Gallup raskaana oleville...:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ritari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1. Fetajuusto (näistähän periaatteessa myös pastöroidut kiellettyjen listalla)
- Fetajuustolla tarkoitetaan oikeaa fetajuustoa eli vuohenjuustosta tehtyä. Siitä en muutenkaan tykkää. Tätä suomalaista salaattijuustokuutio"fetaa" syön ihan normaalisti
2. Tuorejuusto (sama)
- Syön
3. Maksalaatikko
- Todella harvoin
4. Mäkkäri, hesburger mättöruoat
- Syön
5. kebabpaikkojen annokset
- Syön mutta vältän salaatteja
6. graavilohi
- En syö
7. salmiakki (enemmän kuin sallittu.. )
- Joskus
8. aurajuusto
- Kuumennettuna vain

miksi hesen jne ruokia pitäis välttää majoneesin takia, kun ei itse majoneesia tartte välttää? :O

syön fetaa, mozzarellaa jne. mutta pastöroidusta maidosta.
kebab-paikkojen ruokaa ja hesen ruokaa, kyllä.

lisäkysymys: kuinka moni oikeasti välttelee kiellettyjä makeutusaineita?

[QUOTE="a p";24269901]ummelwalad: Jos tarkkoja oltaisiin, niin edelleen se maksalaatikko on kielletty virallisissa ohjeissa.[/QUOTE]

En sanonut mitään maksalaatikosta. Kommentoin maksaan yleensä. :D

2. Tuorejuusto (sama)
4. Mäkkäri, hesburger mättöruoat
8. aurajuusto

Maksalaatikkoa, graavilohta ja kebabia en syönyt, ja salmiakkia ei tehnyt mieli niin en syönyt paljoa. Mulla kyllä aina matala verenpaine, että voisin salmiakkia syödäkin. Miksi kebab ja mäkkäri olisi kiellettyjä? Enkä ole kuullutkaan, ettei pastöroidusta maidosta tehtyä suomalaista fetaa yms saisi syödä..

Ei ole huonoa omaatuntoa, en koe tehneeni väärin.

tuossa nopeasti googletin, niin atrian maksalaatikossa on 12% maksaa ja maksamakkarassa 18% maksaa.. Onhan se tietysti että maksalaatikkoa syödään kerralla enemmän, mutta en kovin äkkiä usko että siitä tulisi esim. 100g syömisellä A-vitamiinin saannin yläraja vastaan...

Mä muistelen että paketin (400 g?) maksalaatikkoa kun syö, niin saa 3:n viikon annoksen a-vitamiinia.

En syö muutenkaan

1. Fetajuusto
2. Tuorejuusto
3. Maksalaatikko
8. aurajuusto

En syö raskaana ollessani

6. graavilohi

Syön ainakin kerran viikossa, koska oksennan edelleen päivittäin (rv 24 menossa) ja nämä roskaruuat on ainuita, jotka kunnolla pysyy sisällä. Kätilö onneksi antoi siunauksen rasvaisen ja etenkin suolaista oikein kehottikin syömään juurikin tuon oksentamisen takia, niin ei enää ole niin huono omatunto.

4. Mäkkäri, hesburger ( ei oikeastaan hesessä tai mäkkärissä tule ikinä käytyä, mutta muissa "mättöruoka" paikoissa tulee käytyä
5. kebabpaikkojen annokset

Saattaa joskus mennä. mutta paineet on kyllä ollut hyvät

7. salmiakki ja laku (enemmän kuin sallittu..)

Saa vastata nekin, joilla odotusaika on vielä tuoreessa muistissa...;)

Ja te, jotka tulette tuomitsemaan turhasta hysterisoinnista, niin älkää vaivautuko...;) Jokainen tekee omat ratkaisunsa tässäkin asiassa.

Ja itse kysymys: Mistä kaikkia näistä herkuista tai vähemmän herkuista syötte myös raskausaikana? :)

2. Tuorejuusto (sama)
-Pästöroituja saa syödä ja olen syönyt... Pyrin käyttämään vielä suomalaista
3. Maksalaatikko -Tätä pitäs vääntää viikossa about 4-5laatikkoo että se 200g raja menis rikki!:laugh: Olen syöny joskus
4. Mäkkäri, hesburger mättöruoat -Harvemmin tulee syötyä mutta olen syönyt
5. kebabpaikkojen annokset -Harvemmin tulee syötyä mutta olen syönyt
6. graavilohi -Harvemmin tulee syötyä mutta olen syönyt itsetehtyä
7. salmiakki (enemmän kuin sallittu..:D ) -Vähän tulee syötyä muutenkaan joten ei ongelma mulle.
[/b]8. aurajuusto[/b] -Mun herkkua! Olen syöny kuumennettuna ruuassa ja pästöroituna. Käytän suomalaista

Ja koetko niistä ikinä huonoa omaatuntoa?

