Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Pienin on 9kk,sit on 3v, 6v ja kaksi muuta koululaista. On nuo isommat vahtineetkin pieniä aikoja kun olen esim. käynyt lääkärissä, lähikaupassa, hakenut eskarilaisen tms. mutta en nyt ihan vielä jättäisi lapsia keskenään kenenkään häiden, illanvieton tms. "turhan syyn" takia. Vuoden parin päästä kun pieninkään ei enää ole ihan niin pieni asia onkin jo ihan toinen![]()
Rinki tosiaan kuulostaa kivalta...mutta että ottaisinko mä naapurin 5 lasta tänne meidän (kohta) 4 lapsen lisäksi. Juu kiitos, mutta ei kiitos
Enkä usko, että ihan hirveän moni yhden äiti tai isä haluaa neljää lasta hoitoonsa, jos me hoidamme heidän yhtä lastaan. On meinaan hippasen eri asia hoitaa viittä, kuin yhtä
Mutta kaipa tuo jollakin voi toimia. Itse en sitä omalla kohdalla toimivaksi kokisi.
Jännä juttu. Minä kun ajattelisin, että tuossa tilanteessa nimenomaan auttaisin jaksamisensa kanssa taistelevaa, ja hän taas saisi joskus minun lasta katsoessaan harjoitusta vielä isompaan systeemiin, jolloin oman pyörittäminen saattaisi sen jälkeen tuntua helpommalta. Jos se olisi hänestä vaikeaa, harjoiteltaisiin pikkupätkinä ja minä takapäivystäjänä, tietenkin niin että hän sanoo mitä haluaa, ja minä en puske. Samalla olisin valmis hoitamaan hänen lapsiaan reilusti enemmän kuin hän minun. Ehkei menisi tasan, mutta molemmat hyötyisivät silti.
Ja jos joku on kyvytön itse hoitamaan, mutta tarttisi itse apua joskus, niin sitten vain reilusti vaihtamaan rahaa tai muita palveluksia.
Onko tämä nyt niin ufo ajatus?
Sen minäkin ymmärrän, jos ei jotakuta hotsita tönkköhäitä varten sitten sitä systeemiään rikkoa, kun muutenkaan ei tahdo resurssit riittää.
ls ilmotus kun et pääse sukulaisen tuttavan kummin kaiman naapurin kaverin lapsettomiin häihin :O tarvitsemme tukiperheen ja sossu kuulemma auttaa![]()
olisiko nyt syytä lapsettomien häiden järkkääjien taas aika mennä itseensä ja miettiä että kaikki nyt vaan ei oikeasti pysty tätä ehtoa täyttämään ja turha siitä suuttua on
Meillä ei ole hoitopaikkoja lapsille eikä päästä minnekään kaksin oikeastaan ikinä, tai tosi harvoin. Miehen vanhemmat asuvat monen sadan km päässä eikä sinnekään kaikkia lapsia saa samaan aikaan vietyä. Pitää odotella että isommat kasvaa vielä vähän (vanhin nyt 15v) ja palkata heidät hoitamaan pienempiään, mieluummin maksan kympin tunnissa heille kuin tuntemattomalle MLL-vahdille. Enkä ihan hirveesti luota mihinkään vieraisiin hoitajiin muutenkaan.
Jos joskus lapsivapaata kahdenkeskistä aikaa saadaan niin tuskin kans kenenkään häihin lähdettäis sitä tuhlaamaan, inhoon muutenkin kaikkia isoja juhlia ja äkkiseltään keksin n. miljoona kivampaa tapaa viettää aikaa kaksin.
Tuo hoitorinki-idea kuulostaa kauniilta mutta harvoinpa nuo toimii tasapuolisesti, toisekseen mä en jaksa hoitaa toisten muksuja (itselläni jo 6 lasta ja työssänikin oon lasten kanssa) yhtään enempää kuin on oikeesti pakko. Eikä ne ringit toimi kun on paljon ja isojakin lapsia (muttei kuitenkaan niin isoja että voisi yön yli esim. jättää kotiin).
Ap vois ottaa pään pois sieltä omasta persiistä![]()
ls ilmotus kun et pääse sukulaisen tuttavan kummin kaiman naapurin kaverin lapsettomiin häihin :O tarvitsemme tukiperheen ja sossu kuulemma auttaa![]()
olisiko nyt syytä lapsettomien häiden järkkääjien taas aika mennä itseensä ja miettiä että kaikki nyt vaan ei oikeasti pysty tätä ehtoa täyttämään ja turha siitä suuttua on
No just, kun pää tuli persiistä niin meni herne nenään
Reilu vuosi sitten meillä olikin oikein optimaalinen tilanne saada lapsia hoitoon yms mutta sit tapahtui asioita ja enää ei ole, oisko osa lapsista pitänyt antaa pois vai? En mä mielestäni edes valittanut omaa tilannettani, itsepä olen "helvettini" luonut, vaan ihmettelen miten jollekin oikeasti on uutinen ja kummastelun aihe se että kaikilla ei oikeasti niitä lapsenvahteja ja tukiverkkoja vaan ole, syystä tai toisesta.
No just, kun pää tuli persiistä niin meni herne nenään
Reilu vuosi sitten meillä olikin oikein optimaalinen tilanne saada lapsia hoitoon yms mutta sit tapahtui asioita ja enää ei ole, oisko osa lapsista pitänyt antaa pois vai? En mä mielestäni edes valittanut omaa tilannettani, itsepä olen "helvettini" luonut, vaan ihmettelen miten jollekin oikeasti on uutinen ja kummastelun aihe se että kaikilla ei oikeasti niitä lapsenvahteja ja tukiverkkoja vaan ole, syystä tai toisesta.
Ne on ystäviä ja kavereita eikä lapsenvahteja.