G:Te, jotka ette baareile...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja G.Allup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

G.Allup

Vieras
-Miten vietätte vapaa-aikaa/omaa aikaa?
-Miten teette irtiottoja arjesta ilman lapsia?
-Oletteko joskus käyttäneet alkoholia tai käytättekö edelleen?
-Oletteko käyneet baareissa ja ravintoloissa aiemmin esim.ennen lapsia?
-Miksi ette enää käy ravintolassa/baarissa?
-Oletteko olleet aiemmin ravintoloiden suurkuluttajia"?

Gallupoin uteliaisuuttani, koska itseänikään ei enää baareilu innosta ja kiinnostaa tietää miten muut päätyneet samaan ratkaisuun?

Alkuperäinen kirjoittaja G.Allup:

Gallupoin uteliaisuuttani, koska itseänikään ei enää baareilu innosta ja kiinnostaa tietää miten muut päätyneet samaan ratkaisuun?

-Käyn yksin ulkoilemassa tai shoppailemassa.
-Lähden kavereiden kanssa jossain esim. mökkeilemässä.
-En ole käyttänyt alkoholia koskaan enkä käytä nytkään.
-Ei nappaa juominen ja selvinpäin on todella hauskaa kavereiden kanssa.

- Ystävien ja perheen kanssa. Töissä :D
- Käyn ystävien kanssa shoppailemassa, kylässä yms. Lapsi menee mummun luo.
- Joskus harvoin voin juoda siiderin
- Ennen täysi-ikäisyyttä tuli koluttua baarit läpi, selvinpäin. En oo käyny baareissa 7 vuoteen, ellei oteta jotain laivanbaaria lukuun, selvinpäin.
- Ei vaan innosta.
- Kuten vastauksista varmaan selviää niin en ole ollut ravintoloiden suurkuluttaja muuta kuin syömisen merkeissä :p

Juoksemalla. Tai ystävien seurassa, kotona, ystävän luona, kahvilassa, kävelyllä, lenkillä, konseritssa, näyttelyssä, shoppailemassa, jäätelöllä, kahvilla, missä milloinkin.

No vaikka lenkillä. Ihan yksin tai kahdestaan Äijän kanssa. Tai konserttireissulla. Tai vaikka huonekaluostoksilla.

Olen ja käytän yhä.

Mä kävin pari vuotta aktiivisesti, miehenmetsästysmielessä, Äijä ei ole oikeastaan milloinkaan käynyt.

-Miksi ette enää käy ravintolassa/baarissa? ;
Miksi kävisin? Liian meluisaa keskusteluun. Mieskin on jo.

-Oletteko olleet aiemmin ravintoloiden suurkuluttajia?
Joo, sen pari vuota olin.

Kavereiden kanssa, miehen kanssa, yksin, leffassa, kävelyllä, kirjan kanssa, netissä, harrastuksissa, siis ihan mitä vaa muuta paitsi baareissa

Meillä ei ole lapsia :)

Olen. Nykyään käyttö hyvin vähäistä. Mutten kuitenkaan ihan absolutisti ole (kuvaavaa: mua usein luullaan sellaiseksi)

Kyllä. N. 17-21-vuotiaana

Ei jaksa. Se tulee kalliiksi ja kotona/ kavereilla/ muualla on kivempaa. Baarissa oli ennen savua, yhä meteliä, kännisiä ihmisiä, musiikki liian kovalla....

No ehken nyt ihan suurkuluttaja -tai riippuu mitä se meinaa? Kyllä sitä vähintään viikottain tuli baarissa käytyä.

-Shoppailen,kahvitellen ystävien kanssa jne..

-Käydään leffassa,raflassa
syömässä,laskettelureissuilla,mökkeillään,kokkaillaan kotona,vietetään ystävien kanssa grillaus/saunailtoja jne..

-Käytän alkoholia, sitä saa muualtakin kuin baarista ;)

- En ole koskaan ollut baari ihmisiä.

- Mulla ei kiinnosta katsella vieraita ihmisiä ympäri päissään ja vielä maksaa siittä.

- En todellakaan.

Lenkkeillen, ulkoillen, ystävien kanssa jotain... Aika monella tapaa.

Vuorotellen käydään tuultumassa, mutta varsinaista lomaa lapsista yhdessä ei oikeestaan tarvita. Meillähän on joka ilta monta tuntia yhteistä aikaa.

-Oletteko joskus käyttäneet alkoholia tai käytättekö edelleen? Ollaan ja käytetään edelleen, mutta todella vähän.

Jonkin verran, mutta todella harvoin. Ei vaan olla baari-ihmisiä...

Ei huvita, ei jaksa. Ei mun/meidän rentoutuminen vaadi baaria.

