Hääkysymys..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiina69
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tiina69

Jäsen
14.10.2008
521
0
16
Minkälaisissa häissä olet ollut? Mitä asioita on ollut jonkun häissä, joita et ole muissa häissä kokenut/nähnyt?Mitä epäonnistumisia on tapahtunut? Siis hyviä ja huonoja kokemuksia häistä kyselen. =)

Kolmessa häissä oon ollut. Ekat oli jättihäät, joissa oli 700 vierasta. Siinä tosin meni sisko ja veli samaan aikaan naimisiin niin siellä oli kolme sukua ja ystävät.
Toiset häät oli perinteiset kirkkohäät. Kolmannet oli mun veljeni maistraattihäät. Vieraita oli yhteensä 8. Vihkimisen jälkeen mentiin ravintolaan syömään. semmonen kömmähdys siinä kävi, että tilatun suklaakakun sijaan tuli pinkki käpykakku :laugh:

Olen ollut vanhmepieni maistraattihäissä 13 vuotiaana, veljeni häissä vuonna 2003 ja kaverini häissä toissakesänä.

Maistraattihäitä en itselleni haluaisi, velejni häissä kakun päälle oli silputtu ihan pieneksi silpuksi oikeita kukkia, jotka oli kermavaahdossa siis ihan kiinni ja maku oli todella kitkerä ja paha!

Ihan keskimäärin ok on kaikki häät olleet missä olen ollut. Itse en yleensä pidä siitä, jos hääpari häviää pitkäksi aikaa kuvattavaksi vihkimisen jälkeen, sekin kun kumminkin perustuu johonkin taikauskoon :kieh: Meidän häissä oli tosi nihkeästi kakkua, kaikki sai kyllä yhden palan, mutta olisivatkohan saaneet jos yhtä monta olisi tullut paikalle kun pitopalvelulle ilmoitettiin...

Olen menossa sukulaisen häihin, ja olin pettynyt kuin vain mieheni ja minä olimme kutsuttuja. Lapset oli jätetty kutsumatta. No, nyt käy niin että miehen on pakko jäädä lasten kanssa (ovat mielestämme liian pieniä vieraan hoidettavaksi, joten teidän ei tarvitse alkaa jankata tästä) ja minä yksin lähden juhliin. Lapsetkaan eivät pääse näkemään ja kokemaan häitä, ja niitä kuitenkin järjestetään niin harvoin että sen yhden kerran olisi lapsillekin ollut kiva näyttää mistä on kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina69:
Miks sitä kakkua oli liian vähän?Siis oliko pitopalvelulla käynyt kömmi,vai?

Luulen että olivat pihejä, ja laskeneet jonkun sentti x sentti palasen kaikille. Mutta kun se kakku oli hyvää, olis ollu kiva, että sitä olis ollu enemmän. Mutta onneksi kaikki sai vähän.

Mutta liekkö tuossa lapsien kutsumattomuudessa syynä se, että jos muillakin pariskunnilla on paljon lapsia, niin hääpari ei halua omista häistään tiedätkö...miten sen nyt nätisti sanois..lapsitarhaa?Joten päättivät vaan kutsua aikuiset.

Kahdet häät joissa aikataulutus mennyt metsään, tolkutonta odottelua ja venyyyyyyyyy.....Porukka alkoi hyytyä toisissa jo ennen ohjelmaosuutta ja toisissa kesken häiden. Mekin lähdettiin siinä vaiheessa kun kello läheni jo pitkästi iltaa ja alkoi todella ajomatka painaa eikä tapahdu mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Miks sitä kakkua oli liian vähän?Siis oliko pitopalvelulla käynyt kömmi,vai?

Luulen että olivat pihejä, ja laskeneet jonkun sentti x sentti palasen kaikille. Mutta kun se kakku oli hyvää, olis ollu kiva, että sitä olis ollu enemmän. Mutta onneksi kaikki sai vähän.

Voe tokkiinsa. Kyllähän kakkua pitää olla sen verran että siitä jää ihan yli.. sitä on sitten kiva herkutella seuraavina päivinä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Kahdet häät joissa aikataulutus mennyt metsään, tolkutonta odottelua ja venyyyyyyyyy.....Porukka alkoi hyytyä toisissa jo ennen ohjelmaosuutta ja toisissa kesken häiden. Mekin lähdettiin siinä vaiheessa kun kello läheni jo pitkästi iltaa ja alkoi todella ajomatka painaa eikä tapahdu mitään.

