GALLUP: Onko 42v. liian vanha isäksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ikä on vain numeroita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Arveluttavasti kysytty... Jos se 42 vuotias mies sanoo että tuntee olevansa liian vanha niin se on aivan se ja sama mikä tämän gallun tulos on. Jos hänei enää isäksi halua niin kunnioita sitä päätöstä. Toki voi puhua ja kokeilla saada toisiin ajatuksiin, mutta väkisin isäksi tekemisestä ei ole yleensä kuin huonot seuraamukset.

Ei noin yleisesti ottaen, mutta jos tuntee olonsa liian vanhaksi... Mun mielestä miehillä ikä merkkaa vähän vähemmän kun heillä vanhemmuus ei ole ihan niin fyysistä kun naisilla.

Yleinen mielipide näkyy olevan ettei todellakaan ole liian vanha, mutta jos kysymys olsikin kuulunut, että onko 42v liian vanha äidiksi niin vastaus olisi ollut täysinpäin vastainen! Mikä ero sillä on?
Itse olen sitä mieltä että alle 45 ei ole liian vanhoja vanhemmiksi.

Meidän perheen kuopus syntyi, kun mies oli 47, eikä taatusti liian vanha isäksi. Nyt olen itse 40 v, enkä tunne itseäni liian vanhaksi äidiksi vielä kertaalleen. Mutta perheen ja työelämän yhdistäminen alkaa käydä vaikeaksi, eli enpä taida enää lapsia haluta, sillä aamuinen päiväkotirumba alkaa olla liikaa. Ja se vain jatkuisi pidempään, jos tähän perheeseen vielä lapsia tulisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Minä olisin ainakin.Nytkin jo olen!

Jaa, mutta tarkottanee vauvan saamista "yli-ikäisenä" minkä varmaan ymmärsitkin. Kerrotko kuitenkin mun miehelle, mitä sun lapset pitää noinkin "vanhasta" iskästä? Tuo kun alkaa lähetä neljääkymppiä ja kakkonen on vielä tekeillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ella:
Yleinen mielipide näkyy olevan ettei todellakaan ole liian vanha, mutta jos kysymys olsikin kuulunut, että onko 42v liian vanha äidiksi niin vastaus olisi ollut täysinpäin vastainen! Mikä ero sillä on?

Mä oon varmaan rasisti, mutta mielestäni mun mies sopii hyvin isäksi vielä 42-vuotiaana. Itse en enää näillä näkymin ainakaan paljon yli nelikymppisenä haluaisi synnyttää. Sen huomaa jo nyt 10 vuotta aiemmin, ettei kroppa enää ole yhtä vetreä ja vaikuttais vaikuttavan hedelmällisyyteenskin toi ikä. Mies ei joudu kuitenkaan synnyttämään.

Mies vaan itse miettii sitä, ettei haluaisi olla eläkeiässä kun lapsi on teini.

Mun mies on minua 10 v vanhempi, joten ei olisi paha, jos hän tulisi yli 40 isäksi. Mulla ei ole suunnitelmissa lisääntyä yli 30 v, mutta saas nyt nähdä muuttuuko mieli. :snotty: Tällä ei siis oel tarkoitus kritisoida mitenkään yli 30 vuotiaita synnyttäjiä, vaan perustuu vain minun omiin henk.koht. suunnitelmiin, vaikka eihän se elämä mene niinkuin suunnittelee!

no eiköhän se vähän ole että miten itse kokee.
Mun eno sai ekan mahdollisuuden tulla isäksi about 40v
aikasemmin oli hoitanut vanhempasa hautaan. Tuskin edes aatteli enään omaa perhettä. Mutta tosi hieno juttu että hänkin oman lapsen ja perheen sai!
Hyvä isä on eli ei mitään väliä minkä ikäinen. Ainut miten sen itse kokee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ella:

Mä oon varmaan rasisti, mutta mielestäni mun mies sopii hyvin isäksi vielä 42-vuotiaana. Itse en enää näillä näkymin ainakaan paljon yli nelikymppisenä haluaisi synnyttää. Sen huomaa jo nyt 10 vuotta aiemmin, ettei kroppa enää ole yhtä vetreä ja vaikuttais vaikuttavan hedelmällisyyteenskin toi ikä. Mies ei joudu kuitenkaan synnyttämään.

Mies vaan itse miettii sitä, ettei haluaisi olla eläkeiässä kun lapsi on teini.

Eläkeiässä lapsen ollessa teini? Jos nyt ajatellaan vaikkapa 15-vuotiaana, niin isä on sitten vasta 57-vuotias. Mistäs lähtien eläkeikä on ollut moinen. Siitähän on vielä lähes vuosikymmen nykyiseen normaaliin eläkeiän alkuun...