Gallup Rakentajille: paljonko oli omaa rahaa, paljonko lainaa? Mitä mieltä meidän rahoitukssesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja omaan taloonko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;27647960:
Kiinnostaisi vielä tietää muidenkin kokonaisbudjetia rakennukseen ja varsinkin konkreettisesti sitä oman rahan määrää ja tontin hintaa.

Onko teillä jo käsitystä talon koosta noin suunnilleen? 100, 150, 200 neliötä?
Entäs kivitalo vai puutalo?

Perusratkaisuja vai tyyliin asuntomessujen hienouksia?
Avaimet käteen vai itse tehden? Itse tehden hieman säästää. :)

Itse ajattelisin että olisi helpompi vertailla samantapaisen projektin kanssa.

Ja hei, pakkotoiston sivuilla miehet keskustelee rakentamisesta. Itse oon lukenu sieltä paljon.

Kysynpä nyt yhden kysymyksen. Hyväksyykö pankki sen että ostatte omalla rahalla tontin ja sit tarviitte lainan koko rakentamiskustannuksiin? Meinaan, että ajatteleeko pankki tontin olevan osa rakennusprojektia varsinkin jos ei hetii rupea rakentamaan.

En halua mitenkää kyseenalaistaa asiaa, mutta tuli mieleeni. :)

Hyvä kysymys, pitää toki selvittää pankista. Otin sinne jo yhteyttä eilen.

Jos saisitte unelmatontin itselle tärkeällä alueella, noilla tuloilla ja tiedoilla ei kuulosta pahalta. Tonttien saaminen hyvältä alueelta on todella vaikeata ja jos tykkäätte rakentaa niin siitä vaan.

Onko teillä jo käsitystä talon koosta noin suunnilleen? 100, 150, 200 neliötä?
Entäs kivitalo vai puutalo?

Perusratkaisuja vai tyyliin asuntomessujen hienouksia?
Avaimet käteen vai itse tehden? Itse tehden hieman säästää. :)
.

Ei ole käsitystä talon neliöistä, se riippuu niin tontista. Tuolla 150 000e:n tontilla saisi rakentaa vaan 140 kerrosneliöö eli noin 120 asuinneliöö.

Jos menisimme kauemmas, ja tontti maksaisi vain 50 000e, niin siellä saa rakentaa vaikka 200m2 ja silloin siihen olisikin varaa.

Kaikki riippuu budjetista ja tontista. Sijainnista pitää maksaa ja pitää selvittää, onko meillä siihen edes sit varaa.

Yhteistyössä