Odoteltiinko siellä hääparia, vai mikä maksoi? Aika karseeta..

Alkuperäinen kirjoittaja Gorthaur:
Kolmessa häissä oon ollut. Ekat oli jättihäät, joissa oli 700 vierasta. Siinä tosin meni sisko ja veli samaan aikaan naimisiin niin siellä oli kolme sukua ja ystävät.
Toiset häät oli perinteiset kirkkohäät. Kolmannet oli mun veljeni maistraattihäät. Vieraita oli yhteensä 8. Vihkimisen jälkeen mentiin ravintolaan syömään. semmonen kömmähdys siinä kävi, että tilatun suklaakakun sijaan tuli pinkki käpykakku :laugh:

Heh, mitä henkilökunta sanoi virheeseen? :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Olen ollut vanhmepieni maistraattihäissä 13 vuotiaana, veljeni häissä vuonna 2003 ja kaverini häissä toissakesänä.

Maistraattihäitä en itselleni haluaisi, velejni häissä kakun päälle oli silputtu ihan pieneksi silpuksi oikeita kukkia, jotka oli kermavaahdossa siis ihan kiinni ja maku oli todella kitkerä ja paha!

Heh, mistä lie moinen idea?Mutta onhan niitä olemassa ihan syötäviä kukkia..liekkö hääpari ite käynyt jostain tienposkesta hakemassa pakokaasuttuneita yksilöitä? :laugh:

Mutta liekkö tuossa lapsien kutsumattomuudessa syynä se, että jos muillakin pariskunnilla on paljon lapsia, niin hääpari ei halua omista häistään tiedätkö...miten sen nyt nätisti sanois..lapsitarhaa?Joten päättivät vaan kutsua aikuiset.

Joo, ymmärrän kyllä "lapsettomien" häiden idean. Mutta tykkään myös siitä että sukujen tapaamisessa on paikalla kaikki, lapset mukaanlukien. Sukulaisia tapaa nimittäin niin harvoin. Ja juuri näihin juhliin ei edes olisi ollut tulossa mitään lapsilaumaa, yhteensä pieniä taitaa suvuista löytyä 6 kpl. Vanhempien tehtävä on myös pitää jälkikasvunsa kurissa, juhlissakin!

Olen ollut lukuissa häissä lapsesta asti.

Nyt sanoisin, että katsokaa, että ruoka riittää. Jos pitopalvelu on halpa, niin on syytä epäillä.
Sitten kans se, että ei liian pitkiä välejä.
Yksistä häistä lähdimme (lapsen takia) pois yhdeksältä ja kahvia ei oltu vielä saatu. Vihkiminen klo 16.
Jos lapsia on kutsuttu (ja ihan hyvin voi järjestää ei lapsia -häät) niin jotain puuhaa ja juotavaa lapsille. Siis mehua tai vettä, koko illan. Onhan aikuisillekin juomaa tarjolla koko illan.
nämä nyt tulee ekana mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

Odoteltiinko siellä hääparia, vai mikä maksoi? Aika karseeta..

Kaikenlaista oottelua jokasaumassa, pisin sessio (minkäaikana mekin lähdettiin) oli hääkuvaus joka kesti ja kesti ja kesti ja kesti...vissiin kuvasivat koko suvun samalla siinä ja joka kantilta. Ne häät alko klo13- 14 ja me häivyttiin 20 aikaan, kertovat että klo 22 oli alkanut vasta se tanssiosuus ja yli puoliyön lopettaneet. Tosissa häissä myös oli kauheasti luppoaikaa ja illalla hyydyttiin kesken bileiden, kun ensin kaikki lapsiperheet olivat jo lähteneet.

Ja vastaavasti ollaan oltu kyllä mukavissakin häissä joissa kompakti juhla ja sitten oman halunsa mukaan pois/jatkoille. Parhaat oli sellaset joissa juhla oli majotuksen yhteydessä, sai sitä mukaa vetäytyä kun uni alkoi painaa.

Uusimmat

Yhteistyössä