G: Synnyttämään meikeissä vai ilman meikkiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RV 39+1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No hyvänen aika...miksi ei voisi meikata!?! Onhan se nyt kivempi olo itsellekkin ja varsinkin silloin kun myöhemmin niitä kuvia katsotaan. Ei tarvisi silloin joka mamman hokea että ai kamala kun näytän hirveältä, älkää katsoko mua!!! Minä en ole ainoassakaan synnytyksessä hikoillut niin että olisi ripsarit tai kajalit valuneet. Ja onhan sitä vedenpitäviäkin meikkiejä!
Minun mielestä on vaan niin paljon kivempaa olla raikkaan ja siistin näköinen, eihän synnytys tarkoita sitä että täytyy olla ryytyneen näköinen, ei se tee sen parempaa synnyttäjää kenestää!

No ei, mutta monella se synnytys alkaa niin aggressiivisesti, että on todella muuta ajateltavaa ja monella se synnytys myös voi kestää niin pitkään, että ponnistuksista naama on verenpurkaumilla ja tukka hiestä märkä.

Toki SAA meikata, jos haluaa ja ehtii.

Alkuperäinen kirjoittaja RV 39+1:
Tässä mietin, että jos lähtö sairaalaan tulee keskellä päivää, olen varmaankin meikattuna. Olen ensisynnyttäjä ja synnytys luultavasti kestää pitkään. Jos menen sairaalassa altaaseen tai suihkuun avautumisvaiheessa olisiko kätevintä pestä meikit pois jo sairaalaan lähdettäessä? Toisaalta olisi mukava näyttää näin turvonneena albiinona edes jotenkin kivalta eli olla vähän meikkiä nassussa. Entä jos lähtö tulee yöllä, onko idioottimasta laittaa meikit naamaan?

Mites te synnyttäneet? Oliko meikkiä kun synnytyksessä?

mun ensimmäinen synnytys kesti neljä tuntia, 2 tuntia sairaalassa.....
ja en kyllä ite alkais varte vasten meikkaamaan synnytykseen ku ei ne pakkelit naamassa kuitenkaan pysy..

Ei ollut meikkiä naamassa. Synnytys käynnistettiin ja ihan suosiolla jätin naaman puuteroimatta. Ja jos nyt miettii niin enpä ois saanut niitä itse pestyä pariin vuorokauteen pois. Ois ollut varmasti ihana näky kun ripsarit poskilla hikijuovilla höystettynä :laugh:

En tajua miten tästä voi tehdä ongelman ja jopa saada keskustelun aikaiseksi.

Ehdotus
1. Jos synnytät yöllä, sinulla tuskin on meikkiä. Luultavasti jos supistukset eivät ole kamalia heität vähän mascaraa silmään ja kiiltoa huuliin viimeistään siinä vaiheessa kun kävelet osastolle.
2. Synnytys alkaa yöllä, mutta olet vielä hereilläka meikit naamassa. Vilkaiset itseäsi peilistä ja lähdet.
3. Päivällä luultavasti olet meikannut tai meikkat supistusten kovuudesta riippuen.

Itse en ole meikannut edes sitä ripsaria, koska lähdin yöllä ja meikkaaminen ei vain ollut mielessä.
Tokassa lähdin päivällä, mutta en siltikään meikannut, koska se ei ollut mielessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Eipä tullut edes mieleeni meikata synnyttämään lähtiessä =) Ketä varten olisin meikannut, taksikuskiako? ;) Siellä synnytyssalissa olevat muut henkilöt on kiinnostuneita ainoastaan sun jalkovälistäsi, ei naamastasi. Joten ihan hyvin voit unohtaa meikit =)

Ap tarkoitti siis että jos on jo meikit naamassa niin kannattaako pestä pois jos on vaiks siel altaassa ;)

mä meikkasin kun lähdin synnyttämään.. En kyl tiedä miks. Mulla meni aamuyöllä puoli 4 lapsivedet ja sen jälkeen kävin suihkussa, söin aamupalaa ja meikkasin. Varmaan yritin leikkiä tavallista aamua tai jotain. Rupesin kai meikkaamaan siks että aika kuluis nopeammin :D

musta sinne synnärille mennään ihan muusta syystä kuin siitä, että meikki tuntuu itsestä hyvältä ja kuvat näyttää paremmalta...
kukin synnyttäköön tietenkin tyylillään, mutta jostain muistan jonkun hoito henkilökunnan henkilön sanoneen ettei värillistä kynsilakkaa saisi olla, koska tarkkailevat myös käsistä onko kaikki ok. voin olla väärässäkin, mutta en koskaan ole sairaalaan mennyt lakatuissa kynsissä.
Mutta se kannattaa ottaa huomioon, ettei sitä meikkiä välttämättä ehdi tai pysty tekemään jos kiire lähtö tulee tai on kivuliaita supistuksia niin niiden välissä vetäsee happea ja kerää voimia seuraavaan suppariin.

Mun käsittääkseni ei ole mitenkään suositeltavaa, että synnyttämään lähtiessä ainakaan tarkotuksella meikkiä pistäis. Jos synnytys päätyykin yhtäkkiä sektioon, niin siinä pitäis olla meikitön, koska sillon kasvoista näkee paljon paremmin kaikkee, kuin että ois pakkelikerros naamassa! Ne nimittäin sektiossa todellakin tarkkailee kasvoja, ihon väriä ym ja se kertookin leikattavan voinnista yllättävän paljon.

