G: raskausarvet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiina

Vieras
Missä vaiheessa raskautta ilmestyivät - vai tuliko niitä ollenkaan? Lihoitko paljon pienessä ajassa, vai tuliko arpia vähitellen vai vasta aivan viime metreillä raskautta? Ja mihin: vatsaan, rintoihin, reisiin?

Ite oon nyt viikolla 35+ ja ei vielä oo arpia näkynyt, painoa tullut n. 15kg, eli ilmeisesti ihan yksilöllistä tuo arpien tulo. Olen kyllä rasvannut mahaa päivittäin, mutta ihan tavallisilla ihorasvoilla, eli ruokakauppakamalla. Mulla lähtöpaino oli 65,5 ja pituutta on.n.171cm.

hei, nyt meen rv38 eikä arpia vielä! :) rasvaan mahaa, rintoja ja rintakehää, selkää, reisiä ja takapuolta joka päivä suihkun/kylvyn jälkeen. ei oikeestaan ylimäärästä painoa, mitä nyt toi ihana jättimassu tossa edessä... arpia voi vielä tulla ihan loppumetreilläkin, kuulemma..

tuli ekat arvet vasta rv 40, luulin jo etten saa niitä ollenkaan :(. Kaverilla ihan sama juttu. Eli ihan viime metreillä :( ja vatsaan ainoastaan, tosin rintoihin synnytyksen jälkeen kun eivät kestäneet sitä maidon määrä mikä niihin nousi.

Raskausarvet tulivat synnytyksessä ja ovat edelleen, lapsi 2 vuotias.

Raskausarpien tuloon ei rasvailut vaikuta. Tulevat ihon syvempiin kerroksiin, sinne ei rasvat imeydy. Raskausarpien tuleminen tai ei-tuleminen on täysin riippuvainen ihotyypistä ja geeneistä (muistakaa että peritte niitä kummaltakin vanhemmaltanne, jos äidillä on ollut arpia niin sinulle ei välttämättä tule ja toisin päin).

Useimmiten arvet tulevat vasta loppumetreillä ja alkavat ilmestyä vaaleina huomaamattomina ja siitä pahenevat jos pahenevat.

Itselle tuli navasta ulospäin vatsaan ja reisiin.

Minulle arvet alkoivat tulla joskus tossa viikolla 25 ,kun rinnat alkoivat kasvaa ja aika tummia arvet ovat....Nyt meneillään 35+5 ja arpia tullut pikkusen masun alaosaan sekä reisiin jokunen ja aika tummia ne ovat ei voi puhua mistään vaaleista arvista.

Minulle on tullut arpia n. raskausviikolta 15 alkaen. Ensin ilmestyi lantiolle muutama viiru, sitten rintoihin. Rintani olivat valmiiksi jo isot mutta kasvoivat vielä lisää. Lantiolle tulleet arvet ovat pahimpia, tummanpunaisia leveitä rantuja. Nyt (rv 39) arpia on myös takareisissä sekä muutama pakaroissa, vaikka en koe sieltä niin lihoneeni-tavalliset housutkin menevät jalkaan jos laittaa kuminauhasysteemillä napin kiinni. Kiloja tullut nyt n. 14.

Olen rasvannut itseäni ihan alkuraskaudesta asti eli minä olen myöskin todiste siitä että rasvailulla ei arpien tuloa estetä. Onneksi vaalenevat ajan myötä. Minun äidilleni ei aikoinaan kuulemma arpia tullut eikä siskollenikaan, joten vähän kyllä sen puolesta ottaa päähän...

Ja vaikka paino ei paljoa nousisikaan raskausaikana voi arpia silti tulla, koska hormonithan niille tekee taipuvaiseksi.

Mulla tuli alavatsalle, reisiin ja lantioon rv 40+ (niin alas, että itse näin ne ilman peiliä vasta synnytyksen jälkeen). Viimeinen niitti oli ""repeämä"" navan viereen rv 41+... Iso masu ja vauva oli ja painoakin tuli 24 kg, josta suuri osa onneksi turvotusta.

Yllätyin, kun niitä ei edellisessä raskaudessani tai niiden jälkeen tullutkaan, sillä aikaisemmasta lihomisesta niitä löytyy lantiolta ja muutama reisistäkin. Lieneekö iho tottunut venymiseen painon jojoilun takia, hmm... =/ Rasvasin kyllä vatsaa tunnollisesti loppuraskauden ihan tavallisella kosteusvoiteella, en tiedä auttoiko asiaa.

Tällä kertaa (rv 19+) uusia arpia ei ole vielä näkynyt.

jep...itsekkkin huomasin vasta synnytyksen jälkeen että kuinka paljon niitä arpia oikeen tulikaan. ilmeisesti niitä ei sitten vaan kovin hyvin näe siinä suuressa vatsassa kun iho on kireänä.

Mulle ei tullut yhtään raskausarpea mihinkään!!!!Painoa tuli 22kg, poika oli yli 4kg syntyessään (viikolla 41 päätti vasta tulla). Normaalipainoinen olin ja lopussa hyvinkin suurimahainen. Rasvasin alusta asti joka päivä, mutta luulen että geenit (äidilleni ei koskaan tullut yhtään raskausarpea, vaikka 4 synnytystä ja kaikki lapset isoja) ja mahani hidas kasvu saattoivat "pelastaa" minut moisilta......

Arvet tulivat 2 viikkoa ennen synnytystä ihan yks-kaks kun vauva päätti laskeutua. Repeäminen tapahtui tosi nopeasti, ihan pelästyin silloin. Arvet tulivat vain alavatsaan.

Yhteistyössä