G:suihkuttelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anis

Vieras
Ihan uteliaisuudesta, kuinka usein käytte suikussa?

Itse käyn 2 kertaa viikossa suihkussa, siis silloin kun en ole mitään urheillut, vaan ihan normaalisti töissä käynyt (toimistotyö, missä ei tarvitse hikoilla). Silloin pesen itseni päästä varpaisiin.

Lisäksi aamuin illoin suihkuttelen alapääni puhtaaksi ja tietysti normaalit käsien, kasvojen ja hampaiden pesut.

Kuinkas muilla?

Kaks kertaa päivässä, kun kuljen polkupyörällä töihin ja hikihän siinä tulee. Silloin kun en pyöräile, niin kerran päivässä, yleensä illalla kun tulee aika usein liikuttua hikoilemiseen asti työpäivän jälkeen. Aamulla melkein vain silloin jos on tullu sekstailtua illalla eikä oo jaksanut yöllä käydä pesulla. Tai jos huomaan aamulla että on pakko pestä hiukset kun näyttää variksenpelättimeltä.

Käyn joka aamu, joskus jätän hiusten pesun väliin, seuraavalle päivälle, koska minulla on kuiva päänahka, mutta vain harvoin. Olen toimistotyössä enkä hikoile,
mutta mielestäni siistiä käydä suihkussa päivittäin.
Kropasta lähtee hajuja hikoilemattakin.

Ei kaksi kertaa viikossa riitä.... Alapääkin pitää pestä joka päivä, kainalot ja varpaat myös. Eli tuohan on kuin joskus 50 - 60 luvulla. Jessus. Työkaveriparat...
Itse käyn vähintään kerran päivässä, yleensä aamulla. Ja siihen lisäksi pari kertaa viikossa saunassa. Ei tarvitse pelätä, että haisisi!

Kuule putipuhdas ! Juurihan tuo Anis sanoi pesevänsä persiinsä joka päivä, mikä sä olet sanomaan, miten ja mistä ja kuinka monta kertaa pitää peseytyä. Aniksella ei varmaankaan erity niin paljon pahanhajuisia eritteitä kuin sinulla. Aniksen työtoverit voivat olla ihan rauhassa. Ylihygieenisyyskään ei ole hyvästä.

kiinnostaa toisten pesemiset? Ettei vaan sama ihminen, joka kyselee chateissa äitien limatulppien lähdöt, supistelut ja kaikki intiimit ja hlökoht asiat.. miten jtn voi kiinnostaa tuntemattomien ihmisten asiat?

Muistanpas, että eräs naikkonen kirjoitti vuosikausia sitten tänne seuraavasti: ""Minä en ainakaan huolisi miestä, joka ei käy vähintään kolme kertaa päivässä suihkussa.""

Vuosien saatossa on lausahdus käynyt silloin tällöin mielessäni. Liekö naikkosella tärpännyt miesten suhteen? Kyllä sen pitää olla aika neitimäinen mies, joka ko. naiselle kelpaa, jos tuon ihan kirjaimelliseti ottaa. Liekö sortunut homoon?

Mulle riittää PERUSTEELLINEN peseytyminen 2-3 krt/ viikossa. Eihän ihokaan kestä jatkuvaa vedellä lärtäämistä, enkä mä viitsi käytää vähäistä vapaa aikaani jatkuvaan suihkutteluun. Pikkupesuja tietenkin päivittäin.

Toisaalta työkaveriden mieliksi en viitsi varmasti olla. Se on aivan merkityksetöntä, mitä he ajattelevat. Ajattelen usein: ""Kyllä se näissä jengeissä menettelee.""

P.S. Elton John nakkasi vasta George Michealille, jotka kummatkin ovat homoja: ""Siellä se George Michaelkin varmasti kotonaan suihkuttelee itseään kaiket päivät ja ihailee itseään peilistä."" Osuvaa?

Joka päivä. Joskus viikonloppuisin saatan pitää yhden välipäivän, jotta iho saa vähän hengähtää. Ja käytän yleensä aina vartalovoidetta suihkun jälkeen, jotta iho ei kuivu liikaa.

Saunassa käyn harvemmin, kerran parissa viikossa. Ja tietysti normaalit käsien, kasvojen ja hampaiden pesut.

Minä käyn melkein päivittäin, joskus viikonloppuisin jätän väliin, jos olen vaan kotosalla. Mieheni käy noin kahdesti viikossa, koska omaa atooppisen ihon(pesee kyllä päivittäin kainalot ja munat). Yhtään kertaa en ole haistanut hänestä hikeä tai muuta epämiellyttävää. En usko että monikaan tarvitsisi päivittäistä pesua, mutta nykyaikana sitä pidetään ""pakollisena"".

ole lämmintä vettä, vaikka on likainen työ, niin parikertaa viikossa riittää. Ei ole ihme jos naisten naama ryppyyntyy, kun kokoajan on vedessä. iho kuivaakin kamalasti ja sitten ollaan peilin edessä ja meikataan. Kannatan luomua, pysyy terveempänä.

Joka aamu käyn suihkussa, jotenkin tuntuu ettei pääse ""hereille"" ilman. Ja liikunnan jälkeen TIETYSTI aina heti suihkuun.

En kylläkään saippuoi itseäni kokonaan kuin joka toinen päivä, ellein sitten ole tullut urheiltua. Tukan pesen ehkä joka kolmas päivä.