Ei. :D

Luen, näpertelen, kuulun pariin yhdistykseen(vapaaehtoishommia), harrastan kotimyyntiä..tekemistä on niiiin paljon, lasten/koko perheen kanssa ja yksin.
-olen käyttänyt, nykyään lasillinen n.kerran kuussa
-olen käynyt
-inhoan humalaisia, sairastan karmeita krapuloita jo lasillisesta, viihdyn erittäin paljon paremmin perheeni kanssa kotona kuin kapakassa kännisten kanssa,syitä on monia
-ennen lapsia kyllä kävin useinkin

Luen, kutsun ystäviä meille tai kyläilen iltaa vietämässä jossakin.

Mitenkö? En mä kaipaa mitään irtiottoja, jos joskus tulee tilanne että lapset haluaa mummulaan, niin menkööt. En mä niitä mihinkään laita kalenterin kanssa kerran viikossa tai vastaavaa.

Tietysti olen käyttänt alkoholia ja käytän edelleen. loistavaa epidemiologista poikkileikkaustutkimusta joku gallupisti tässä tekee...
.
En tietenkään, en koskaan, ....?

Siellä haisee pahalle, on kauhea meteli, ihmiset liian kännissä ja menee kaikki rahat.

En uskoakseni ole ollut. (Mielenkiintoista tosin olisi tietää tutkijan asettamat suurkulutuksen rajat.)

Käyn ystävien luona ja kutsun heitä kylään, mulla on omia harrastuksia ja käyn shoppailemassa yms.

Olen. Nykyisin juon todella harvoin n. 1-2 kertaa/vuodessa ja silloinkin kohtuudella.

Kyllä

Kävin aikaisemmin lähinnä vain miesten takia ja kuluttamassa aikaani. Mulla ei ole enää mitään järkevää syytä lähteä baariin.

Kyllä

-Miten vietätte vapaa-aikaa/omaa aikaa? Miehen kanssa sekstaillaan tai katotaan leffaa/mennään leffaan/syömään.
-Miten teette irtiottoja arjesta ilman lapsia? lue edellinen
-Oletteko joskus käyttäneet alkoholia tai käytättekö edelleen? juu tokkiinsa, molempia.
-Oletteko käyneet baareissa ja ravintoloissa aiemmin esim.ennen lapsia? jep, useasti.
-Miksi ette enää käy ravintolassa/baarissa? Ei huvita. Sinne menee turhaa rahaa ja tulee morkkis.
-Oletteko olleet aiemmin ravintoloiden suurkuluttajia"? Kyllä!

Nykyään ei huvita pätkääkään mennä mihinkään kuppilaan, ajatuskin on tosi vastenmielinen. Viime kerrasta on ainakin 5 vuotta. Nuorempana on tullut käytyä ihan tarpeeksi..Vapaa-aikani menee ihan vaan kotosalla, en mä oikeen missään käy, ei huvita, haluan viettää aikaa perheen parissa.

Perheen ja harrastusten parissa, meillä yhteinen aika perheen kanssa melko vähissä, kun molemmat vanhemmat vuorotyössä.

Käydään miehen kans jossain, vaikka hotelliviikonloppu. Ei ole mikään palava tarve ollut irtiottoihin, arki sen verran vaihtelevaa että rutiineihin ei ole vaaraa kangistua.

Kyllä olen käyttänyt oikein reilustikkin joskus opiskeluaikoina. Nykyään yksi tai kaksi annosta silloin tällöin, yleensä se on se saunaolut tai lasi viiniä ruuan kans.

Kyllä

Aika ei anna myöten, jos joskus harvoin on viikonloppu vapaa, ei tosiaan huvita käyttää sitä baareiluun. Osa syynä että se vaatisi järjestelyjä, lapsen hoito, kyydit kun matka noin 60km lähimpään asialliseen paikkaan. Jos olis lähempänä joku kiva paikka, vois vaikka biljardia pelaamassa silloin tällöin. Ehkä se baareilu menetti hohtonsa jossain vaiheessa, kun ei viitsi enää itse läträtä humalaan asti, ja toisaalta selvinpäin on rasittavaa olla humalaisten keskellä, ainakaan kovin usein.

jossain vaiheessa ehkä näinkin olis voinut sanoa.

oma aika voi olla vaikka tällaista hömppää kuin tässä palstalla, hyvä kirja tai vaikka kävely tuolla raikkaassa ulkoilmassa tai jotakin muuta, ainahan kaikenlaista löytyy.
Olen jo työpäivät ilman lapsia enkä todellakaan kaipaa iltoja tai viikonloppuja ilman lapsia.
En ole älyttömästi ryypännyt mutta olen ottanut joskus enemmän kuin sen kaksi (ehkäpä kolme tai neljä ) joka näyttää nyt riittävän vallan hyvin ja yksikin on tuossa illalla telkkarin ääressä tai hyvässä seurassakin ihan sopivaa.
Joskus 20 v tuli käytyä, mutta silloin ei käytetty sanaa baari siinä mielessä kuin nyt.
en näe mitään hyötyä enkä iloa lähteä minnekään baareihin tms. Mukavampi päästä ajoissa nukkumaan ja herätä aamulla pirteänä.
en ole koskaan ollut suurkuluttaja, jos nyt lasketaan sen mukaan mitä ne suurkuluttajan rajat on

