GSM SUOMI kusettaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KoleaQ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KoleaQ

Aktiivinen jäsen
13.04.2008
2 781
0
36
Mulla on (oli) GSM Suomen 500 minuutin puhepaketti plus sadan viestin tekstaripaketti. Tänään tuli iso iso lasku, jossa veloitettiin puheluista ja tekstareista (n. 60kpl) 46 euroa, vaikka puhuttuja minuutteja oli vain noin 520.

Mä soitin GSM:n asiakaspalveluun ihmetelläkseni laskun loppusummaa ja sieltähän sen vastauksenkin kuulin: He laskuttavat jokaisessa puhelussa alkavilta minuuteilta eli vaikka puhuisin 1min2sek veloitus tulis 2 minuutin mukaan! |O Ja tämä sama siis jokaikisen puhelun kohdalla.

Maksan nyt sitten niille noista 520 todellisesta minuutista tuhannen minuutin mukaan, prkl!

Muutenkin GSM Suomi on töppäilly laskutuksen kanssa koko sen ajan kun sen asiakas oon ollu eli viime vuoden marraskuusta saakka.

Vaihtui, muuten, operaattori jostain syystä tänään ja lupasin antaa heistä mahdollisimman paljon negatiivista mainosta kaikille vastaatulijoille. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
No kuullostaapas tosi oudolta.

Onko sulla vielä niitä papereita mitä sait kun otit liittymän?
Onko niissä jotain tommosesta käytännöstä?

Ei mulla taida olla niitä paperita olemassakaan. Ainakaan GSM Suomen nettisivuilla ei ole mainittu tuota seikkaa.

Aattele, jos soitat päivässä 10:lle henkilölle 2 sekunnin pikapuhelun (tyyliin: "Soita mulle!" ), niin joudut maksamaan 20 sekunnista 10 minuutin taksan!

Täyttä huijausta minusta!

Kannattaa tarkastaa sopimusehdot ja hinnoittelu. Joskus joku pihisi vaikka oli selkeästi ilmoitettu "veloitus 0,09?/alkava minuutti. Minimiveloitus 1 minutti". Silloin se ei ole huijausta vaan omaa tyhmyyttä :ashamed:
(en nyt tarkoita sua...)

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Kannattaa tarkastaa sopimusehdot ja hinnoittelu. Joskus joku pihisi vaikka oli selkeästi ilmoitettu "veloitus 0,09?/alkava minuutti. Minimiveloitus 1 minutti". Silloin se ei ole huijausta vaan omaa tyhmyyttä :ashamed:
(en nyt tarkoita sua...)

Juu, kyllä olis tarkoituksena tietenkin tarkistaa ne sopimusehdot. Saavat lähettää mulle sellaiset pikimiten, vaikka operaattori vaihtuukin.

Muoks! Niin ja siis tää lasku oli eka, jossa ne puhelut oli laskutettu tällä lailla.

Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Mulla on (oli) GSM Suomen 500 minuutin puhepaketti plus sadan viestin tekstaripaketti. Tänään tuli iso iso lasku, jossa veloitettiin puheluista ja tekstareista (n. 60kpl) 46 euroa, vaikka puhuttuja minuutteja oli vain noin 520.

Mä soitin GSM:n asiakaspalveluun ihmetelläkseni laskun loppusummaa ja sieltähän sen vastauksenkin kuulin: He laskuttavat jokaisessa puhelussa alkavilta minuuteilta eli vaikka puhuisin 1min2sek veloitus tulis 3 minuutin mukaan! |O Ja tämä sama siis jokaikisen puhelun kohdalla.

Maksan nyt sitten niille noista 520 todellisesta minuutista tuhannen minuutin mukaan, prkl!

Muutenkin GSM Suomi on töppäilly laskutuksen kanssa koko sen ajan kun sen asiakas oon ollu eli viime vuoden marraskuusta saakka.

Vaihtui, muuten, operaattori jostain syystä tänään ja lupasin antaa heistä mahdollisimman paljon negatiivista mainosta kaikille vastaatulijoille. :kieh:

Ei, vaan jos puhut 1min 1sek, veloitetaan kahdesta minuutista, jos puhut 2min 1sek, veloitetaan kolmesta jne.

Ei mulla taida olla niitä paperita olemassakaan. Ainakaan GSM Suomen nettisivuilla ei ole mainittu tuota seikkaa.

Kyllä tuo lukee niiden nettisivuilla, että puhelut veloitetaan per alkava minuutti. Tässä linkki, http://www.gsm-suomi.fi/yksityisasiakkaat/index.php?pageid=2&aid=4&bid=25&lang=fi . Se löytyy alhaalta, kolmanneksi alin kohta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei keksi nikkiä:
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Ei, vaan jos puhut 1min 1sek, veloitetaan kahdesta minuutista, jos puhut 2min 1sek, veloitetaan kolmesta jne.

Sori, kirjoitin tonne väärin. Meen korjaamaan.

Joo, ei se mua haittaa :) Mutta miksi sanot,että se on huijausta?

Varmaan siksi kun alkaviltakin minuuteilta veloitetaan?

Paketti 500

kuukausimaksu vain 16,90 e /kk eli puhelut alkaen vain 3,38 senttiä per minuutti!

