Vaunut/rattaat kerrostalon ala-aulassa - onko tullut ongelmia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Kerrostalojen ala-aulassa saa säilyttää, kunhan eivät ole kenenkään tiellä.Eli siis poissa kulkuväylältä.

Myrkyllisten savukaasujen takia niitä ei pidä säilyttää rappukäytvissä.

Nimenomaan, ei kulkuesteen vaan siks että rappukäytävä pysyy pelastumistienä tulipalossa. Ei saa säilyttää mitään minkä saa syttymään.

Onkohan tämä ihan totta... epäilen. Meinaa meidän talon ala-aulassa on sellainen "sermi" jonka taakse me jätetään vaunut/rattaat (nytkin siellä on kuudet rattaat) eikä palotarkastaja ole koskaan puuttunut asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja np:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Kerrostalojen ala-aulassa saa säilyttää, kunhan eivät ole kenenkään tiellä.Eli siis poissa kulkuväylältä.

Myrkyllisten savukaasujen takia niitä ei pidä säilyttää rappukäytvissä.

Nimenomaan, ei kulkuesteen vaan siks että rappukäytävä pysyy pelastumistienä tulipalossa. Ei saa säilyttää mitään minkä saa syttymään.

Onkohan tämä ihan totta... epäilen. Meinaa meidän talon ala-aulassa on sellainen "sermi" jonka taakse me jätetään vaunut/rattaat (nytkin siellä on kuudet rattaat) eikä palotarkastaja ole koskaan puuttunut asiaan.

se on silloin eristetty omaksi sopeksi sillä sermillä ja ei ole samaa palamistila niin sanotusti. jotenkin näin muotoili mun palomies mies.

Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
meillä tuplavaunut on saanut olla rauhassa rapussa!keneltäkään ei kyl olla lupia kyselty,olis varmaan pitäny...mutta siis meillä ei mahdu vaunut pyörä/vaunuvaraston ovesta sisään,nipin napin rapunovesta.meillä on kunnon lukko niissä joka taas on rappusten kaiteessa kiinni.ei kovin fiksua paloturvallisuuden kannalta,mutta muita vaihoehtoja ei oo ku asutaan 3 kerroksessa,ilman hissiä!

Miten voit elää syyllisyyden kanssa jos sinun vaunusi myrkylliset kaasut aiheuttavat vaikka vanhuksen kuoleman?

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Kerokaa mulle miten se mahdollisen tulipalon aikana voisi ne kivisessä rappukäytävässä olevat rattaat oikein edes syttyä? Siis kun joku kommentoi, että voihan ne rattaat syttyä palon edetessä, vaikkeivat ne olisikaan tulipalon lähde. Jos ympärillä ei ole mitään palavaa materiaalia niin miten ne voisi mihinkään syttyä? Ja jos kyseessä porraskäytävä joka on 24/7 lukittu, niin aika pieni on tuhopolton riski...

24/7 lukituissa rappukäytävissäkin käy ties keitä. Asukkaiden mukana tulee vieraita, ovet jää joskus auki eli kuka tahansa voi tulla. Lehtienjakajaksi esittäytymällä pääsee 99%:n todennäköisyydellä jonkun asukkaan toimesta sisään... ei siis ole ongelma päästä lukittuun rappukäytävään sytyttämään vaunuja.

Näin juuri videon ensiapukoulutuksessa siitä mitä käy kun pienetkin vaunut syttyvät tuleen portaiden lähellä:( Ei tarkotus tulla paheksumaan, mutta itse järkytyin. Olisin hyvinkin voinut säilyttää vaunuja siellä tietämättömänä ennen tuota videota..

Ja siitä että miten ne rattaat voivat syttyä. Ne ovat kaikkein yleisimmät tuhopolttajien kohteet rappukäytävissä. Tarkoitus on pieni ilkivalta vaikka lapselta, mutta tulokset mitä hirveimmät...
Oikeasti miettikää vähän! Ja ei, en edelleenkään halua paheksua, olen lähinnä huolissani kaikista teistä! :/

Meillä on ihan virallisesti järjestyssäännöissä määrätty rattaiden säilytyspaikaksi aulan portaiden alle jäävä tila. Eli todellakaan ei olemitään automaattista sääntöä ettei alulaan saa jättää vaunuja. Se pelastussääntö tarkoittaa sitä, että käytäville ei saa jättää mitään, mikä voisi olla pelastushenkilökunnan tiellä. Asia on myös tarkistettu pelastusviranomaisilta. Tämä aulassa rattaidensäilyttämiskielto on ihan yhtälailla urbaanilegenda kuin sekin,, että järjestyssäännöissä muka voitaisiin kieltää parvekkeella grillaus. Kateellisten naapureiden panettelua siis.

