Gallup: Mitä ruokia teillä menee roskiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Makea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Makea

Vieras
Esim. viimeisen kuukauden aikana, miten paljon teillä heitätään ruokia roskiin jääkaapista tai kuiva-ainekaapista?

Ei lasketa mukaan ruoanjämiä, vaan kaupasta ostettuja tuotteita jotka heitätte avattuna/avaamattomana roskiin?

Määriä,euroja / kk?

En osaa sanoa tarkkaan, mutta erittäin vähän menee ruokaa roskiin. Pyrin hyödyntämään parhaani mukaan kaiken.

Meillä käydään lähestulkoon päivittäin kaupassa, joten ostetaan vähän kerralla, oikeastaan vain seuraavan päivän tarpeet.

Inhoan heittää ruokaa roskiin!

Jääkaapin perälle unohtuneita juustonjämiä tai koiran nakkipaketin viimeiset nakit. Leipäpusseihin jää toisinaan kanttipala, joka hautautuu leipäkorin pohjalle. Lähinnä jotain pakettien jämiä, esim. salsapurkin loput (jotka olen olevinaan aikonut hyödyntää kastikkeeseen tms ja sitten unohtanut homman).

Ihan sellasia avamaattomia juttuja kun miettii, niin mulla saattaa joku maitorahka jäädä syömättä ja mennä vanhaksi. Aika hyvin me kyllä käytetään kaikki mikä ostetaan. Kuivaruokakaapinkin siivosin pari viikkoa sitten ja ihan yllätyin kun ei sieltä lentänyt roskiin kuin pari säilykettä jotka on saatu jonkin herkkukorin mukana.

Yritän parhaani ettei menis ruokaa roskiin, kamalaa heittää roskikseen.
Menee ehkä joku pussin viimeinen sämpylä joskus roskiin tai sitten jääkaappiin jäänyt tuorejuuston loppu tms.
Eilen otti päähän kun olin ostanut kaupasta siellä marketissa jauhetun jonkun keittiömestarin paistijauhelihapaketin ja siitä oli päiväys mennyt toissapäivänä ja ajattelin et oisin siitä voinu vanhenemispäivää seuraavana tehdä ruokaa niin oli ihan harmaa ja haisi karmeelle.. ikinä ei oo jauheliha noin nopeeta vanhentunut.. Pakkohan se oli roskiin viskata :mad:

Kuukausittaista euromäärää on vaikee arvioida, ehkä n. 5e/kk jos sitäkään mut eilen meni jo se 5egee tohon jauhelihan takia..

Aika vähän menee ruokaa roskiin, joskus jonkun kastikkeen jämät tai vaikka desi hernekeittoa, palanen paprikaa. Viimeksi taisin heittää pois salaattikastikkeen loput ja pari pilaantunutta punajuurta.
Avaamattomia tuotteita en oo koskaan joutunut heittämään pois.
Pyritään kyllä käyttämään jämätkin niin ettei tarviaisi hukkaan heittää.

Viimeksi muokattu:
Eipä yleensä mene ruokaa roskiin juuri ollenkaan. Joskus jos olen ostanut ison pussin perunoita ja siitä osa jää käyttämättä, niin ehtivät sitten seuraavaan potturuokaan mennessä kasvattaa niin paljon ituja, että roskiin joutuvat.

[QUOTE="Lissu";29551656]Hyvin vähän, mä alan olla suorastaan neuroottinen aiheesta "ruoantähteiden hyödyntäminen".[/QUOTE]

Ja näköjään ruuantähteitä ei edes laskettu mukaan... en edes muista milloin olisi jotain joutunut heittämään roskiin ihan avaamattomana.

Ei mitään. Tämä vaati opettelua :)
Ruoantähteet käytetään johonkin muuhun tai sekoitetaan osittain koiran ruokaan, jos on vähän mausteita (pieniä lapsia kotona, niin ei paljoa mausteita käytetä), pupu saa kasvikset, missä on nahistumisen merkkejä ja hedelmät. Vkp maidosta tehdään pannaria

Mieluiten en heittäisi mitään, mutta koska olen reissutyössä niin aika usein ei saa käytettyä jotain maitotölkkiä tai salaatteja ennen reissuja ja ne on kotiin palatessa menneet jo vanhaksi. Tuollaisiin pakkauskokoihin ei hirveästi voi vaikuttaa, tai sitten pitäisi elää koko ajan jääkaappi tyhjänä.

Purkki jugurttia tai kermaviiliä kuukaudessa. Joku satunnainen vihannes tai hedelmä noin kerran viikkoon ja nuokin usein siksi, että ovat ollet huonolaatuisia kaupassa ja muutaman päivän kotisäilytyksessä jo pilaantuu.

Yhteistyössä