G: Sinä joka et ole koskaan laittanut tänne omaa/lapsesi kuvaa niin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mielenkiinnosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ikäsi? Yiks riittävästi yli 30v.
Koulutuksesi? Ammatteja on itse asiassa 4kpl, viimeisin sihteerin ammattitutkinto
Ammattisi? Osastonsihteeri/kädentaito-opettaja
Sukupuoli? Heh nainen viimeks kun katoin
Paikkakuntasi väkiluku? 20 000

:wave: :xmas:

olen aidosti miettinyt syitä miksi jotkut laittavat lastensa kuvia nettiin.
Luulisin, että isossa kaupungissa ei ole niin tunnistettava ja sen takia "uskaltaa" "viitsii" "kehtaa" laittaa lastensa kuvia tänne/muualle.
Mulla ei kävisi mielessäkään. Mielenkiintoista on se, että hoitoalan ihmiset tämän ketjun perusteella ovat "lasten kuvat nettiin"-vastaisia. Toisaalta se on loogista, suojeluhalua :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Luulisin, että isossa kaupungissa ei ole niin tunnistettava ja sen takia "uskaltaa" "viitsii" "kehtaa" laittaa lastensa kuvia tänne/muualle.
Mulla ei kävisi mielessäkään. Mielenkiintoista on se, että hoitoalan ihmiset tämän ketjun perusteella ovat "lasten kuvat nettiin"-vastaisia. Toisaalta se on loogista, suojeluhalua :)

tai toisaalta... tällä palstalla pyörii paljon hoitoalan porukkaa, naisvaltainen ala kun on. eli jos kysyisit minkä ammattiryhmän edustajat laittavat niitä kuvia, niin veikkaisin, että yhtä monta hoitoalan edustajaa löytyisi suhteessa sieltäkin. :)

Mä oon paikkakunnalla niin tunnistettavissa muutenkin, että äh öh no se ei haittaa, kirjotan tänne ihan samaa mitä irl oon mieltä.

MUTTA lasten kuvia en laita minneen jakoon, siihen ei liity tunnistettavuus vaan ihan muut seikat.

Jakoon sitte omia kuviaan kun osaavat ite. :whistle: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Taikatuuli:
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Onko kotiäiti ammatti?

ammatti on se mitä tekee tällä hetkellä, eli voi olla ihan muuta kun on koulutukseltaan, esim. kotiäiti, työtön, opiskelija tms.

Onko työtön ammatti????

:D Mun mielestä kyl kotiäitikään ei ole ammatti.

Ei munkaan mielestä. Eikä myöskään opiskelija tai työtön ole ammatti.

Onko kotiäiti ammatti?

ammatti on se mitä tekee tällä hetkellä, eli voi olla ihan muuta kun on koulutukseltaan, esim. kotiäiti, työtön, opiskelija tms.

Onko työtön ammatti????

Koulutus ja ammatti ei ole synonyymeja. Ettekö ole koskaan joutuneet kirjoittamaan esim. kelahakemusta kotiäitinä ollessanne? Uskokaa mitä uskotte, ammattiin laitetaan TÄMÄN hetkinen ammattistatus, vaikka se olisi työtön tai kotiäiti tai opiskelija tai postinjakaja EI koulutusta.

Koulutus ja ammatti ei ole synonyymeja. Ettekö ole koskaan joutuneet kirjoittamaan esim. kelahakemusta kotiäitinä ollessanne? Uskokaa mitä uskotte, ammattiin laitetaan TÄMÄN hetkinen ammattistatus, vaikka se olisi työtön tai kotiäiti tai opiskelija tai postinjakaja EI koulutusta.

Mutta kun ei se koulutus ole yhtä kuin ammatti...

Onko kotiäiti ammatti?

etkö ap tienny et kotiäiti EI ole ammatti? Sitä ei hyväksytä virallisiin papereihin ammatiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko kotiäiti ammatti?

etkö ap tienny et kotiäiti EI ole ammatti? Sitä ei hyväksytä virallisiin papereihin ammatiksi.

jokaisessa virastossa he ovat halunneet ammattiosioon sen statuksen jolla olet tällä hetkellä, ei koulutusta tai viimeisintä ammattinimikettä. Sori..

Onko kotiäiti ammatti?

Onko työtön ammatti????

Ei munkaan mielestä. Eikä myöskään opiskelija tai työtön ole ammatti.

"Opiskelija" kelpaa ammatiksi esimerkiksi veroilmoitukseen tai maistraatille tehtävään muuttoilmoitukseen. Tällä palstalla on sitten näemmä tiukemmat vaatimukset kuin niissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko kotiäiti ammatti?

jokaisessa virastossa he ovat halunneet ammattiosioon sen statuksen jolla olet tällä hetkellä, ei koulutusta tai viimeisintä ammattinimikettä. Sori..

Sori vaik sun "status" olis mikä niin kotiäiti ei todellakaan ole ammatti.

tähän en halua enää kinasteluja tästä, thänks!
Ja kiitos vastaajille! Olen sitä mieltä, että lasten kuvia ei saa nettiin laittaa, minusta se on liian iso päätös toisen puolesta ja rikkoo itsemääräämisoikeutta.

Onko kotiäiti ammatti?

Onko työtön ammatti????

Ei niin, mikä ammatti on olla kotiäiti tai työtön. Niihin ei hybvin ole tarvinnut opiskella.

Jatkokysymys vastanneille: oletteko laittaneet lastenne kuvia muille sivustoille nettiin? Mun lapsesta on kuvia mun Facebookissa. Olen itse rajannut käyttöoikeuden mun ystäviin, mutta olen huomannut, että monen kuvia pääsee katsomaan, vaikka ei kys. hlön kaveri naamakirjassa olisikaan.

-37
-en halua kertoa
-en halua kertoa, mutta työni on eräänlaista toimistotyötä
-nainen
-alle 10 000

Kuten lasteni kuvat, niin myös koulutus- ja ammattitietoni ovat sellaisia asioita, joita en halua jakaa netissä kaikkien kanssa, siinä päällimmäinen syy miksi en ole halunnut esitellä niitä täällä.

Yhteistyössä