G: Voisitko kuvitella, että perheenne asuisi samassa taloudessa isovanhempien kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ehkä samassa talossa mutta asumme vanhalla koululla ja meidän kodin ja mun vanhempien kodin välillä on noin 30 metriä väliä. Et miten se sit ottaa asutaanko samassa vai erikseen. =)

Voisin kuvitella hyvinkin. Pitäisin siitä. Mutta tykkäsin enempi semmoisesta talosta, jossa kuitenkin vanhemmillani olisi sitten oma uloskäynti ja oma rauha - kuin myös meillä. Mutta siis voisi ihan hyvin olla yhteinen sisäovi ja silleen sama talo.

3 kuukautta asuin anopin kanssa saman katon alla, ja se riitti mulle takuulla loppuelämäkseni. Anopille olen jo varannut paikan vanhustentalosta, on sitten takuulla valmiina kun se aika koettaa!!!

Ömh... Joo.

Etenkin omien vanhempieni kanssa. Me kyllä päivittäin nähdään ja vietetään paljon aikaa yhdessä muutenkin, kun tosi lähellä asuvat nytkin.
Mutta kyllä mä luulen että appivanhempiakin kestäis. Tosin ukko ei varmaan tahtos niitten kanssa asua..

En. Hermot ei kestäisi. Viihdyn muutenkin itsekseni enkä kaipaa ketään neuvomaan miten asiani hoidan. En myöskään kestäisi asua vanhempieni tai isovanhempieni naapurissa tai edes samassa pihapiirissä.

Lisään vielä, että kun olin lapsi, me asuttiin samassa mamman kanssa. Mutta sillä oli ihan omat tilat eikä se puuttunut vanhempieni asioihin. Järjestely toimi hyvin. Mutta riippuu niin kovasti niistä isovanhemmista!

Yhteistyössä