Parempaa kohti kai menee. Hampaiden pesua ja suihkua alkaa jo kaipaamaan jos vähänkään venyy aikataulu, eikä se kovin pahasti ole asettamastani venynyt. Naamaa olen myös alkanut puhdistaa erikseen puhdiistusliinoilla. Ennen joulua sain vähäsen siivottua yhdessä äidin kanssa. En jaksanut tehdä paljoa ja olin aivan totaalisen poikki operaation jälkeen, niin että vasta nyt alan siitä toipua, mutta sainpahan osallistuttua. Valitettavasti energiaa ei sitten riittänyt oman huoneen raivaamiseen ollenkaan. Oli ajatuksena vähintään laittaa sänkyyn ne lakanat, mutta ajatus kaatui totaaliseen uupumiseen. Jouluaaton käytännössä nukuin, vaikka vieraitakin oli, mutta sille nyt ei voi enää mitään. Vuorokausirytmi on edelleen hyvin hakusessa.
Sain lähetteen päiväosastolle. En tiedä pääsenkö sinne, mutta kutsu arvioon tulee jossain vaiheessa. Olen hyvin epäileväinen sen suhteen jaksanko lähteä joka arkiaamu liikeelle aikasin ja olla siellä monta tuntia, tulla kotiin ja yrittää vielä senkin jälkeen jaksaa jotain. Veikkaan uuvahtavani ihan totaalisesti, mutta se jää nähtäväksi.
Ennen joulua mulla ja äidillä oli paha riita, jonka vuoksi mietin jo poismuuttamista kokonaan, mutta saatiin lopulta sovittua onneksi. Tuntuu vaan, että kaikki mun energia meni ton asian miettimiseen ja nyt pitää taas vähitellen keräillä itseään kokoon masennuksen keskeltä. Parempaa kohti kuitenkin mennään. Vihaan vaan joulua, kun aikalailla aina ennen sitä hirveet riidat äidin kanssa. Asiaa tietysti pahentaa mun herkkä luonne. Kun oppisikin sietämään asioita paremmin, ettei aina menisi niin totaalisen tolaltaan. Musta tuntuu, että mun sietokynnys on matalaakin matalampi tällä hetkellä.
Mutta siis paljon sain omalla mittakaavalla aikaan ennen joulua. Sain kaikki lahjat hankittua (välillä vaikutti jo siltä, etten vain jaksa lähteä shoppailemaan ollenkaan), sain siivottua, pakattua lahjat, huolehdin itsestäni siinä välillä ja huolehdin koirista. Tänään pääsin sinne joulusaunaankin kun eilen en vain jaksanut sitäkään.
Kiitos neuvoista ja tsempeistä ja lisää otetaan mielellään vastaan

!