Mulla oli aamulliset meikit naamas ku synnärille lähdettiin ja kävin sit suihkus ja mulla eteni homma sen verran hitaasti et ehdin kyl siivoomaan loputki meikit aineil salis pois. Mulla siis oli tarkotuksella kassia maikin poistoaineet, rasvat yms mukana. Mä meikkasin kotiinlähtiessä sit seuraavan kerran

Mä meikkasin esikoisen lähdön tullessa, yöllä :whistle: En yleensäkään astu ovesta ulos ilman meikkiä. En mä nyt yleensäkään käytä meikkivoiteita ja luomivärejä arkena, vaan kulmat ja ripset sekä rajaukset laitan.

Pojan syntyessä oli myös meikit naamassa kun lähtö tuli illalla lastenohjelmien jälkeen.

Ilman meikkiä tietysti! En todellakaan haluaisi hikoilla ja itkeä meikit naamassa monta tuntia, yäk! Meneehän ne siinä jo ihan tuhruunkin, ainakin sellaisilla joilla on kovin rasvoittuva ihotyyppi. Minusta meikit ei jotenkin sovi siihen synnytystilanteeseen, missä välissä ne siinä edes ehtii pestä pois? Iho ei ainakaan tykkää hyvää siitä että hikoilee meikit naamassa pitkään eikä saman tien pese niitä pois.

Onpa täällä niin luomua että!!
Mä tunnustan että oon vähän tuunannut itteäni,eli oon käynyt kestovärit laittamassa etukäteen jo,ja sitten meikkivoidetta oon humauttanut kasvoille.
Meillä tapana ollut kuvata aika lailla sinä päivänä kun vauva syntynyt ja oon tykännyt kattoa kuvia joissa oon nätti.

Tukan oon laittanu niin ettei haittaa vaikka vähän tyynyjä halailee.

Mä tajuan että nä voi olla jollekin tärkeitä juttuja,mut ei näköjään kaikille lainkaan..

Mulla käynnistetty 3 kertaa.
Ja voi sitä vähän laittaa kajalia taikka meikkivoidetta vaikka synnytys käynnistyis iteksiinkin...

Ja kai mulla olleet niin helpot synnytykset etten oo itkenyt ripsarit silmissä taikka hikoillut litratolkulla.... :wave:

Jokaisen oma asia miten toimii, mutta luulen että kun synnytys oikein kunnolla alkaa aika harva miettii enää mitään meikkaamista. Mutta tosiaan tuo kestoväri ripsiin ja kulmiin voisi olla aika kiva, pitää vaikka sellaisen hemmottelupäivän lähellä laskettua aikaa.

Ei ollut kummassakaan synnytyksessä meikit johtu ihan kellon ajasta milloin ne alko.Mutta jos olis keskellä päivää tullut lähtö niin saletisti olis ollut meikit naamassa ja mitäs sit,sitten oltais synnytetty kauniina :D

Mä käyn kotona suihkussa ennen sairaalaan lähtöä, on sitten yö tai päivä. Ihan sen takia, että pesen hiukset, jottei niitä tartte mennä pesemään sitten heti seuraavana päivänä, kun on muutenkin heikko olo. Eli ilman meikkiä menen, musta olis kyllä melko hölmöä alkaa varta vasten synnytykseen meikkaamaan. Ei ne meikit kunnolla kestä siellä kuitenkaan ja kuka sut siellä näkee, muu kun mies ja kätilö (joka kattelee enemmän alapäähän?).

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mä käyn kotona suihkussa ennen sairaalaan lähtöä, on sitten yö tai päivä. Ihan sen takia, että pesen hiukset, jottei niitä tartte mennä pesemään sitten heti seuraavana päivänä, kun on muutenkin heikko olo. Eli ilman meikkiä menen, musta olis kyllä melko hölmöä alkaa varta vasten synnytykseen meikkaamaan. Ei ne meikit kunnolla kestä siellä kuitenkaan ja kuka sut siellä näkee, muu kun mies ja kätilö (joka kattelee enemmän alapäähän?).

mut on joka kerta synnytyksen jälkeen passitettu suihkuun synnytyssalissa,että toisaalta aika turhaa alkaa puunaa itteeensä ennen synnytystä kauheesti koska hiki siin toiminnassa tulee ja sotku

No justiinsa... Mikäs siinä, jos tuntee asian tärkeäksi, niin eikun kun pakkelit naamassa lasta duunaamaan vaan, jos se omaa oloa jotenkin parantaa. Taidan kyllä olla vähän jäävi vastaamaan tähän kysymykseen, kun en meikkiä käytä just muutenkaan. Ripsaria ja silmien rajausta vaan satunnaisesti... Mitä tohon meikkaamiseen muuten tulee, niin miusta se yks mainos (en kylläkään muista mitä mainostetaan :o ), on hemmetin hyvä. Se, jossa pikkutyttö ihmettelee äitinsä meikkaamista ja tokaisee: "Miksi pitää yrittää näyttää kauniimmalta kuin oikeasti on?" Lasten suusta se totuus tulee :laugh: .

Mulla on synnytykset käynnistetty ja oon siis ehtiny meikata molempiin. Mut meikkaamisella en tarkoita hirveetä sotamaalausta (jota en muutenkaan harrasta), vaan vähän väriä oon saanu kasvoille ripsarilla, kajalilla ja huulipunalla.

Mä kävin ottamassa kestovärit ripsiin ja kulmiin ennen synnytystä, tosin niin teen aina ennen kesää kun kesällä ei huvita meikata mutta värjätyt ripset on kuitenkin kivat

Yhteistyössä