ja olen tehnyt oikeita töitä 10 vuotta ennen tätä kotiäitin uraani.

Lapsen vauva-aika oli ihan kamalinta, kyllä sen ajan olisin mieluiten ollut töissä. Siellä olisi päässyt helpommalla. Mutta mitä vanhemmaksi lapsi tuli, sitä mahtavampaa hänen kanssaan oli kotona "lorvailla". Valitettavasti lapselle tuli 3 ikävuotta täyteen ja piti palata töihin. Ihan oikeisiin konttorihommiin, joita olen tehnyt jo toistakymmentä vuotta. Nykyisin vaikeinta on yhdistää työ- ja lapsenhoito. Voi sitä huonon omatunnon määrää, kun arki-iltaisin yhteinen aika lapsen kanssa jää niiiiiin vähiin. :(

Kertokaa mulle, miten voi olla helpompaa olla töissä kuin kotona? Siis jos teet töitä 8h ja sitten vielä kaikki kotityöt päälle ja lapsillekin pitäisi aikaa olla, niin miten se voi olla helpompaa??

Puolensa kummassakin, mutta mieluummin töitä tehden kuin pelkästään lapsen kanssa kotona, jos lapsi yli 1,5 vuotias. Kaipaan vaihtelua ja tuo vajaa pari vuotta PELKKÄÄ lapsen hoitoa riitti mulle.

Ainakin isälle tuo B-vaihtoehto on helpompi.

Itselle on tuttua molemmat sekä A- että B-vaihtoehto. B-vaihtoehtoon jouduin sen takia, että A-vaihtoehto oli liian rankkaa. Minulle B oli siis helpompi. Mutta jollekin toiselle se on varmasti päinvastoin. Moni tekijä vaikuttaa siihen, miten rankkaa on kotona ja miten rankkaa on töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vierastaja:
Kertokaa mulle, miten voi olla helpompaa olla töissä kuin kotona? Siis jos teet töitä 8h ja sitten vielä kaikki kotityöt päälle ja lapsillekin pitäisi aikaa olla, niin miten se voi olla helpompaa??

Voi kuule, se työn rauha, kahvitauko, lounastauko ja kahvitauko. Se on jotain mikä auttaa jaksamaan sen illan kaaoksen.

Vaikken siltikään sitä helpompana pidä, vain yhtä helppona.

Minulle työ ja koulu oli ns. omaa aikaa. Jaksaahan sitä sitten illalla touhuta kun saa olla muualla. Ja kun olen kotona niin pitää tehdä useampi ruoka, järkätä jatkuvasti jne
Kun olin töissä niin eipä ollut kukaan päivisin sotkemassakaan.

mä en olis enään jaksanut olla kotona. ihanaa saada pää eroon koti jutuista töissä.

mutta ihanaa kun onkin välillä vaikka kipeä tai jotain ja saa töistä vapaata olla lasten kanssa kotona. tuntuu lomalta.

silloin kun oli kotona niin mulle oli helppoa, mä en ikinä leikittänyt lapsia, ne on leikkinyt ite tai keskenään. toki heidän seurassaan olin,mutta otin kotona olon rennosti.

mies kaipaa niitä aikoja kun olin kotona kun silloin ei aina niin hässääkkää ja kiirettä.

nythän se päivä on jo melkien ohi kun tulee töistä hyvä kun ehtii tehdä ruuan ja käydä kaupassa niin päivä pian ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:

Voi kuule, se työn rauha, kahvitauko, lounastauko ja kahvitauko. Se on jotain mikä auttaa jaksamaan sen illan kaaoksen.

Vaikken siltikään sitä helpompana pidä, vain yhtä helppona.

Juu eli siis olen väärin ammattini valinnut, kun ei tänäänkään töissä ehtinyt pitämään kuin yhden kahvitauon ja senkin aikana piti kahdesti käydä puhelimessa ja kerran vastata hälytyskelloon.
Kotona ollessa sain kahvini kuumana ja ruuan lämpimänä. Ja se kodin kaaos on äänensävyllä hillittävissä, työkaaos ei helpota millään.

Yhteistyössä