GALLUP: Miten juuri SINÄ olet saanut itsesi timmiksi!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos etukäten :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos etukäten :)

Vieras
Kerro tarinasi.
Millaisella ohjelmalla ja ruokavaliolla olet saanut painosi alas ja kroppasi koreeksi?

Montako senttiä ja montako kiloa?

Kauanko kesti?

Olisin TODELLA kiitollinen jos joku voisi tähän tarinansa kertoa :flowers:

Omaani en voi kertoa kun sitä ei vielä ole :ashamed:
Vinkkejä siis tällä tavalla koitan saada. Ruokavalioni on koti ruokaa (ei kasviksia :( ei hedelmiä. Ei taida olla kauheen hyvä juttu :/
Mutta vasta mä olen kuukauden käynyt salilla ja koitan järkätä pikkuhiljaa elämäntavat kuntoon

mäkin kuulisin mielelläni, tosin mulla hyvät geenit, että tähän mennessä ei ole tarvinnut tehdä mitään, 164 ja n. 53 ja ei roiku eikä riipu mikään, mutta kunto on tosi huono. eli myös kuulisin mielelläni teidän ohjelmianne ja syömisiänne.

Ei taida olla onnistujia linjoilla. :( Paitsi CupCake-, kun tota yhtä ketjua seurailin. Itekkin vähä kaipais kiinteytystä, mut ei itellä kyllä ole varaa, eikä aikaa juosta jumpissa 5krt viikossä. :(

Mä olin aloittaessani 170/75 eli liikaa löysää selvästi, mutta en mikään järkyttävä plösö. Nyt painan 59 kg ja olen timmissä kunnossa.

Kilot lähtivät vähentämällä makeita reilusti (enne söin joka päivä karkkipussin ja suklaata/keksejä) ja rajoittamalla leivän syöntiä. Annoskoot kohdilleen ja salaattia paljon. Mä en missään vaiheessa kärsinyt nälkää ja söin lihaa ja juustojakin reilusti, pelkällä salaatilla je kevytjutuilla en olis onnistunut. Mun ongelma olikin lähinnä se älytön makean himo. Itse asiassa mä aloin syödä reilummin ja useammin kuin olin koskaan syönyt.

Mut siis kasviksia eri muodoissa ruokavalioon, niiden ei tarvii olla mauttomia, kun opettelee maustamaan laittamaan. Lihaa ja kalaa söin reilusti, kevyttuotteita en käyttänyt missään vaiheessa (paitsi rasvaton maito, kun en osaa juoda muuta), ällöttäviä eikä vie himoa pois. Makeita kerran pari viikossa ja vähän kerrallaan. Tärkein juttu mulle oli muistaa syödä riittävän usein, ettei päässyt nälkä kasvamaan liian isoksi.

Mutta pelkkä läskin lähteminen ei tehnyt musta hyvännäköistä. Kun olin saanut eka vähän kiloja pois, niin aloitin käymään salilla ja vesijuoksemassa. Pikkuhiljaa lisäsin määriä ja nyt käyn salilla tai bodypumpissa 2-3 kertaa viikossa ja hiihtämässä, luistelemassa, vesijuoksemassa tai lenkillä 2-3 kertaa viikossa. Läski lähtee laihduttamalla=ruokavalio kohdilleen ja nätin kropan saa salilta, näin se menee.

Aloitin siis toukokuussa ja nyt alkaa näyttää aika tosi hyvältä kroppa. Vaatevarastoa joutui kyllä uusimaan, mutta pieni hinta siitä että näyttää hyvältä:)

Alkuperäinen kirjoittaja Voi voi:
Ei taida olla onnistujia linjoilla. :( Paitsi CupCake-, kun tota yhtä ketjua seurailin. Itekkin vähä kaipais kiinteytystä, mut ei itellä kyllä ole varaa, eikä aikaa juosta jumpissa 5krt viikossä. :(

Jumppaa kotona :)

Ei ole koskaan ollut mitään ruokavaliota. Nyt on vielä matkaa siihen mikä olin ennen raskautta. Painan kyllä saman verran kuin silloin mutta kiinteytyä vielä pitää. Syön ihan normaalisti välillä ihan höpöäkin ja sambaan. Kävelen joka paikkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Jep! jumpata voi kotonakin! Lenkkeily on halpa harrastus, käsipainoihin kun kerran panostaa, niin ne kyllä maksavat itsensä takaisin :) Kannattaa muuten hankkia sellaiset painot joista voi ottaa/lisätä painoja.

