Gesslein vaunut.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaunut hakusessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vaunut hakusessa

Vieras
Gesslein vaunut olis meillä harkinnassa. Ja kokemuksia niistä kuulisin mielelläni. Mitä nyt olen googlailemalla löytänyt, niin miinuspuoliksi on yksittäiset maininneet, esim. että vaunut olisi hankala kasata ja nostaa autoon ja että sekä kantokassi, että ratasosa olisivat kovin lyhyet ja niihin ei kauaa mahdu esim. nukkumaan päiväunia. Mitä mieltä näistä väittämistä olette? Valtaosa kuitenkin tuntuu olleen kovin tyytyväinen vaunuihin.

Ja vielä jos joku sattuu tietämään. Saako kyseisiin vaunuihin sisarlaudan?

toi kasaus ja autoon nosto riippuu varmasti vaunu mallista. Meillä oli käytössä vision fi ja tykättiin tosi paljon.
ratasosan sai irti rungosta ja näin oli helponpi saada pieneenkin tilaan mahtumaan. <pehmeän kopan saa purettua lämpöpussiksi, joka lisää käyttöaikaa ja siihen saa lisää tilaa.
Koska sulle on tulossa vauva?
Meillä oli talvivauva ja hyvin mahtui. Kesävauvan kanssa voi käydä ahtaaksi, koska kantokassi on aika kapea.
Mutta mulla on oikeestaan vaan positiivista sanottavaa noista!

Joulukuussa on laskettu aika. Onko sulla tietoa tosta sisaruslaudasta, että saako noihin sellaista? Pitäs tuo esikoinenkin saada jossain kulkemaan mikäli väsyy kävelemiseen :) Meillä on ollut mietinnöissä tuo future malli.

En tiedä noista seisomalaudoista. Meillä ei oo ollu sellaselle tarvetta. Siitä vois varmaan soittaa liikkeeseen, tai laittaa mailia sinne.
Ite ostettiin meidän vaunut Keravan pikkuhurmurista ja tuli sinne laitettua kysymyksiä maililla.
Ja vastauksen sai aina, toisin kun jossain muissa liikkeissä..

Meillä on futuret, tosin jo muutaman vuoden vanhat. Kasaaminen on omasta mielestäni ollut ihan näppärää ja nopeaa. Jatkoperällä saa hyvin lisämittaa, vaikka kantokassi kävisikin ahtaaksi. Sisarlaudasta en tiedä.

Ok. Mulla oli ajatuksena, että jos nämä olisivat menneet helposti kasaan ja autoon, niin olisivat olleet kätevät ainoat rattaat kun niihin saa vaihdettua ne pienet renkaat..

[QUOTE="a p";26870572]Ok. Mulla oli ajatuksena, että jos nämä olisivat menneet helposti kasaan ja autoon, niin olisivat olleet kätevät ainoat rattaat kun niihin saa vaihdettua ne pienet renkaat..[/QUOTE]

Miksi niitä ei saisi helposti kasaan? Kaksi nappia napsaistaan jalalla alas ja aisa työnnetään yli. Se siitä, vaunut kasassa kantokasseineen päivineen. Ei varmasti mene paria sekuntia kauempaa.

Aika samalla laillahan kaikki kasataan =) Riippuu autosta, että saako sinne miten rattaat. Me pärjättiin ilman pieniä rattaita, kun ei ollut autoa. Sitten tuli auto ja kyllästyin pakkaamaan rattaat sinne osissa ja sotkemaan renkailla itseni loskaan/kuraan/hiekkaan. :D

Esikoisen kohdalla oli halpismerkin vaunut ja kyllä mä niitäkin urhoollisesti kasailin sinne autoon :D Mutta niitten kokoominen ja kasaaminen oli yhtä tuskaa, olen aika vakuuttunut, että kunnollisemmilla merkeillä olis fiksummat noi kasaussysteemit kun näissä meitin edellisissä vaunuissa oli..

Jatkoperä laitetaan ratasistuimen jalkopäätyyn. Sitten voi nukuttaa lasta siinä ilman kantokoppaa, vaikka makuupussissa, on paljon tilavampi.

Mulla ei ole kokemusta muista vaunuista, mutta ei tuo gesslein futuren kasausjuttu todellakaan ole vaikea tai hidas.

Me olimme ostamassa Vision Fi mallia, siis sellaisia kolmirenkaisia reilu vuosi sitten kaverilta. He olivat tykänneet kovasti ja harmittelivat että joutuivat vaihtamaan tuplarattaisiin, eikä noille enää ollut käyttöä. Heillä kolmivuotias nukkui päiväunia noissa, joten en pitäisi ainakaan pieninä. Syyt miksi jäi ostamatta oli ihan se, ettei niitä saa kokonaisina kasattua auton perään, vaan runko ja koppa/ratasosa on otettava erilleen ja lisäksi seisomalautaa ei saa kuin jonkin yhden tietyn "tarvikelaudan" (gesleinillä ei siis omaa ja kiinnityspaikat huonosti) jota oli vaikea saada. Itse vaunut olivat kyllä tosi mukavan ja näppärän oloiset, mutta kun tarjolla oli toiset yhtä hyvät joista nuo miinukset puuttuivat, niin valittiin ne.

Hmm, kyllä niissä pystyi isokin lapsi nukkumaan ja kokoaminen oli järkyttävän helppoa. Eikös tuo "jatkoperä" ollut ihan normaalisti käytössä eli jalkaosaa pystyi kasvaessa venyttämään. Kyllähän sen venytys on tarpeen ihan istuessa, koska siinä jalat lepäävät myös ala-asennossa.

Meillä oli Gesslein Swing-FI ja

Silloin kun ostin futuret, niin jatkoperä oli vielä lisäosana. Se on siis sellainen kuin kopan pääty, laitetaan kiinni turvakaaren kiinnikkeisiin. Sen kanssa voi vauva nukkua vaunuissa pidempään ilman kantokoppaa.

Futuret sain, lasipersegolfia lukuunottamatta, mitenkään purkamatta mahtumaan joka autoon. Ratasosa kantokoppineen paikallaan ja renkaat myös. Tuohon golfiin joutui ottamaan toisen puolen renkaat irti, mikä sekään ei nykyvaunuissa ole iso vaiva, kun ovat pikalukituksella.

Yhteistyössä