GALLUP turvaistuimista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LEAL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Britax Hi-Way on meillä. Se on pelkästään selkä menosuuntaan asennettava ja siinä on varmasti markkinoiden istumista parhaimmat jalkatilat, mahtuu pitkään selkä menosuuntaan. Vyöt ovat helposti säädettävissä, istuimen kallistuskulman saa säädettyä sopivaksi (tosin ei ajon aikana, mutta en koskaan ole sitä kaivannutkaan). Hi-Wayssa on uusi turvavyön lukitus, jolla istuin on helppo ja nopea kiinnittää tukevasti. Kankaatkin ovat mukavat. Hintaa istuimella n. 299 euroa. Suosittelen!

Meillä on HTS Besafe Izi Combi. Todella hyvä istuin, pysyy tukevasti paikoillaan.

Sen sijaan isovanhempien autossa on joku Hobby Hallista tilattu Carenan istuin. Aivan surkea!! Ensinnäkin kiinnitys on turvavöillä, joten istuin ei todellakaan ole tukevasti paikoillaan, vaan sitä pystyy kädellä heiluttelemaan. Ja kiinnitysvyöt ovat aina rullalla ja solmussa.

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
brio zento meillä otettiin käyttöön neidin ollessa 6kk, nyt ollut reilun vuoden

ei kannata zentoa ostaa. meillä on zento ja uusi on hankinnassa koska zento on kaikkea muuta ku turvallisin.

Miksi ei ole turvallinen ?
En ole kuullutkaan :o

ainakin kaikki testit mitä mä olen nyt katsonu niin zento on saanut melkein surkeimmat pisteet turvallisuudesta. ja onhan se aika avara istuin

Meillä ainakin noi brion zentot on osottautunu hyviksi, lapsen nukkuessa pää ei retkota, niin kuin kaukalossa ja istuvat tukevan näköisesti ja avarat ei mun mielestä ole ainakaan noilla kohta 9kk:n ikäisillämme pojillamme. Ei kannata zentoa liian aikaisin ottaa käyttöön, silloin kyllä voi avara ollakkin. Me ainakin ollaan tyytyväisiä oltu. Tosin jos on asennettu keskelle tai kuskin taakse, vie kuskilta paljon tilaa, muutoin takapenkille tuli enemmän tilaa nyt kun zentot käytössä, meillä oli siis cracon logigo s turvakaukalot (kaksi siis kyseessä ) ja ne veivät paljon tilaa myös takapelkiltä. Tympiä ne oli asentaa kylläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja rööttynä:

ei kannata zentoa ostaa. meillä on zento ja uusi on hankinnassa koska zento on kaikkea muuta ku turvallisin.

ainakin kaikki testit mitä mä olen nyt katsonu niin zento on saanut melkein surkeimmat pisteet turvallisuudesta. ja onhan se aika avara istuin

Meillä ainakin noi brion zentot on osottautunu hyviksi, lapsen nukkuessa pää ei retkota, niin kuin kaukalossa ja istuvat tukevan näköisesti ja avarat ei mun mielestä ole ainakaan noilla kohta 9kk:n ikäisillämme pojillamme. Ei kannata zentoa liian aikaisin ottaa käyttöön, silloin kyllä voi avara ollakkin. Me ainakin ollaan tyytyväisiä oltu. Tosin jos on asennettu keskelle tai kuskin taakse, vie kuskilta paljon tilaa, muutoin takapenkille tuli enemmän tilaa nyt kun zentot käytössä, meillä oli siis cracon logigo s turvakaukalot (kaksi siis kyseessä ) ja ne veivät paljon tilaa myös takapelkiltä. Tympiä ne oli asentaa kylläkin.

Meillä on kans zento ja musta oli kuppimaisempi paljon ku esim gracon istuin.

meidän käyttäjä on 2.5 vuotias ja mielestäni on avara. eihän sitä turvallisuutta punnita kun törmäystilanteessa sitten.

Oikeasti joku vaihtaa istuimen kun on saanut huonot arvosanat?Ootko kattonu niitä muita arvosanoja tai mistä zento edes sai miinusta...Esim. se kiinnitys,oon ainakin pitänyt sitä helppona.Käyttäjästä kiinni!

hei! meillä on http://www.tarjollatanaan.fi/default.asp?docId=20127 tämä istuin ja suosittelen kyllä erittäin lämpimästi tätä!! meidän tyttö on 2,5 v. ja istuu edelleen selkämenosuuntaan. pituuttaa tytöllä on n. 90cm ja hyvin mahtuu istumaan vielä.

meil pojalla, 2.5v, GRACO COSMIC COMFORT ja tytöllä, 4v, BRITAX EVOLVA 123 ja ovat hyviä ja laadukaita... kannattaa istuin asiassa kääntyä kuluttaja lehden puoleen, siellä on testejä ja valinta on sen jälkeen helppo... monissa istuimissa on hyvin paljon puutteita, mistä ei ilmoiteta...

Alkuperäinen kirjoittaja WTF:
meil pojalla, 2.5v, GRACO COSMIC COMFORT ja tytöllä, 4v, BRITAX EVOLVA 123 ja ovat hyviä ja laadukaita... kannattaa istuin asiassa kääntyä kuluttaja lehden puoleen, siellä on testejä ja valinta on sen jälkeen helppo... monissa istuimissa on hyvin paljon puutteita, mistä ei ilmoiteta...

Sinne täytyy näköjään olla tunnukset :(

Ei tosiaan kannata ihan sokeasti noiden testienkään mukaan istuinta hankkia. Testit tehdään Keski-Euroopassa, jossa istuimet nokka menosuuntaan, joten kaikki toisin päin asennettavat saa ison miinuksen jo asennustyylistään, kun he siellä eivät osaa niitä asentaa.

meidän käyttäjä on 2.5 vuotias ja mielestäni on avara. eihän sitä turvallisuutta punnita kun törmäystilanteessa sitten.

siis miten avara? kapeampi istuinosa tuossa on hartioiden kohdalta kuin monessa muussa, syväkin se on, siis sellanen kaukalomainen..
brion sivuilta löytyy kommenttia noista testituloksista, itse luotan valmistajaan ja heidän tekemiin testeihin sekä niihin muihin ruotsalaisiin..
tuo testi johon linkki oli tuntui suosivan tiettyjä merkkejä, ihan sokeasti en pelkkien testien valossa istuimia osta tai jätä ostamatta..

Ja jotta tuo vertailu ja turvallisuuspisteytys olis oikeastaan luotettava, pitäisi olla tiedot kaikista kolareista suomessa/muuallakin, mikä istuin ja tieto kuin lapselle kävi.. (julmaa mutta näin saisi varmasti parhaimmat tiedot.. ) (eli nyt vaan alotusta tekemään: te isoissa kolareissa olleet; mikä istuin ja miten kävi..? )

Brio Zento ei mun mielestä ole avara. Avara on toi meidän elite. Sillon kun se esikoiselle hankittiin ei ollu muita niin hyvä markkinoilla selkä menosuuntaan (tai ainakaan sellasia jossa sais sekä selkä että kasvot menosuuntaan). Puoli vuotta sen jälkeen niitä onkin sitten tullu useampi hyvä.

Autosta se on myös paljon kiinni. Meillä on Touran ja siihen sopiva oli ainoastaan brio zento. Kokeiltiin ne mallit jotka ovat käännettävissä ja niitä ei ole kovin monta. Ainoa joka meidän autoon sopi oli tuo zento.

Markkinoilta ei vielä löydy oikein kunnollista istuinta vaan kaikki ovat enemmän tai vähemmän kompromissiratkaisuja.