Harrastan liikuntaa monipuolisesti ja vähän katson mitä syön. Armeija-aikana kertyi 10 kg, mutta sen jälkeen ihan tätä mun tavallista elämää elämällä suli pois viimeistään vuoden aikana (en mitenkään dietannut, koska tää mun elämäntapa on jo ihan "diettaava").

Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
mäkin kuulisin mielelläni, tosin mulla hyvät geenit, että tähän mennessä ei ole tarvinnut tehdä mitään, 164 ja n. 53 ja ei roiku eikä riipu mikään, mutta kunto on tosi huono. eli myös kuulisin mielelläni teidän ohjelmianne ja syömisiänne.

Sama mulla. 164.5 ja 52kg ja imetys tiputtaa varmasti vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja juuri niin:

Jep! jumpata voi kotonakin! Lenkkeily on halpa harrastus, käsipainoihin kun kerran panostaa, niin ne kyllä maksavat itsensä takaisin :) Kannattaa muuten hankkia sellaiset painot joista voi ottaa/lisätä painoja.

Voi jumpata kotona joo, mutta kuinka moni sitä jaksaa/saa aikaiseksi kotonaan tehdä? Tai tietää, mitä pitää tehdä ja kuinka kauan? Ja pelkillä käsipainoilla nyt ei vielä juhlita. Kyllä se asiantuntevassa ohjauksessa on mukavampaa. Ja muutenkin nuo "jumpat" on ihan höpöhöpöä. Kunnon aerobista ja kunnon salitreeniä, sillä se lähtee ja tiivistyy. Tai voihan ne jumpat olla ihan mukavia, mut ei niillä kunnon tuloksia saa. Mieluummin käyn pumpissa/salilla kuin tuhlaan aikaani jumppiin.

Alkuperäinen kirjoittaja just:

Voi jumpata kotona joo, mutta kuinka moni sitä jaksaa/saa aikaiseksi kotonaan tehdä? Tai tietää, mitä pitää tehdä ja kuinka kauan? Ja pelkillä käsipainoilla nyt ei vielä juhlita. Kyllä se asiantuntevassa ohjauksessa on mukavampaa. Ja muutenkin nuo "jumpat" on ihan höpöhöpöä. Kunnon aerobista ja kunnon salitreeniä, sillä se lähtee ja tiivistyy. Tai voihan ne jumpat olla ihan mukavia, mut ei niillä kunnon tuloksia saa. Mieluummin käyn pumpissa/salilla kuin tuhlaan aikaani jumppiin.

Minä jumppaan kotona 5 kertaa viikossa jumppavideojen tahtiin. Pari vuotta tullut jumpattua noin ja kroppa on hyvässä kuosissa. Enemmän noista kotijumppavideoista on saanut irti kuin maksetuista jumppatunneista. Jumpat kuluttaa kaloreita ja pitää kuntoa yllä, joten miksi mennä salille rehkimään, jos siitä ei pidä?

Alkuperäinen kirjoittaja just:

Pilateksen peruskurssin olen käynyt, niitä kotona koittanut reenata. Mut se on niin totta, ettei kotona saa aikaseks. Aina vaan huomenna ja huomenna.. Tän viikon käyn tutustumis tarjouksena ilmaseks kuntosalilla. Mutta ehkäpä joku pitkäkestoinen harraste on parempi, kun pienissä erissä eri lajeja.

Mä olen normaalipainonen (painoindeksi 22), aiemmin olin hyvinkin timmi, mutta raskausaikana en pystynyt urheilemaan ja lapsen synnyttyä en ole saanut vaan aikaiseksi.

Aikoinaan sain tosi hyvät vatsalihakset KuntoPlus-lehden nettisivuilta löytämälläni 15 viikon vatsatreeniohjelmalla. Näkyi olevan edelleen sivuilla, joten tässä linkki.

http://kuntoplus.fi/treeni/lihaskunto/harjoitusvideot

Onnea ja menestystä kaikille kropan muokkaajille. Taidan itsekin aloittaa...

Mun on siis aika alkaa salin lisäksi käymään lenkillä. Riittääkö siihen ihan normaali suht reipas kävely vai tarviiko ottaa ihan hiki pintaan? Mulla on huono kunto enkä siis jaksa juosta vaikka salilla olen ahkerasti käynyt ja rankempaa rehkimistä harrastanut.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Ei ohjelmaa, ei ruokavaliota.

