Gallup: Voisitko asua asunnossa, jossa ei ole ovisilmää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummomainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä voisin asua ja asunkin. Meillä on se systeemi, että ovea ei avata jos ei etukäteen tiedetä että joku on tulossa. Yllätysvieraat eivät ole tervetulleita, enkä halua juttusille myöskään jehovien tai kaupustelijoiden kanssa.

Eipä ole ovisilmää, tarvii jaksaa kurkata viereisestä ikkunasta kuka ovella kolkuttelee... Niin no meillä ei ole ovet kyllä lukossakaan kun ollaan kotosalla joten yllätys vieraat voivat senkus tulla sisään. Toisinaan ei muista edes lukita ovea kun on toisen koiruuden kanssa ulkoilemassa, mutta eipä tuo toinen koiruus ole päästänyt edes todella tuttuja ihmisiä sisälle...

Mulla ei ole koskaan ollut ovisilmää, eikä ole nytkään. Ovi on yleensä aina auki, ts. ei lukossa. Kuka vaan voisi kävellä sisään. Ja jos ovikello soi, niin joku lapsista ryntää yleensä hyvin mielellään avaamaan oven.

Riippuu kyllä hiukan talostakin. Kerrostalossa olisi kyllä ihan kiva semmonen ovisilmä, koska siinä ei voisi ikkunasta kytätä... En ole vielä koskaan asunut sellaisessa talossa, jossa olisi ovisilmä. Mutta ikkunasta on aina saanut selville ovella olijan.

meillä on ovisilmä mut eipä se mitään hyödytä. Asutaan kerrostalossa ja jos siitä menis kurkkaamaan niin pitäis avata väliovi ja siitä jo oven takana olija kuulis että kotona ollaan.

Olen asunutkin, ja eipä tuosta ovisilmästä tässä(kään) asunnossa ole mulle hyötyä ku en mie yllä siihen :D liian pitkille suunniteltu tuo kohta :D Mutta siis en avaa ovea jos en tiedä meille olevan tulossa ketään. Eli meille ei yllätysvieraat pääse sisään elleivät soita oven takaa.. Ja muutenkaan en avaa ovea jos pimpotetaan, kaikki vieraat (kaverit,ystävät,sukulaiset) koputtavat =)

Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen. Minä en missään nimessä, jos muuttaisin asuntoon, jossa ei ovisilmää olisi niin hankkisin heti sellaisen.

Ymmärrän ajattelutavan, mutta täältä Korpikuusen kainalosta katsottuna kysymys on silti huvittava.
Täällä voi asua asunnossa jossa ei ole ovisilmää. Itseasiassa viimeiset 22 vuotta olen asunut talossa, jonka ulko-ovissa ei ole edes lukkoja.

:D

Ymmärrän ajattelutavan, mutta täältä Korpikuusen kainalosta katsottuna kysymys on silti huvittava.
Täällä voi asua asunnossa jossa ei ole ovisilmää. Itseasiassa viimeiset 22 vuotta olen asunut talossa, jonka ulko-ovissa ei ole edes lukkoja.

:D

Eikö teillä ole lukkoja ollenkaan? :O Miten uskallatte jättää taloa tyhjilleen, ihan vain vaikka päivän ajaksi, jos lähdette jonnekin, ostoksille ym.?

Yhteistyössä