Riippuu kiinteistöhuollosta. Olen kiinteistöhoitaja ja minä en jätä vaunuja rauhaan ala-aulaan. Just paloi yhdessä rapussa vaunut, yli 100 000e laskut ja koko rappu paskana. Jos joku olisi yrittänyt käytävän kautta alakertaan, olisi varmaan kuollut muovihöyryihin jne. Vaarannat koko talon asukkaiden hengen. Myös hyvin usein vaunuille tehdään ilkivaltaa, kustaan tai heitellään roskia niihin.

[QUOTE="vieras";23881040]Riippuu kiinteistöhuollosta. Olen kiinteistöhoitaja ja minä en jätä vaunuja rauhaan ala-aulaan. Just paloi yhdessä rapussa vaunut, yli 100 000e laskut ja koko rappu paskana. Jos joku olisi yrittänyt käytävän kautta alakertaan, olisi varmaan kuollut muovihöyryihin jne. Vaarannat koko talon asukkaiden hengen. Myös hyvin usein vaunuille tehdään ilkivaltaa, kustaan tai heitellään roskia niihin.[/QUOTE]

No toivottavasti olet myös ottanut selvää mikä talon tilanne oikeasti on, etkä vain tärvele mielivaltaisesti toisten omaisuutta. Todellakin monissa taloyhtiöissä on järjestyssäännöissä osoittettu vaunuille paikka aulaan ja paikka on nimenomaan paloturvallisuusviranomaisten kanssa siihen katsottu.

[QUOTE="vieras";23881177]No toivottavasti olet myös ottanut selvää mikä talon tilanne oikeasti on, etkä vain tärvele mielivaltaisesti toisten omaisuutta. Todellakin monissa taloyhtiöissä on järjestyssäännöissä osoittettu vaunuille paikka aulaan ja paikka on nimenomaan paloturvallisuusviranomaisten kanssa siihen katsottu.[/QUOTE]

TÄRVELE toisen omaisuutta? Olen kiinteistöhoitaja, eli kohdalla olevan kiinteistön työntekijä, eli tiedän säännöt ja vahdin myös niiden noudattamista.

[QUOTE="vieras";23881197]TÄRVELE toisen omaisuutta? Olen kiinteistöhoitaja, eli kohdalla olevan kiinteistön työntekijä, eli tiedän säännöt ja vahdin myös niiden noudattamista.[/QUOTE]

Ei se ole mitään vahtimista, että hävittää toisen omaisuutta, kuten kirjoituksesta si voi päätellä. Sinä et ole viranomainen, eikä sinulla ole oikeutta kuin huomauttaa asiasta. Oli ne säännöt sitten mitkä hyvänsä.

[QUOTE="vieras";23881212]Ei se ole mitään vahtimista, että hävittää toisen omaisuutta, kuten kirjoituksesta si voi päätellä. Sinä et ole viranomainen, eikä sinulla ole oikeutta kuin huomauttaa asiasta. Oli ne säännöt sitten mitkä hyvänsä.[/QUOTE]

Itseasiassa on oikeus kolmen laputuksen tai henkilökohtaisen huomautuksen jälkeen siirtää itse vaunut niille kuuluville paikoille. Jos sekään ei uppoa kaaliin, kirjallinen varoitus voi lähteä asuntoon. Miten se on omaisuuden HÄVITTÄMISTÄ?

Kyllä me ollaan aina roudattu rattaat jotka on jätetty rappusten alle jne sinne niille tarkotettuun "pyörävarastoon" tai mikä aula lieneekään, joka sijaitsee hurjat 2m kauempana...Eli se ollaan me, jos naapurit satutte täällä olemaan ;)

Yhteistyössä