Putipuhdas, ehkä sinusta tuntuu kokovartalosuihkutteluni turhan harvalta, mutta sopii minulle. Tukkani on erittäin herkästi kuivuva ja enimmän aikaa takkuinen, joten sen peseminen joka päivä olisi silkka ""tukkamurha"". Ja kun en mikään himoliikkuja ole ja hikoilen todella harvoin (enemmänkin aina vilukissa kylmissään) niin en näe mitään järkeä lotrata ihoa kuivaksi joka päivä. Toki silloin kun urheilen käyn heti urheilun jälkeen peseytymässä puhtaaksi.

Ja mitä tulee työkaveriparkoihini, niin empä usko että he joutuvat kärsimään minun haisemisestani. Olen erittäin herkkä hajuille, en siedä tippaakaa hien hajua, vähiten itseltäni. Mies yleensä nauraakin minun hienhajun kyttäämiselleni kun ""haistatan"" hänellä itseäni etten vain haisisi pahalle.
Tässä taannoin mies kotona hikoili ja yhtä-äkkiä totesi että: hei miksi sinä et ikinä haise hielle. Ei kuulema muistanut kuin yhden kerran jolloin olisin haissut hielle meidän 6 v avioliiton aikana ja sekin kerta oli synnytyssalissa :).

Käyn kerran viikossa saunassa, siellä jynssään itseni kunnolla kauttaaltaan karhealla sienellä. Toisen kerran käyn kokovartalosuihkussa viikolla jumpan jälkeen. Siinä välissä pesen kerran tukan, eli tukkapyykki 3krt/vko viikko riittää.

Päivittäin pesen kasvot, kainalot, alapään ja jalat. Enkä taatusti haise tai tunne itseäni likaiseksi. Mihinkäs ne polvet taikka maha likaantuisivat vaatteiden alla, jollei jostain syystä kovasti hikoile? Kesällä saattaa tulla pestyä useammin, jos on hellettä ja on ollut vaikka kasvimaalla huhkimassa ja multa pöllynnyt.

Nykyajan ihmiset ovat liian puhtaita. Kahdesti päivässä suihkuun kuulostaa aika hurjalta! sitten ihmetellään, kun on ihottumia ym kutinoita.

Väitän, ettei monikaan edes hoksaa, että kainalot voi pestä lavuaarin yllä pesulapun avulla tai pelkällä kädellä, vaan kainalopesukin pitää tehdä suihkun alla, jolloin kastuu koko kroppa turhaan. Meistä on tullut liian moderneja. Kuinkahan ennenaikaan pärjättiin, kun pesupaikkana oli vain sauna ja vesisoikot?

Ja sitten vesiin on lisätty aineita, jotka eivät taatusti ole iholle hyviä. Mutta puhdasta tulee, kun pesee 60 asteisella lisäaine liuoksella, eikö kannattaisi ottaa puhdas happopesu?

Hyvä kirjoitus. Olen samoilla ""linjoilla"" kanssasi. Maalaisjärki on katoava ominaisuus ihmisissä. Eipä se kylläkään ole minun murheeni.

Minulle riittää 95 prosentin täydellisyys joka asiassa. Nimittäin loppujen viiden prosentin osuuden vähentäminen vie turhan paljon aikaa. Varmaankin 99 prosentin täydellisyys suihkuttelun suhteen vaatii monen tunnin suihkuttelut viikottain.

Tiedän kyllä näitä luomunaisia, jotka pesevät tukkaa pari kertaa tai kerran viikossa, kyllä heistä lähti kamala haju, herkän nenän kanssa en lähelle voinut mennä. Ei ole hien haju mutta tunkkaisen ihmisen haju.

Käyn useinmiten kolme kertaa päivässä suihkussa. Jaa miksikö?

No, aamulla en tunne herääväni ilman kylmää suihkua ja hiustenpesua. Päivän mittaan käyn kuntosalilla; taas tarvitaan suihkua. Ja illalla lenkin jälkeen en voi mennä hikisenä nukkumaan.

Totta on, että iho kuivuu, mutta sitä varten on hyväntuoksuiset vartalovoiteet :)

Tule hyi haistele, niin tiedät ettei tuoksu tunkkaiselle eikä hikiselle, vaan puhtaalle ihmiselle. Niin..en tosin tiedä kuinka helvetin läheltä sinä haistelet tuttaviasi, mutta ei ainakaan minun herkkään nenääni ikinä haise rasvatukkaiset työtoverini kun normaali keskusteluetäisyydellä ollaan.

Mutta ehkä sinun kannattaa tarjoutua etsivätoimistolle vihikoiraksi :)

On se vaan niin, että kukaan ei pesisi vaatteitaan kolmeakertaa päivässä, tai jos pesisi, niin olisi entiset vaatteet.
Kannatan asuntokohtaista kuumavesimittausta.

Onko tosi? En uskonut kaltaisiasi löytyvänkään. Luulin, että ylempänä kertomani suihkutteluvaatimus miehille, siis kolme kertaa päivässä, oli pelkkä huulenheitto joltakin naikkoselta. Ei mua vaan huvittaisi käyttää aikaani jatkuvaan suihkutteluun. Sulla on näköjään ""ylimääräistä"" aikaa!

Ei hemmetti, kuka voi käydä suihkussa vain 2 krt/viikko? Varsinkin läskit hikoilee niin paljon koko ajan, että niiden pitää käydä ehdottomasti joka päivä. Eikö teillä ole kamalan tunkkainen ja likainen olo, jos ette käy suihkussa joka päivä? Kalsaritkin ja sukat vaihdetaan varmaan 2 krt/viikko? Tämä on ihan kamala gallup, näin hygieenikkona ei voi muuta kuin todeta, että hyi helvetti, ilmankos ratikoissa ja busseissa haisee aina niin kamalalta!

Yhteistyössä