Sisältää 500 min puhetta kaikkiin kotimaisiin GSM- ja lankaliittymiin!
Tekstiviestit kaikkiin GSM-liittymiin 0,059 e /kpl

No siis siellähän lukee niin,että alkavilta veloitetaan.

Mut nyt en oikeen hokassu, että jos kuukausimaksu on 16,90,tekstaripaketti on 1,99/kk ja avaus joko 0euroa tai 3,90, niin se tekee 18,89 euroa tai 22,79 euroa, niin miksi lasku oli 46 euroa, jos lasku oli vain kuukaudelta?

Ja näin ollen noista 20 minuutin ylittäviltä puheluilta veloitetaan yli 20 euroa, vaikka alkavat minuutit ovat vain 0,09 senttiä?

Tsekkasitko palvelunumerot?

Mut nyt en oikeen hokassu, että jos kuukausimaksu on 16,90,tekstaripaketti on 1,99/kk ja avaus joko 0euroa tai 3,90, niin se tekee 18,89 euroa tai 22,79 euroa, niin miksi lasku oli 46 euroa, jos lasku oli vain kuukaudelta?

Ja näin ollen noista 20 minuutin ylittäviltä puheluilta veloitetaan yli 20 euroa, vaikka alkavat minuutit ovat vain 0,09 senttiä?

No sehän tässä se huijaus onkin: Ne puhepakettiin kuuluvat minuutit lasketaan aloitetuista minuuteista kans! Eli esim. jos olisit koko kuukautena puhunut yhteensä muutaman sekunnin yli 100 minuuttia voi GSM laskuttaa jopa 200 minuutilta!

Mä olin siis todellisuudessa puhunu 520 minuuttia, mutta GSM Suomen laskuopin mukaan ne laskutti mua noin 1350 minuutilta!
|O

No sehän tässä se huijaus onkin: Ne puhepakettiin kuuluvat minuutit lasketaan aloitetuista minuuteista kans! Eli esim. jos olisit koko kuukautena puhunut yhteensä muutaman sekunnin yli 100 minuuttia ja soittanut vaikka 80 puhelua, voi GSM laskuttaa jopa 160 minuutilta!

Mä olin siis todellisuudessa puhunu 520 minuuttia, mutta GSM Suomen laskuopin mukaan ne laskutti mua noin 1350 minuutilta!
|O

no tottakai,eihän tuo mitään huijausta ole :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

On se, kun missään ei tuollaisesta kerrota.

Kyllä kerrotaan: se linkki on kerrottu tuolla aiemmin.

- Puhelut kotimaassa veloitetaan per alkava minuutti. Myös puhepaketin minuuttimäärän ylittävät puhelut veloitetaan per alkava minuutti. Puhelut palvelunumeroihin laskutetaan sykäysperusteisesti.

YLITTÄVÄT!

Mullahan ei ylimeneviä ole, kuin se 20 minuuttia!

Kyllä kerrotaan,nimenomaan että alkavilta minuuteilta veloitetaan.

Se on oma moka,jos ei ymmärrä mitä lause tarkoittaa.

En usko, että kyseinen paikka ryhtyy vääntämään rautalangasta asiaa...

Kyllä kerrotaan,nimenomaan että alkavilta minuuteilta veloitetaan.

Se on oma moka,jos ei ymmärrä mitä lause tarkoittaa.

En usko, että kyseinen paikka ryhtyy vääntämään rautalangasta asiaa...

Luepas itsekin se mun pastaama lause uudelleen.

- Puhelut kotimaassa veloitetaan per alkava minuutti. Myös puhepaketin minuuttimäärän ylittävät puhelut veloitetaan per alkava minuutti. Puhelut palvelunumeroihin laskutetaan sykäysperusteisesti.

YLITTÄVÄT!

Mietipäs tarkemmin,20 minuuttiin mahtuu 1200minuuttia puheluja tuon käytännön ja sääntöjen mukaan, jos puhelu vaikka kestää 1 sekunnin.Siitä voit laskea, mitä maksaa...

YLITTÄVÄT!

Mietipäs tarkemmin,20 minuuttiin mahtuu 1200minuuttia puheluja tuon käytännön ja sääntöjen mukaan, jos puhelu vaikka kestää 1 sekunnin.Siitä voit laskea, mitä maksaa...

:headwall:

Mulla oo aikaa alottaa tuhattakahtasataa sekunnin puhelua + niitä puhepakettiin kuuluvaa 30 000 puhelua, prkl.

Taidat olla GSM:llä hommissa, kun noin jaksat vääntää.

Joka tapauksessa, kannattaa katsoa, mistä maksaa.

Mä tosiaan vaihdoin sellaiseen liittymään, jossa maksetaan todellisista puhutuista sekunneista, eikä mistään hemmetin aloitetuista minuuteista.

Joka tapauksessa, kannattaa katsoa, mistä maksaa.

Mä tosiaan vaihdoin sellaiseen liittymään, jossa maksetaan todellisista puhutuista sekunneista, eikä mistään hemmetin aloitetuista minuuteista.

En ole töissä missään tuollaisessa paikassa,mutta veloitus on tehty täysin oikein ja ainut vika on, että asiakas ei ymmärrä mitä säännöt tarkoittavat.

Ei välttämättä kivaa,mutta reilua ja totta.

En lähtisi turhasta syyttämään puhelinfirmaa omasta mokasta.

Yhteistyössä