Gallup:Montako joulukalenteria hommaat lapsillesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "oikea ammattivalittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tänä vuonna kukin saa yhden, yksi haluaa muumin suklaa-kalenterin, toinen my little ponyn ja kolmas legon. itse haluan varmaan veikkauksen kalenterin, mies ei tod.näköisesti halua mitään...
mutta vinkkivinkki niille kenellä syystä tai toisesta on hankaluuksia päiväkotiin menon tai sieltä poistulon kanssa: meillä viime vuonna oli tilanne että suklaakalenterit sai avata aamulla kun oli pukenut(tyyliin viimeiseksi ennen autoon pakkautumista) ja sitten sen virallisen tilpehööri-kalenterin sai avata heti kun tultiin pk:sta kotiin -> oli koko joulukuun NIIIIIIN reippaita ja kilttejä lapsia että uhkasin ottaa kalenterin käyttöön koko vuodeksi :)

Yhdet molemmille. Mä tein viimevuonna niille tulitikkuaskeista sellaiset jotka voi itse täyttää. Joskus joku on kyllä ostanut niille jotain suklaakalenterit lisäksi, mutta se suklaa niissä on pahaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Valaiskaa minua miksi ihmeessä niitä kalentereita pitää olla useampi? Oma lapsi vasta 2v. joten en ole mitään vaatimuksia hänen suunnaltaan vielä aiheesta saanut. Ja ainakin tässä vaiheessa olen melko varma että yhtä kalenteria enempää ei jatkossakaan meille tule.

Mulla aikuisella ihmisellä on aina kaksi kalenteria ihan vain siitä syystä, että saa suklaata ja nättiä kuvia. Eli siis suklaakalenteri ja kuvakalenteri.

Yksi yhteinen kalenteri, johon tonttu tuo päivittäin viestin ja viestin perusteella löytyy yllätys jostain päin taloa. Jokainen avaa ja lukee vuorollaan viestin. Myös yksi yhteinen kuvakalenteri, partiolaisten, jonka avaavat myös vuorollaan. En ikinä ole ymmärtänyt suklaa- ym lelukalentereita.

Joskus oon tehnyt myös kuvakalentereita, joissa on ideana se, että kuvan perusteella voi etsiä piilotetut namuset. Pelkkää kuvakalenteria mä en taas ymmärrä ja lapsetkin aina pettyy jos saavat semmoiset.

Meillä ei olla petytty kuvakalenteriinkaan kun siihen ovat vanhemmatkin alusta asti suhtautuneet innostuneesti niin lapsetkin kokevat myös sen kalenterin kivaksi.

No nelivuotiaalle Muumikalenteri, legokalenteri, kinderkalenteri, 4 suklaakalenteria ja yksi kuvakalenteri. Vauva ei tarvitse vielä niin paljon herkkuja joten hänelle Muumi- ja legokalenterien lisäksi vain 3 suklaakalenteria. Minulle itselleni 5 suklaakalenteria, kinderkalenteri, muumikalenteri ja veikkauksen kalenteri. Miehen kalentereista en vielä tiedä.

Minkä ihmeen takia niitä pitäisi olla enemmän kuin yksi!??

Itselle ei ole tullut mieleenkään..eikä onneksi lapsillekaan :D
Olen yrittänyt pitää sellaisen "mullekaikkihetijamielelläänpaljon"-mentaliteetin hus-hus kaukana poissa..

Mulle sopisi että pojalla olisi vain yksi kalenteri mutta mummo tuo nuo kaksi kalenteria ja se kuvakalenteri tuli postissa ja ehkä tulee vielä aku ankan mukana joku.

Alunperin tarkoituksena oli tehdä itse kalenteri neljävuotiaalle ja täyttää sitä tarroilla ja pikkuherkuilla. En taida jaksaa kuitenkaan, joten varmaan haetaan perus suklaakalenteri, tai kinder jos sellaisia on sopuhintaan, kuten viimevuonnakin oli. Mummolta tulee meidän perheelle yleensä veikkauksen kalenteri, joka on meidän vanhempien ilo sitten.
Meidän lapsi ilahtuisi varmasti myös kuvakalentereista, joten jos sellaisia jostain tulee, niin lapsi ne saa.

En raaskisi ostaa lelukalenteria enkä haluakaan lahjoa leluilla joka päivä. Mukavampaa saada ne kaikki lahjat just sit sillon jouluna, säily erikoisena päivänä eikä sit jälkeenpäin vaadita et pitäis joka aamu saada uusi lelu. Viimevuonna oli ongelmia suklaankin kanssa, kun sitä kalenteria kaivattiin heti joulun jälkeen niin hirveästi.

Ostan kaikki saatavilla olevat kalenterimallit kaupasta. Mä en halua että lapset pettyy johonkin tylsään namuttomaan kalenteriin.
Cittaris en ole vielä käyny katsomassa olisko siellä jotain mikä vielä puuttuu. Ja kummit tuo myös pari jokaiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29236190:
yksi riittää, miks niitä pitäs monta hommata

Jos lapsi tykkää Muumeista, Angry Birdseistä, Barbista, Legoista ja PetShopeista niin mitä sä muka muuta voit kun ostaa ne kaikki? Muuten lapselle tulee paha mieli ja sitä kiusataan kerhossa. Voisit vähän ajatella sun lapsiraukkoja.

Lapset 1 v ja 3 v, ei yhtään joulukalenteria hommata. Ei ole tarpeen koska jouluakaan ei vietetä sen kummemmin, se on vain pidennetty viikonloppu. Eivät saa siis joululahjojakaan. Eivätkä niitä lahjoja osaa kaivatakkaan koska ei täällä maalla ole mitään joulun jälkeistä lahjojen vertailu-tilannettakaan.

Yhteistyössä