GSM SUOMI kusettaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KoleaQ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Asia selvä.

Olet ylittänyt puheajan.

Esm Matkapuhelut Deeänaahan,se ensimmäinen kohta on se, joka on sen 500 minuutin sisällä puhuttu ja alempi summa on se, kuinka paljon olet ylittänyt puheajan.

Eli euroissa noin 24 euroa yli

Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Asia selvä.

Olet ylittänyt puheajan.

Esm Matkapuhelut Deeänaahan,se ensimmäinen kohta on se, joka on sen 500 minuutin sisällä puhuttu ja alempi summa on se, kuinka paljon olet ylittänyt puheajan.

Eli euroissa noin 24 euroa yli

Niin juuri. Mutta laskitkos, montako minuuttia sain oikeasti puhua siihen "500 minuuttiin"? Vastaus on pyöreästi 330 minuuttia. Ennen se oli 500 minuuttia.

Siitähän tässä on kyse koko ajan ollutkin.

Huomenna soitan ja tarkistan vielä, että ihanko tosi mun 500 minuuttia on heidän 330 minuuttia eli laskevat paketin sisäisetkin puhelut alkavilta minuuteilta, eikä todelliselta ajalta sekunnilleen.

No niin, nyt on asia selvitetty.

Eli GSM:llä puhepakettiin kuuluu 500 aloitettua minuuttia, ei siis todellista aikaa. Tässä kyseisessä laskussa siis minua laskutettiin 330 minuutista 500 minuutin mukaan, kivaa.

Tarkistin aiempia laskuja, eikä niissä ole näin laskutettu, vaan 500 minuuttia on oikeastikin ollut 500 minuuttia.

Anyways, paska lafka.

Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
No niin, nyt on asia selvitetty.

Eli GSM:llä puhepakettiin kuuluu 500 aloitettua minuuttia, ei siis todellista aikaa. Tässä kyseisessä laskussa siis minua laskutettiin 330 minuutista 500 minuutin mukaan, kivaa.

Tarkistin aiempia laskuja, eikä niissä ole näin laskutettu, vaan 500 minuuttia on oikeastikin ollut 500 minuuttia.

Anyways, paska lafka.

Eli edellisissä laskuissa lukee selvästi että on laskutettu se 500 minuuttia?

Alkuperäinen kirjoittaja mäntti:
GSM Suomi muuten tarjoaa maan ainoaa sekuntiveloitteista liittymää.

Ei tarjoa. Ainakin DNA Onni ja Saunalahti Ykkönen ovat myös sekuntiveloitteisia.

Nuo GSM Suomen puhepaketit ovat kyllä harvinaisen kalliita ja huonoja, jos oikeasti myös puhepakettiin kuuluvat minuutit laskutetaan alkavalta minuutilta. Kyllä tuota voisi myös jonkinasteiseksi kusetukseksi kutsua, mutta kuten tässäkin tapauksessa, niin tuskinpa asiakas enää on asiakas ensimmäisen sellaisen laskun jälkeen, joka meneekin puhepaketin yli.

Kannattaa ehdottomasti vaihtaa DNA Ilonaan tai Saunalahden TuplaPakettiin.

Juuri tänään kävin sekä Saunalahden, Tele Finlandin ja DNA:n liittymät läpi ja ne tosiaan ainakin ovat sekuntiveloitteisia.

Käsittämätöntä kyllä, Soneralla näköjään lukee: "Kotimaassa soitetuista puheluista laskutetaan matkapuhelinliittymätyypin mukainen minuuttihinta jokaiselta alkavalta minuutilta. Puhelun aloitusmaksu on 0,049 ?/puhelu.", samoin tuo GSM Suomen puhepaketti liittymä on tätä tyyppiä, Elisallakin lukee: "Kotimaassa soitetuista matkapuheluista veloitetaan puhelun aloitusmaksu 0,049 ?/puhelu Aloitusmaksua ei veloiteta Elisa Puhepaketti -liittymissä."

Enpä ole tätä tiennytkään ja olen tyrmistynyt! Kuka ihme ottaa tällaisia liittymiä? Tosiaan, itsellä on ollut kännykkä NMT-ajoista asti ja tähän asti AINA on ollut sekuntiveloitteiset liittymät, miten tällainen muutos oikein on mahdollinen...

Alkuperäinen kirjoittaja Huomauttaja:
Juuri tänään kävin sekä Saunalahden, Tele Finlandin ja DNA:n liittymät läpi ja ne tosiaan ainakin ovat sekuntiveloitteisia.

Käsittämätöntä kyllä, Soneralla näköjään lukee: "Kotimaassa soitetuista puheluista laskutetaan matkapuhelinliittymätyypin mukainen minuuttihinta jokaiselta alkavalta minuutilta. Puhelun aloitusmaksu on 0,049 ?/puhelu.", samoin tuo GSM Suomen puhepaketti liittymä on tätä tyyppiä, Elisallakin lukee: "Kotimaassa soitetuista matkapuheluista veloitetaan puhelun aloitusmaksu 0,049 ?/puhelu Aloitusmaksua ei veloiteta Elisa Puhepaketti -liittymissä."

Enpä ole tätä tiennytkään ja olen tyrmistynyt! Kuka ihme ottaa tällaisia liittymiä? Tosiaan, itsellä on ollut kännykkä NMT-ajoista asti ja tähän asti AINA on ollut sekuntiveloitteiset liittymät, miten tällainen muutos oikein on mahdollinen...