-Miten vietätte vapaa-aikaa/omaa aikaa? Käymällä uimassa ja lenkillä, ystävän kanssa juttelemalla ja toisen ystävän kanssa lounastamalla, nukkumalla, katsomalla elokuvia, lukemalla

-Miten teette irtiottoja arjesta ilman lapsia? Miehen kanssa vuosittain muutaman päivän kahdenkeskinen matka ulkomaille.
-Oletteko joskus käyttäneet alkoholia tai käytättekö edelleen? Olen käyttänyt ja käytän toisinaan
-Oletteko käyneet baareissa ja ravintoloissa aiemmin esim.ennen lapsia? Juuri täysi-ikäiseksi tultuani kävin paljonkin tanssimisen vuoksi, sittemmin hiipui, kun tuli vakaa parisuhde.
-Miksi ette enää käy ravintolassa/baarissa? Jossain vaiheessa ei ollut siihen varaa, eikä sittemmin ole ollut enää kiinnostusta.

-Oletteko olleet aiemmin ravintoloiden suurkuluttajia"? Jos se,että nuorena kävin viikoittain diskossa (silloin ei sanottu, että mennään baariin =) ) niin sitten,muutoin en katso olleeni.

Käyn shoppailemassa yksin, juoksemassa, uimassa yms
Miehen kanssa kaksin käydään jossain. Joskus vaan syömässä, joskus laivalla, hotellissa..
Käytän edelleen.
KYLLÄ!
Ei vaan kiinnosta se meininki enää.. Aikansa kutakin.
Näinkin vois varmaan sanoa.

1,luen tai teen käsitöitä, käyn ystävillä kylässä tai sit mennään lomalle jonnekin
2. en ota irtiottuja lapsista, olen aina lasten kanssa, koska musta se on luonnollista, enkä tarvii mitään aikaa ilman lapsia
3. olen joskus nuorena juonut niin paljon, että enää ei tarvii
4. silloin nuoruudessa vähintään 2 kertaa viikossa
5. ravintolat ja baarit ei kiinnosta enää tippaakaan, en jaksais siellä notkua
6. olin suurkuluttaja nuoruudessa

-Miten vietätte vapaa-aikaa/omaa aikaa? Mitä omaa aikaa??
-Miten teette irtiottoja arjesta ilman lapsia? Ei sellaisia juuri ole, enkä kaipaa...
-Oletteko joskus käyttäneet alkoholia tai käytättekö edelleen? Käytän joskus edelleen, harvoin kylläkin
-Oletteko käyneet baareissa ja ravintoloissa aiemmin esim.ennen lapsia? Kyllä
-Miksi ette enää käy ravintolassa/baarissa? Ei ole mitään hinkua
-Oletteko olleet aiemmin ravintoloiden suurkuluttajia"? Niinkin voisi sanoa

-Miten vietätte vapaa-aikaa/omaa aikaa? kävelyllä, kaupungilla ikkunaostoksilla/kahvilla/shoppaillen, kamujen luona kahvitellen, elokuvissa, kotona yksin...
-Miten teette irtiottoja arjesta ilman lapsia? edellämainitut. nukkumalla.
-Oletteko joskus käyttäneet alkoholia tai käytättekö edelleen? kyllä ja kyllä.
-Oletteko käyneet baareissa ja ravintoloissa aiemmin esim.ennen lapsia? kyllä
-Miksi ette enää käy ravintolassa/baarissa? raskaana + lasta ei viitti jättää yksin että äiti lähtee baariin
-Oletteko olleet aiemmin ravintoloiden suurkuluttajia? joskus nuorempana joka viikonloppu

Opiskelen iltaisin :) lisäksi tietty shoppailen, käyn kirjastossa tms. yksin. Joskus mies menee lasten kanssa ulos/mummulaan ja minä jään kotiin "touhuamaan" (teen koulujuttuja, luen, askartelen, kirjoitan, surffailen netissä...).

Kts. edellä. Pariskuntana käymme kerran kuussa ulkona syömässä, ja ehkä leffassa. Pe-iltaisin ostamme mässäiltävää ja katsomme leffoja tms. kun lapset nukkuvat.

Toki olen käyttänyt, nyt ei ole aikaa, eikä kiinnostusta.

Toki, minäkin olen ollut nuori opiskelija ;)

Ei vaan kiinnosta. Tekosyynä voi käyttää lapsia ja reumalääkitystä ;)

Ehkä sillon opiskelijana lukion jälkeen.

ei vaa innosta enää,kai sitä kävi tarpeeksi sillo 18v. enne ku oli lapsia,esikoisen jälkee on käyny vissii 3 kertaa ja edellisestä kerrasta on 5 vuotta.
vapaa-aika menee iha kotona perheen kans ja oikeestaa yksin en käy koskaa missää,korkeintaa lähikaupasa :whistle:
mä en omaa aikaa tarvikkaa mut pakko päästä välillä kotoo johonki ettei täällä tuu hulluksi ja lapset voin ottaa mukaan! :/

Yhteistyössä