gallup: Missä asenossa ponnistitte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keiju84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keiju84

Jäsen
14.07.2007
613
0
16
lapsen maailmaan? oliko asento hyvä vai olisitteko näin jälkikäteen toivoneet muuta asentoa?

itse perinteisesti selällään maaten jalat telineissä. Tähän seuraavaan synnytykseen toivon muuta asentoa ainakin kokeilun vuoksi. Jakkara synnytyksen lääkäri "kielsi" käilöiden huonon työskentely asennon takia.

Mulle kätilö sanoi että ihanteellisin asento olis juur jakkaralla :o

Mutta ite ponnasin selällään, eipä siitä mihkään olis päässyt kun ei jalat kantanut. Mutta jakkaralla haluisin joskus kokeilla

Ekan puoli-istuvassa ja päätin etten hemmetti ikinä enää ees ajattele sitä(vauva juuttui kiinni ja ponnistusvaihe venyi melkein parituntiseksi, päättyen imukuppiin)
Toisen synnytyksessä sitten kykenin jakkaralle, ja oli paaljon helpompi synnytys, tosin pienempi vauvakin.

Eka piti ponnistaa siihen aikaan sängyssä selällään mutta toisen ja kolmannen ponnistin säkkituolin päällä ns. väärinpäin ja se oli mulle paras asento mutta neljännen jälleen jouduin sängyssä ponnistamaan koska siinä kurppasessa (SATKS) ei ollu ehjää säkkituolia!!

Puoli-istuvassa. Ei kamalasti ollu vaihtoehtoja, kun tarkkailuhuoneessa tuo pieni mies syntyi, kun ei salia ehditty siivota ajoissa, Jorvissa oli ruuhkaa silloin. Tavallisessa sairaalasängyssä siis, ja mahdollisimman ylhäällä piti mun olla, että kätilö mahtu jalkojen ja sängyn jalkopään välissä toimimaan :D.

Esikoista ensin jakkaralla ja sit joutu siirtymään sänkyyn, kuopustä koko ajan sängyssä ja on kyllä viho viimeinen asento mun skolioosiselällä. Mutta kun kätilöt ei usko niin ei usko.

Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Alkuperäinen kirjoittaja MEK:
Mä ponnistin sellaisella jakkaralla. Asento oli hyvä. Eipä ole muunlaisesta asennosta kokemusta.

Sama täällä. Jorvissa käytössä ollut jakkara ei vain ollut suunniteltu pitkäsäärisille... :whistle:

Tammisaaren jakkara oli mulle just passeli, vaikka en mäkään mikään pätkä ole. =) Mies istui mun takana korkeammalla pallilla. Jälkeen päin sanoi, että hänellä oli ollut kova homma pitää meitä molempia pystyssä (ponnistaessa nojauduin taaksepäin vähän turhankin paljon ) . :ashamed:

molemmat puoli-istuvassa-asennossa. Ekassa ei edes annettu vaihtoehtoja, toisessa kysyttiin, mis asennossa haluasin ponnistaa, mut en jaksanut ajatella asiaa,joten olin vaan siinä sängyllä sit. Piti olla sellainen asento, etten ite vahingossakaan näe sinne alapäähän.

Mun piti kokeilla jakkaraa, mut kivut yllätti täysin ja "oli pakko" ottaa epiduraali, eikä sit saanut muussa kuin sängyssä synnyttää, joten perinteisesti jalat telineissä synnytin. Siinä sai kyllä todella hyvin ponnistettua. Kakkosta olisi kiva kokeilla jakkaralla, mut saa nähdä viekö kivut taas mennessään.

Puoli-istuvassa, jalat tuettuna kätilön ja kandin lonkkiin. Toimi mulla hyvin tuo asento. Välillä ponnistin 20 minuutin ajan jakkaralla. Sekin oli hyvä ja auttoi hommaa eteenpäin, mutta kätilö sanoi, ettei siinä saa olla kauempaa, ja hyvä olikin etten ollut, koska paikat turposi mahtavasti jo tuossakin ajassa... kyljellään en voinut ajatellakaan olevani, supistukset sattui sairaasti siinä asennossa.