G: Sivusta vai päältä täytettävä pyykkikone ja miksi?

[QUOTE="vieras";22693541]Kannattaako noille pään aukojille aina jaksaa vastata ja antaa huomioo ? Siitähän ne vaan saa pökköä pesään...[/QUOTE]

Turhaa alat sinäkään lyömään lisää löylyä pesään!

Sivusta täytettävä, saa päälle halutessaan kuivausrummun. Ja sitten meille tulee pesuhuoneeseen taso, jonka alle koneen saa "piiloon".

Meillä on myös tason alla ja nyttemmin myös kuivausrumpukin päällä. En osaa paremmin perustella, mutta päältä täytettävää en enää ostaisi. Sivustatäytettävästä on näppärämpi vaan kipata ne pyykit pyykkikoriin.

[QUOTE="niin";22693483]Kerropas mulle, että missä mallissa päältä täytettävän rummun pohja on niin alhaalla, että kurottelu olisi kyykistelyä rasittavampaa?[/QUOTE]

Esim candyssa oli vaikea yltää tällä 160cm pituudella. Eiköpähän nää asiat kumminki oo käyttäjäkohtasia kokemuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja säästyt vaivalta;22693521:
No katsotaanko 145cm.pitkä kääpiöksi vai ei, ja aloittaja on sen mittainen niin parempi se on olla sivulta, sanoithan itsekin että olet niin lyhyt että et pääse nouseen koneen päälle ilman pallia, osta sinäkin sivusta dumpattava.

No mä en tiedä aloittajan pituuksista, ja joka tapauksessa puhuin vain omasta puolestani. Oon 158cm ja ei kerta kaikkiaan mitään ongelmaa ylettyä rummun pohjalle (eikähän sinne edes tartte ku tyhjennyksen loppuvaiheessa). Missä mä oon sanonut etten pääse koneen päälle ilman pallia, ja minkä koneen?
Ihme juttuja sulla...

Vanhempani ainakin neuvoivat, että päältä täytettävä kestää kauemmin kun rumpu on kiinni kahdesta kohtaa, molemmista sivuista. Edestä täytettävän rumpu on kiinni vain takaa yhdestä kohdin, joten osat kuluu ja rasittuu nopeammin.

No otettiin silti sivustatäytettävä, saatiin halvalla ja rumpu oli tilavampi, että mahtuu pyykkiä kunnolla. Saa nähdä kestää mitä kestää.

[QUOTE="vieras";22693618]Vanhempani ainakin neuvoivat, että päältä täytettävä kestää kauemmin kun rumpu on kiinni kahdesta kohtaa, molemmista sivuista. Edestä täytettävän rumpu on kiinni vain takaa yhdestä kohdin, joten osat kuluu ja rasittuu nopeammin.

No otettiin silti sivustatäytettävä, saatiin halvalla ja rumpu oli tilavampi, että mahtuu pyykkiä kunnolla. Saa nähdä kestää mitä kestää.[/QUOTE]

Vanhempasi on pihalla tilanteesta kuin eiffel torni, sivusta täytettävä kestää kauemmin.

[QUOTE="vieras";22693618]Vanhempani ainakin neuvoivat, että päältä täytettävä kestää kauemmin kun rumpu on kiinni kahdesta kohtaa, molemmista sivuista. Edestä täytettävän rumpu on kiinni vain takaa yhdestä kohdin, joten osat kuluu ja rasittuu nopeammin.

No otettiin silti sivustatäytettävä, saatiin halvalla ja rumpu oli tilavampi, että mahtuu pyykkiä kunnolla. Saa nähdä kestää mitä kestää.[/QUOTE]

Meillä on ollut nyt 12 vuotta edestä täytettävä slovakialainen Ignis (ei siis minkäänmerkkinen), ja hyvin on kestänyt. Oli aikanaan vielä halvin mahdollinen. :)

[QUOTE="niin";22693608]Sitten ei varmaan kannata ostaa candya ;) Aeg:ssa ainakin tuntuu, että olisi helpompi ottaa ne pyykit sieltä pohjalta, jos olisin reilu 150-160 cm pitkä kuin 170cm.[/QUOTE]

Mä en sellasta oo nähnykään mistä ois ollu helppoa. Vaikka monesta oonki ottanu. Mut kuka tykkää mistäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja merkillä väliä;22693657:
Vanhempasi on pihalla tilanteesta kuin eiffel torni, sivusta täytettävä kestää kauemmin.

Ei ole merkillä väliä nykyään, kai tiesit että lähes kaikki pesukoneet valmistetaan Kiinassa ;) LG, Elektrolux, AEG, Upo, whirlpool. Samaa kiinalaista "laatua" nykyään kuin kaikki muutkin candyt ja hooverit. Tulipa näitä tutkittua kun pesukonehankinta oli ajankohtainen. Olet sokea jos luulet, että nykyään merkki kertoo laadusta. Ehkä jos teillä on joku Mielen kone niin voit kehua merkkiä, muuten en viitsisi.

Sellasen päältätäytettävän rummun avaussysteemi napsahtaa sormille jollei varo. Tai ainakin siinä mitä mä käytin. Sivustatäytettävän päällä voi säilyttää kamaa ja pitää hoitotasona.
Eli sivullinen meillä.

[QUOTE="vieras";22693742]Ei ole merkillä väliä nykyään, kai tiesit että lähes kaikki pesukoneet valmistetaan Kiinassa ;) LG, Elektrolux, AEG, Upo, whirlpool. Samaa kiinalaista "laatua" nykyään kuin kaikki muutkin candyt ja hooverit. Tulipa näitä tutkittua kun pesukonehankinta oli ajankohtainen. Olet sokea jos luulet, että nykyään merkki kertoo laadusta. Ehkä jos teillä on joku Mielen kone niin voit kehua merkkiä, muuten en viitsisi.[/QUOTE]

Luultavasti olet myöskin sitä mieltä, että kuluttujalehdenkään testit mitään kerro pesutuloksista tai koneiden paremmuudesta?

Meillä on ollut nyt 12 vuotta edestä täytettävä slovakialainen Ignis (ei siis minkäänmerkkinen), ja hyvin on kestänyt. Oli aikanaan vielä halvin mahdollinen. :)

Yleensä vanhat koneet kestää muutenkin paremmin, olen huomnnnut :D Joskus yli kymmenen vuotta sitten ostetut koneet , jääkaapit, imurit, tiskikoneet, pesukoneet tuntuvat toimivan, mutta nykyään kaikki hajoaa käsiin äkkiä. Kai ne nykyään yrittää tehdä kertakäyttötavaraa, että ihmiset ostavat useammin :D

[QUOTE="tyty";22693755]Sellasen päältätäytettävän rummun avaussysteemi napsahtaa sormille jollei varo. Tai ainakin siinä mitä mä käytin. Sivustatäytettävän päällä voi säilyttää kamaa ja pitää hoitotasona.
Eli sivullinen meillä.[/QUOTE]

Meillä se on hoitotasona ollut jo 6kk, vaikka on päältätäytettävä...;)

Yhteistyössä