Alkuperäinen kirjoittaja Chocolaadi:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
No luetellaanpas sitten, niin tulee selvennettyä mitä itse tarkoitan tarpeellisilla
Kasvovoide ja huulirasva. Meikinpoistoon tarkoitettu
puhdistusmaito, ja perusvoide samaan käyttöön. Käsivoide. Deodorantti.
Ripsiväri (joita on siis monta samanlaista odottamassa), neljä luomivärisettiä. Kaksi huultenrajauskynää, poskipuna,
meikkipuuteri, irtopuuteri,
meikkivoide, peiteväri tummille silmänalusille ja peiteväri punoitukselle,
valokynä, neljä
silmänrajauskynää, yksi nestemäinen rajausjuttu. Sitten on hiustenhoitoon shampoot, lakat ja vaahdot. Hoitoainetta en käytä. Kynsilakkoja on viisi. Siinä taisi olla kaikki.
Eli käytännössä tarkoitin, että en oikeastaan tee huti- enkä heräteostoksia, vaan käytän kaikki mitä olen ostanutkin.

Kertoisitko lisää noista tummennetuista? Mitä merkkiä ja miksi tykkäät just niistä? Tarviiko tosiaan nuo kaikki laittaa naamaan että näyttää ihmiseltä?

Eniten mietityttää tuo meikkipuuteri ja meikkivoide. Siis mitä ne vaikuttaa ?
Mulla on puuterista sellanen hassu kuva että sen näkee heti ku sitä on ja että se varisee joka askeleella

yläasteella tuli muutama pakkelinaama vastaan..
Puhdistusmaito on ihanan hellävaraista meikinpoistoon, mulla kun on herkkä iho. Se ei kuivata niin kuin saippuat ja sellaiset. Merkki on Loreal.
Ripsivärinä mulla on iki-ihana Maybellinen Full and Soft, sen valmistus on jo lopetettu. Ostin sitä neljä varastoon, mutta sitten tulee ongelmia kun ne loppuu, kun pitää ostaa jotain muuta. Se on ollut tosi hyvä, ei varise, näyttää luonnolliselta ja ihanan syvänmusta väri.
Meikkipuuteria käytän vain meikin korjailuun, tai kesällä, jos en viitsi muuta meikkiä laittaa. Ne on hankalia tuotteita, tosi monet merkit on väärän värisiä tai paksuja mömmöjä. Tää mulla on Clinique-merkkinen.
Meikkivoide on Lumenen Matt Touch, olen kokeillut kaikenmaailman kalliitakin merkkejä, mutta tuo Lumene on kyllä tosi hyvä. Ainut, että se ei kestä koko päivää iholla, mutta sitä on toisaalta aika helppo korjata päivän mittaan, kunhan ei laita aamulla puuteria. Tässä on se paras puoli, että tämän kanssa ei voi epäonnistua.
Valokynä on tosi kätevä meikin korjailussa, ja sellaisina aamuina kun on nukuttu huonosti. Se on myös nro 1 kun peittää ryppyjä. Merkki on Loreal.
Silmienrajauskyniä löytyy Lumenelta, Maybellinelta ja hitsit, sen nestemäisen merkkiä en muista. Värin pitää olla oikea, jos on vähänkin punertavaa, niin näyttää siltä kuin olisi silmätulehdus.
Meikkivoidetta kun ostaa, niin kannattaa AINA pyytää kotiin kokeiltavaksi pieni näyte. Muuten on ihan mahdotonta saada oikea väri. Pitää olla just oikea sävy, muuten tulee tosi ruma lopputulos.
Minusta ei saa pakkelinaamaa millään, moni ei varmaan edes huomaa että olen meikattu (paitsi jos tietää miten läikikäs iho, tummat silmänaluset ja pienet silmät mulla on ilman meikkiä). Valitsen värit tosi tarkkaan, ja laitan kaikkea vain vähän.
Tärkeää on, että ei koskaan käytä kivipuuteria, siis sitä perusjuttua, vaan aina IRTOpuuteria. Se on niin ohutta ja levittyy niin tasaisesti, että ei oikeastaan voi ihosta huomata, onko sitä meikattu vai ei. Tuo sun hassu kuva puuterista johtuu varmaan just siitä, että ennen käytettiin tosi paljon noita kivipuutereita. Ne on kamalia paksuja jöötejä, ihan kuin hiekkaa naamassa, ja sen kun sekottaa meikkivoiteeseen niin sitten saa savea.