G: Paljonko olisit valmis maksamaan lampusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielenkiinnosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielenkiinnosta

Vieras
Heh. Niin, paljonko olisit valmis panostamaan haluamaasi lamppuun? Tuli mieleen, kun ostin alesta kaksi pöytälamppua (Le Dauphin), n. 100e/kpl. Alennus molemmissa yli 50%. Ilman alennusta en olisi ostanut. Mutta kattolamppuihin olen kyllä sijoittanut enemmänkin, Seppo Kohon Octo ja Secto löytyy kotoa.

Aika paljonkin, jos löytäisin mieleisen. Yleensä lamput ovat tosi rumia ja ulkovalaisimet vasta kammottavia ovatkin. Siksi meillä ei ole ainuttakaan ulkovaloa, kun ei kertakaikkiaan löydy sopivaa...

Ehkä 200 euroa ainakin.

:o Järkkyjä hintoja lampusta - siis esineestä joka vain roikkuu katossa ( tai on seinässä, pöydällä, mis nyt vaan :xmas: ) Mulle ehdoton maksimi on 60e :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
:o Järkkyjä hintoja lampusta - siis esineestä joka vain roikkuu katossa ( tai on seinässä, pöydällä, mis nyt vaan :xmas: ) Mulle ehdoton maksimi on 60e :snotty:

Onhan se näkyvällä paikalla ja monen vuoden sijoitus (ainakin meille, en juuri vaihtele valaisimia).

Olohuoneen valaisimesta kipuraja olisi ehkä 500 euroa. En ole merkkivalaisimien perään, mutta muuten pitää miellyttää silmää.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:

Onhan se näkyvällä paikalla ja monen vuoden sijoitus (ainakin meille, en juuri vaihtele valaisimia).

Olohuoneen valaisimesta kipuraja olisi ehkä 500 euroa. En ole merkkivalaisimien perään, mutta muuten pitää miellyttää silmää.

Olkoonsa vaikka miten näkyvällä paikalla - siis 500e :o :o En ikuna maksaisi noin kamalasti. Tai, voishan sitä sanoa että tässä kuussä ei syödä, mutta ihastellaan kaunista lamppua :p
( tämä oli sitten vitsi! )

Alkuperäinen kirjoittaja mielenkiinnosta:
Heh. Niin, paljonko olisit valmis panostamaan haluamaasi lamppuun? Tuli mieleen, kun ostin alesta kaksi pöytälamppua (Le Dauphin), n. 100e/kpl. Alennus molemmissa yli 50%. Ilman alennusta en olisi ostanut. Mutta kattolamppuihin olen kyllä sijoittanut enemmänkin, Seppo Kohon Octo ja Secto löytyy kotoa.

Mistä löysit tollaisella alennuksella?

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:

Olkoonsa vaikka miten näkyvällä paikalla - siis 500e :o :o En ikuna maksaisi noin kamalasti. Tai, voishan sitä sanoa että tässä kuussä ei syödä, mutta ihastellaan kaunista lamppua :p
( tämä oli sitten vitsi! )

Tietysti jos rahat ovat tiukilla (kuten meilläkin juuri nyt, eipä olisi 500 euroa lamppuun), ei kannata noin paljon sijoittaa. Minä kyllä mieluummin sitten säästän vähän kauemmin että saan sen mieleisen, siihen saakka katosta saa roikkua vaikka miten kamala perintölamppu.

Ei oo kyllä rahat tiukilla, mutta en ikinä maksais viittä sataa lampusta :o

Meillä on ihan kauniit lamput, eikä yksikään ole maksanut yli satasta.
100 euroa on mulla aika maksimi.

Alkuperäinen kirjoittaja häh?:
Alkuperäinen kirjoittaja mielenkiinnosta:

Mistä löysit tollaisella alennuksella?

Iskusta.

Meillä on tuo Octo olohuoneessa ja se maksoi muistaakseni 560e. Ostelin aikoinani satasen lamppuja, enkä koskaan ollut niihin tyytyväinen. Sitten totesin, että se tulee kalliimmaksi, kuin ostaa heti sellainen, josta tykkää.

Mä en edes tiedä mitä noi teidän "merkkilamput" ovat, enkä sellaisia tunnistaisi. 80 euroa olisin itse valmis maksamaan, jos löytäisin jonkun ihanan olohuoneeseen tai ruokailutilaan.

Mulla riippuis ihan siitä miten paljon olis rahaa käytettävissä. Jostain klassikosta ja muotoillusta tuotteesta voisin maksaa enemmän koska pidän sellaisista. Mut ihan tavislampusta max 30 ? ja samoin tässä rahatilanteessa.

Minulla on vain aina etukäteen vahvasti mielessäni millaisen valaisimen haluaisin, ja jos sitten sattuu tulemaan vastaan "se oikea", en jätä sitä hinnan takia ostamatta (ellei ole ihan sairaan kallis). Kuistille tulevia plafondejakin etsin kuukausitolkulla, kun en löytänyt oikeanlaisia. Lopulta löysin sopivat Euromarketista, maksoivat vain 40?/kpl. Siihen saakka olimme ilman valoa :D

Meillä on 200 euron jalkalamppu olohuoneessa, eikä sen hinta kirpaissut yhtään kun ihastuimme siihen miehen kanssa molemmat ensisilmäyksellä. Nyt etsinnässä olohuoneen valaisin ja se ihanin löytämäni maksoi 680 euroa. Niin paljoa en ole valmis maksamaan, vaikka valaisin olisi todella upea. Eli jossain noilla välin menee kipuraja.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä on tuo Octo olohuoneessa ja se maksoi muistaakseni 560e. Ostelin aikoinani satasen lamppuja, enkä koskaan ollut niihin tyytyväinen. Sitten totesin, että se tulee kalliimmaksi, kuin ostaa heti sellainen, josta tykkää.

Mä olen jo kaksi vuotta haaveillut Octosta ruokahuoneeseen, mutta vielä en ole niin varoissani, että ostaisin. Jos olisin töissä, se raja menisi siinä 500 eurossa ja meilläkin se Octo olisi. Mutta hoitovapaalla ja sittemmin opintovapaalla ei moisiin ole varaa, joten ollaan ilman lamppua ennen kuin hankitaan joku "ei-niin-kiva" kompromissi :whistle:

Nyt raja taitaa lampuissa olla 100 eurossa. Tosin viimeksi ostin jalkalampun Ikeasta viidellä eurolla, kun vanha hajosi ja uusi oli ihan pakko saada heti tilalle eikä mitään nättiä sopivaa löytynyt. Tuon vitosen lampun kauneus on sen hinnassa :laugh:

Se riippuu ihan valaisimesta. Tuplakuplaa himoitsen joten siihen olisin valmis sijoittamaan mutta vielä sen hankinta ei ole ajankohtaista kun en tiedä mihin sen laittaisin.
Mutta mulle merkitsee eniten valaisimessa on joku "juttu". Mä löysin ihanat pöytävalaisimet vitosella ja ne oli mun lempparit kunnes ne hajos..molemmat..Koirat siis rikkoivat kuvut.

Yhteistyössä