G: Paljon juot vettä päivässä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja krooninen nestehukka?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

krooninen nestehukka?

Vieras
Itse yritän tässä saada itseni elämään paremmin, ja yksi asia olisi tuo vedenjuonnin lisäys.

Itse juon yleensä 0-0,5 litraa päivässä, yleensä ehkä yhden lasin illalla kun huomaa että on jano. Välillä (aika usein) on sellasia päiviä ettei tule juotua vettä yhtään. Krapulassa ja hellepäivinä on tietysti toisin.

En myöskään juo mehuja tai teetä josta vois saada sitä vettä. Kahvia juon (poistaa nestettä??) 2-5 mukia päivässä, ja joskus makeanhimoon juon pepsimaxia.

Mutta tuota vettä en vain saa juoduksi. Nyt olen juonut himpun päälle puol litraa ja koko ajan pitäis rampata vessassa, ei sekään ole kivaa :/

Kahvi SEKÄ TEE todellakin poistavat nestettä, josta tuo "vessassa ravaamisesi" varmasti osittain johtuu. Ruuan sisältämien nesteiden lisäks pitäs päivässä saada noin 1-1,5 litraa nesteitä, joista suurin osa miel. vettä. Sopiva määrä on tietysti kytköksissä esim. siihen hikoileeko päivän aikana esim. fyysisen työn tai harrastuksen parissa, imettääkö jne. Kannattaa tsekata seuraava sivusto:
Juomat

Omat juomamääräni vaihtelevat jonkin verran, mutta uskoisin nauttivani nesteitä keskimäärin 1,5 litraa päivässä. Joskus vaan veden juominen on turhan iltapainotteista, jolloin yöllä on käytävä 1-2 kertaa wc:ssä.

Mahtaa sulla olla melko kuiva elimistö. :O Parisen litraa tulee juotua, joskus enempikin. Eikä pidä ravata vessassa tai nousta yöllä vessaan. Harrastan juoksemista ja kävelylenkkeilyä.

Viimeksi muokattu:
Vettä varmaan 2-3 litraa
Lisäksi teetä ehkä 0,5 litraa
ja maitoa muutama desi.

Olet kyllä todella kuiva tyyppi, itsellä tulee jano kyllä heti aamusta jos en ole litkinyt kupillista vettä.

Olet kyllä todella kuiva tyyppi, itsellä tulee jano kyllä heti aamusta jos en ole litkinyt kupillista vettä.

Niin, sehän se kumma juttu on. Eli minulle ei tule sitä janon tunnetta kuin ehkä joskus illalla, ja silloin saan juotua yhden lasin (3-4dl). Ja silloin on ihan varmaa että joutuu yöllä nousemaan vessaan.

Olin reppureissussa Thaikuissa joitain vuosia sitten, ja ahdisti jo etukäteen se runsas vedenjuonti, kun kuitenkin oli tarkoitus liikkua ja hikoilla siellä enemmän kuin kotosuomessa. Suositus tais olla vähintään 5 litraa päivässä.
No, ens alkuun yritin juoda niin paljon kuin vain mahdollista (olikohan suositus huikka per 10min tai jotain), mutta ei. Ei vain toiminut.
Lopulta elin siellä ehkä yhdellä litralla päivässä, ja siitäkin suurimman osan join vain tulisen ruuan takia :D

Itse yritän tässä saada itseni elämään paremmin, ja yksi asia olisi tuo vedenjuonnin lisäys.

Itse juon yleensä 0-0,5 litraa päivässä, yleensä ehkä yhden lasin illalla kun huomaa että on jano. Välillä (aika usein) on sellasia päiviä ettei tule juotua vettä yhtään. Krapulassa ja hellepäivinä on tietysti toisin.

En myöskään juo mehuja tai teetä josta vois saada sitä vettä. Kahvia juon (poistaa nestettä??) 2-5 mukia päivässä, ja joskus makeanhimoon juon pepsimaxia.

Mutta tuota vettä en vain saa juoduksi. Nyt olen juonut himpun päälle puol litraa ja koko ajan pitäis rampata vessassa, ei sekään ole kivaa :/

Taidat juosta nestehukan takia siellä vessassa? Koitappa juoda 1,5-3l päivässä vettä, niin loppuu se vessassa ramppaaminenki!?
Sen tietää siitä pissan määrästä ja väristä. Liian keltasta pissaa ja vähäsen, liian vähän vettä. Liian vaaleeta pissaa ja paljon, liikaa vettä.

[QUOTE="tiina";27955421]miten siten elimistön kuivumisen huomaa? en itse myöskään juo vettä välttis eden joka päivä[/QUOTE]

Kuivumisen oireina voi olla päänsärkyä, huimausta, lihaskramppeja jne. Voi vaikuttaa myös ihon kimmoisuuteen.

Hurjalta kuulostaa ainakin tuo, että ei juo vettä lainkaan. :O Koska ap kuitenkin tuntuu olevan mitä suurimmassa määrin elossa, niin ilmeisesti hän sitten saa ruoasta juuri ja juuri riittävän määrän nestettä elimistöönsä. Jo pelkän yleisen hyvinvoinnin vuoksi kannattanee kuitenkin opetella juomaan edes jonkin verran vettä joka päivä.

Ehkä lasin tai kaksi päivässä. Nytkin tänään on tullut juotua vaan kuppi kahvia. Tiedän, että juominen on ihan retuperällä. En vaan jotenki muista juoda, pitäis varmaan täyttää aina vesipullo tähän pöydälle.

En vaan jotenki muista juoda, pitäis varmaan täyttää aina vesipullo tähän pöydälle.

Näin on minullakin!
Siis joskus päätän ryhdistäytyä ja otan vesipullon työpisteelle ja käyn täyttämässä sitä aina aika ajoin (yleensä käyn samalla vessassa, menee siis suoraan läpi).
Tätä muistan tehdä ehkä viikon, ja sit se vain jotenkin jää.
Kun ei ole jano, eikä veden maku sinäänsä innosta yhtään (ja yleensä tulee huono olo jos juon "liikaa"), niin vaikea se on muistaa.

Yhteistyössä