Osa-aikatyö isommalla hevostallilla, ja kotona oma pienempi talli. Niillä on pysyny kroppa kuosissa, syödä saa ihan mitä vaan, ihan niin paljon kuin tekee mieli.

Sama mulla, hepat ei vaan kuulu mun elämään :D
4 raskautta ja aina kiloja tullut 20 kg hujakoilla ja päällekin, mut koskaan ei ole tarvinnu laihduttaa ja voin syödä kaikkea. Yksi syy hoikkuuteeni on se että ruokamäärät kerrallaan syötynä ei ole mitään rekkamiehen annoksia.
Ja hyötyliikunta. Ainoa mitä mä tarvisin on punttisalia jotta saisin selkä-ja vatsalihakseni sellaiseen kuntoon kun hyvä olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Ei ohjelmaa, ei ruokavaliota.

Osa-aikatyö isommalla hevostallilla, ja kotona oma pienempi talli. Niillä on pysyny kroppa kuosissa, syödä saa ihan mitä vaan, ihan niin paljon kuin tekee mieli.

Sama mulla, hepat ei vaan kuulu mun elämään :D
4 raskautta ja aina kiloja tullut 20 kg hujakoilla ja päällekin, mut koskaan ei ole tarvinnu laihduttaa ja voin syödä kaikkea. Yksi syy hoikkuuteeni on se että ruokamäärät kerrallaan syötynä ei ole mitään rekkamiehen annoksia.
Ja hyötyliikunta. Ainoa mitä mä tarvisin on punttisalia jotta saisin selkä-ja vatsalihakseni sellaiseen kuntoon kun hyvä olisi.

Hyötyliikunta onkin aikas tehokasta. Selkä-ja vatsalihakset saa teräs kuntoon ihan vaikka lattareilla.

Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Hyötyliikunta onkin aikas tehokasta. Selkä-ja vatsalihakset saa teräs kuntoon ihan vaikka lattareilla.

Saako ihan oikeesti myös selkälihakset vaikka ne olisi aika rapakunnossa niin kun mulla?

Kyllä. Lattareissa käytetään melkein koko ajan vatsa-ja selkälihaksia. Pikkuhiljaa voimistuu, uuma pienenee paljon ja lihakset paranee :D

Elämäntavalla. Siihen kuuluu kaikenlainen hyötyliikunta mm. työmatkapyöräily, portaiden käyttö, kävelymatkat kävellen ja pitemmät pyörällä... Autolla ruokakauppaan, jos ostettavaa on paljon.

En pidä vaaleasta leivästä, rakastan salaatteja, syön kahvin kanssa ennemmin ruisleivän, ku pullan... Näitä valintajuttuja on paljon. Pidän karkkipäivän, en lipsu siitä. Lapsia ohjaan samaan tyyliin ja näköjään se tuottaa tulosta. Pitävät itsestäänselvyytenä, että kävellään, pyöräillään, otetaan salaattia, ei ostella karkkia jne.

Nämä on tapoja, ei kärsimystä tai pakkoa. Voin hyvin, syön hyvin, pysyn hoikkana. 168cm ja 54kg.

2 vuotta -35kg.
Mutta timmissä kunnossa en ole enkä sellaiseksi tule kuin kirurgin veitsellä.
Totta vaatekoko on pienentynyt ja "kehtaan" ihan eri tyyppisiä vaatteita päälle laittaa kuin ennen,mutta vielä on vatsassa makkarakieppi ja siinä varmaan pysyykin.

Saako ihan oikeesti myös selkälihakset vaikka ne olisi aika rapakunnossa niin kun mulla?

Kyllä. Lattareissa käytetään melkein koko ajan vatsa-ja selkälihaksia. Pikkuhiljaa voimistuu, uuma pienenee paljon ja lihakset paranee :D

No voi, se ei kyl auta mua kun ei tääl kylällä ole lattareita eikä zumbauksia |O

No voi, se ei kyl auta mua kun ei tääl kylällä ole lattareita eikä zumbauksia |O

No höh....missäs asustelet?

No höh....missäs asustelet?

Raumalla vois varmaan olla lähin missä vois olla, mutta tulee liian kalliiksi harrastukseksi ajella sinne :/

Yhteistyössä