En koe.

Kiitos, jos jaksat vastata![/QUOTE]

Tuoreessa muistissa. :)

Söin tuorejuustoa paljon (ruisleivän ja suolakurkun kera), samoin salmiakkia (ja lakritsia) yhessä välissä. Maksalaatikkoa en syöny ku en tykkää, mutta maksamakkaraa söin jokusen pötkön. Kylmäsavustettua lohta taisin ihan alussa syödä hieman. Hesellä kävin ehkä kerran tai pari.
En kokenut huonoa omaatuntoa.

1. Fetajuusto, olen syönyt pastöroitua.
2. Tuorejuusto, olen syönyt jotain tuorejuusto levitettä sen kummemmin miettimättä. Hups.
3. Maksalaatikko, en ole syönyt vaikka mieli tekisi. Maksamakkaran ostoa olen vakavasti harkinnut.
4. Mäkkäri, hesburger mättöruoat, mäkkäriä olen syönyt enemmän kuin ennen raskautta, hampparit maistuu hyvälle mutta ranskisten maku valitettavasti vääristyy suussa.
5. kebabpaikkojen annokset yhden kerran olen syönyt ja tarkoitus ensi viikonloppuna käydä.
6. graavilohi yök, en voi sietää. En söisi vaikka tykkäisinkin, siinä suositus on kohdillaan.
7. salmiakki syön, mulla on aika matala verenpaine niin ei kai niin ole haitaksi..
8. aurajuusto muistaakseni en ole syönyt.

Ja koetko niistä ikinä huonoa omaatuntoa? En syö semmoisia mistä tulee huono omatunto.

Jollakin oli lisäkysymys makeutusaineista niitä tulee kyllä oikeasti kartettua, enemmän mua pelottaa mitä hallaa ne lapselle tekee kun mitä harmia on satunnaisesta maksamakkarasta tai roskaruuasta.

Viimeksi muokattu:
1. Fetajuusto - SYÖN
2. Tuorejuusto - SYÖN
3. Maksalaatikko - EN
4. Mäkkäri, hesburger mättöruoat - KYLLÄ
5. kebabpaikkojen annokset - KYLLÄ
6. graavilohi - EN
7. salmiakki - MULLE PAKOLLINEN ;) alhainen verenpaine!
8. aurajuusto - YLEENSÄ PYRIN SYÖMÄÄN KUUMENNETTUNA (pizzan päällä)

Ja koetko niistä ikinä huonoa omaatuntoa?

En tunne, koska osa näistä oli sellaisia joiden en tiennyt olevan kiellettyjä. Enkä ota selvää niistä nytkään tämän enempää, koska en aijo hysterisoitua. Mulle riittää et en syö vakuumipakattua graavialohta enkä maksalaatikkoa ja pyrin syömään aina kuumennettua aurajuustoa (esim. pizza)

[QUOTE="juupas";24269988]ja miten kebab-paikkojen salaatit eroaa muiden ravintoloiden salaateista? ;)[/QUOTE]

Katson, että niissä on isompi hygieniariski kuin tasokkaiden paikkojen salaateissa. Kuitenkin useammin kärähtää näitä pizzapaikkoja puutteellisesta hygieniasta kuin "kunnon" ravintoloita. Jos on epävarma paikan suhteen, oli se mikä tahansa, niin vältän kuumentamattomia tuotteita.

1. Fetajuusto (näistähän periaatteessa myös pastöroidut kiellettyjen listalla) Syön
2. Tuorejuusto (sama) Syön
3. Maksalaatikko En, kun en tykkää siitä
4. Mäkkäri, hesburger mättöruoat Enpä juuri, kun en tykkää niistäkään
5. kebabpaikkojen annokset Tosi harvoin, kun en tykkää sillai
6. graavilohi En oo syönyt, mutta tykkään kyllä
7. salmiakki (enemmän kuin sallittu.. ) Syön ja verenpaineet on niin hurjan matalalla, että tekee varmaan ihan hyvää
8. aurajuusto Syön

Ja koetko niistä ikinä huonoa omaatuntoa? En koe huonoa omaatuntoa noista syömisistäni, ovat mielestäni ihan turvallisia.

Kiitos, jos jaksat vastata!

Yhteistyössä