Koska he pitävät kiinni iänikuisista soneroistaan. Heiltä on ihan oikein periä aloitusmaksuja. Viisaammat valtsevat esim saunalahden eliitin jolla soittelee ilmaiseksi...

Mulla on (oli) GSM Suomen 500 minuutin puhepaketti plus sadan viestin tekstaripaketti. Tänään tuli iso iso lasku, jossa veloitettiin puheluista ja tekstareista (n. 60kpl) 46 euroa, vaikka puhuttuja minuutteja oli vain noin 520.

Mä soitin GSM:n asiakaspalveluun ihmetelläkseni laskun loppusummaa ja sieltähän sen vastauksenkin kuulin: He laskuttavat jokaisessa puhelussa alkavilta minuuteilta eli vaikka puhuisin 1min2sek veloitus tulis 2 minuutin mukaan! |O Ja tämä sama siis jokaikisen puhelun kohdalla.

Maksan nyt sitten niille noista 520 todellisesta minuutista tuhannen minuutin mukaan, prkl!

Muutenkin GSM Suomi on töppäilly laskutuksen kanssa koko sen ajan kun sen asiakas oon ollu eli viime vuoden marraskuusta saakka.

Vaihtui, muuten, operaattori jostain syystä tänään ja lupasin antaa heistä mahdollisimman paljon negatiivista mainosta kaikille vastaatulijoille. :kieh:

Meillä oli kans gsm-suomen liittymät n.vuosi sitten puolen vuoden verran. Yhtään laskua ei tullut oikein, kaikesta piti soittaa ja oikaista, joskus se oikaisu tapahtui ensimmäisellä soittokerralla, joskus ei. Pari kertaa tuli perintätoimiston lasku, vaikku oikaisu oli tehty. Meillä oli tekstaripaketti ja saldoraja, kun saldoraja ylittyi soitetuista puheluista ja vaikka tekstareita olisi ollut jäljellä 99/sadasta niin niitä ei voinut käyttää. Yleisin moka oli et tekstarit oli laskutettu erikseen sit se tekstaripaketti siihen päälle. Aivan älytöntä oli..

Mulla on nimenomaan GSM Suomi toiminut erittäin hyvin. Laskut tulevat AINA ajallaan (muilla millon sattuu) ja ne ovat pieniä. Nykyinen lasku 13e/kk, ennen oli 40e/kk ihan samalla käytöllä (ja ei ollu mikään paketti, joka ain amaksais ton verran). Eli on halpa ja en kyllä vaihda. Lisäksi asiakaspalveluun soittaessa heidät saa heti langan päähän!

Joo, kusetusta on GSM suomen touhu. Kyllä pienellä präntättyyn voi laittaa vaikka mitä ehtoja ja hintoja ja syyttää asiakasta jos ei ole lukenut. Mutta kyllä jossakin menee raja hyvä tapaisen myynnillä ja lievälä kusetuksella.

Tervetuloa saunalahteen! Useimmilla isoilla operaattoreilla on sekuntiveloitus joka on paljon kuluttajaystävällisempi kuin tämä mikä sulla on.
Vaihda vaikka eliitti+ksi niin ei tuu hirveitä laskuja tai tuplapaketti+:aan niin johan pysyy
hinnat kohillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vaihtanut:
Tervetuloa saunalahteen! Useimmilla isoilla operaattoreilla on sekuntiveloitus joka on paljon kuluttajaystävällisempi kuin tämä mikä sulla on.
Vaihda vaikka eliitti+ksi niin ei tuu hirveitä laskuja tai tuplapaketti+:aan niin johan pysyy
hinnat kohillaan.

sieltä ei vaan saa minkäänlaista palvelua... edes sitä huonoa

Alkuperäinen kirjoittaja vaihtanut:
hinnat kohillaan.

sieltä ei vaan saa minkäänlaista palvelua... edes sitä huonoa

Minä olen aina tarvittaessa saanut Saunalahdelta palvelua eikä laadussakaan mitään vikaa ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kysy kuluttajaneuvojalta jos nyt vasta alkavilta minuuuteilta veloitetaan eikä aikaisemmin?
Onhan sulla vanhat laskut mitkä näyttää myös ettei aiemmin ole veloitettu ja hinnasto voimassa 1.9.2007-->

Hyvänen aika, jos ei ole puhunut ennemmin tuon 500 minuutin yli ja nyt puhuu,niin mitä ihmettä niillä vanhoilla laskuilla tässä tapauksess tekee?

Ei mitään.

NO OLEN PUHUNUT!!!!

Olet tosiaan terapian tarpeessa kun et lukemaasi ymmärrä!

Kerropas nyt vielä kertaalleen mikä on ongelmasi.Väännä vaikka rautalangasta.

No väännetään sitten:

Jos ennen puhuin tuon esim. 520 minuuttia kuussa, tuli laskun loppusummaksi puheluista suunnilleen 20 euroa (plus miinus pari euroa).

Nyt samoilla puhutuilla minuuteilla laskun loppusumma on se 46 euroa.

Eli ennen puhepaketti on sisältänyt todelliset puhutut sekunnit, kun nyt se saattaa sisältää huonoimmassa tapauksessa ainoastaan 8,333333 sekunttia puhetta!

Ishtarin kannattaa hankkia kirjeenkantajapulu itselleen. ei tunnu millään menevän kirjoitettu teksti jakeluun. kaikki ei vaan ymmärrä,silti ei tarvitse olla täysin ymmärrystä vailla.

Yhteistyössä