Gallup: kuinka kauan sinusta pitää kalliiden ulkokenkien kestää käyttöä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huom
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huom

Vieras
Minulla on tällainen mielenkiintoinen ongelma ja kerään nyt mielipiteitä.

Ostin reilu 1,5 vuotta sitten Niken kalliit goretex-lenkkarit ja olen käyttänyt niitä muutaman kerran viikossa, en siis joka päivä. Kesällä huomasin, että kengistä tulee vedet läpi, aiemmin ovat siis pitäneet vettä erinomaisen hyvin. Ei ole pesty tai mitään, tämä alkoi ihan yllättäen.

Mitä mieltä olette, pitäisikö teistä lenkkareiden kestää kuinka kauan käyttöä? Minusta esimerkiksi kalliit vaelluskengät ovat pitkäaikainen sijoitus, mutta miten on lenkkareiden kanssa? Vertailun vuoksi: samanhintainen goretex-puku on kestänyt käyttöä jo 7 vuotta ja pitää edelleen vettä.

Muistaakseni niissä on ainakin pari vuotta se vedenpitävyystakuu normaalikäytössä. Ota nyta alkuun ainakin ne lenkkarit myyneeseen liikkeeseen ja kysy, mitä he sanovat tuosta.

Lenkkarit on kyllä eri asia kuin esim nahkaiset vaelluskengät. Lenkkarien materiaalikin voi olla sellaista että ei kestä ajan tuomaa kulutusta. Paria vuotta pidän itse ihan hyvänä elinikänä lenkkareille.

Aina voi antaa palautetta Nikelle, mutta eikös noita korvauksia ole enemmän tullut alle vuoden ikäisenä hajonneista tarvikkeista. Mitä nyt kuluttajalehteä ja oikeita riitautuksia olen lukenut.

Lenkkareista en osaa sanoa, mutta esim syys- ja kevätkengissä ostin satasen ara passaut joissa gore tex kalvo. Ne on menneet ko kolme vuotta ja edelleen gore tex on kuosissa kun ei kastu jalat. Samana vuonna ostin sievin talvikengät joissa on joku gore tex kalvoa vastaava kalvo ja vaikka hoidan niitä yhtä hyvin ja nekin oli satasen kengät niin niistä menee jo vesi kevyesti läpi. Joten tänä talvena uusien kenkien ostaminen, kun noi on kuitenkin olleet suurimmaksi osaksi käytössä vaikka on muitakin kenkiä.

Nuo molemmat on olleet mun lempparikengät, mulla on hankala jalka ja vaikea löytää sopivaa lestiä. Nuo olleet sopivat, saa nähdä mikä työ taas täytyy tehdä että löytää uudetn sopivat talvinkengät.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Aina voi antaa palautetta Nikelle, mutta eikös noita korvauksia ole enemmän tullut alle vuoden ikäisenä hajonneista tarvikkeista. Mitä nyt kuluttajalehteä ja oikeita riitautuksia olen lukenut.

Yritin eilen tosi pitkään etsiä jotain keinoa antaa palautetta Nikelle, mutta en onnistunut löytämään mitään "osoitetta". Kai se ensisijaisesti otetaan kauppaan yhteys.

En minä sitä lähde riitauttamaan, kunhan mietin.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Kannattaa nyt ensin vielä kokeilla hanan alla, että meneekö vesi todellakin kalvon läpi, vai onko silloin "hörpännyt" vettä nyörityksien kohdalta tai kengänsuulta.

Pitää varmaan kokeilla. Mutta ennen olen saanut ihan rauhassa kävellä näillä matalassa lätäkössäkin ilman, että vesi tulee sisään. Nyt riittää jo sekin, että kävelee märässä ruohikossa riittävän kauan.

Yhteistyössä