Häälahjojen paketointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja villiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Kaikki meidän häälahjat oli paketoitu sellofaaniin, jottei niitä tarvinnut avata paikanpäällä (sillä niiden roudaus sitten kotiin irtonaisina ja ehjänä voi tuottaa päänvaivaa) ja silti kaikki pääsi ne näkemään.

Meillä oli lahjalistalla siis astioita.

Tämä juuri on se pointti. Eihän se sellofaani estä millään tapaa särkymistä. Hääpari asuu 300km päässä juhlapaikasta itsekin joten senkin puolesta tuntuisi paremmalta jättää laatikoihin.

Miten tämän nyt selittäisin...siis me saimme lahjaksi mm. lautasia. Lautaset oltiin pakattu päällekkäin ja niiden välissä oli aina paperia, jotteivät kolisseet toisiinsa. Paperi oltiin aseteltu siten, ettei se näkynyt, kun lahjaa katseli sellofaanin läpi.

Tuo paketti saatiin siis näppärästi kotiin yhtenä kappaleena. Jos meidän olisi pitänyt se avata, olisi meillä ollut 6 irtonaista lautasta. Toki olisimme voineet yrittää sitä takaisin sellofaaniin tunkea papereineen päivineen, mutta mitäköhän siitäkin olisi tullut?

Voiko teidän lahjan paketoida sellofaaniin ja voitteko te sitten kuljetuksen ajaksi laittaa sen sellofaanipaketin vaikka pahvilaatikkoon, jonne sitten sanomalehtimyttyjä pitämään itse lahjaa paikoillaan?

Ei tässä ole mitään muuta vaikeaa kuin se etten haluaisi lahjani särkyvän ja tämä tapa yllätti minut aivan täysin. Ei vain tuntunut mukavalta kun muut lahjat olivat kauniisti aseteltuina sellofaaniin ja omani oli yhteen teipatuissa myyntipakkauksisaan. Ja ihan myyjän pakkaamina. Ja se miksi hieman ole närkästynyt tästä on se että täällä päin maailmaa missä asun koettaisiin erittäin epäkohteliaana avata toiselle osoitettu paketti ja laittaa se näytille. Yritän siis saada paketista kauniin jättämällä särkyvät osat pahveihinsa ja muut näkösälle.

Olisi paljon kivempaa avata lahjat itse ja tutkia samalla kuka mitäkin on antanut. Avatuissa lahjoissa vääjäämättä tulee korteissa sekaannuksia. Itsellä paljon lahjoja joista en tiedä keneltä tulleet. Tylsä tapa.

Ei tässä ole mitään muuta vaikeaa kuin se etten haluaisi lahjani särkyvän ja tämä tapa yllätti minut aivan täysin. Ei vain tuntunut mukavalta kun muut lahjat olivat kauniisti aseteltuina sellofaaniin ja omani oli yhteen teipatuissa myyntipakkauksisaan. Ja ihan myyjän pakkaamina. Ja se miksi hieman ole närkästynyt tästä on se että täällä päin maailmaa missä asun koettaisiin erittäin epäkohteliaana avata toiselle osoitettu paketti ja laittaa se näytille. Yritän siis saada paketista kauniin jättämällä särkyvät osat pahveihinsa ja muut näkösälle.

Voithan sinä kysyä morsiusparilta että miten heillä toimitaan. Yleensäkin on hyvä ottaa vähän selville tavoista, kun menee vieraan kulttuurin juhliin.

Miten suuri yllätys se nyt enää on, kun olet sen useissa häissä kokenut? Avaat reippaasti suusi ja sanot lahjapöydän hoitajalle että "ei saa avata, kiitos". Ihan kaikista asioista saa vaikeita, jos ne tekemällä tehdään vaikeaksi.

Jossakin päin maailmaa on kamalan epäkohteliasta jos häissä ei teurasteta eläintä, muualla taas voi morsiamelta mennä henki, jos lakanoissa ei ole aamulla verta. Eikös tuo avattu lahja ole aika pieni asia sen rinnalla? Maassa maan tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisi paljon kivempaa avata lahjat itse ja tutkia samalla kuka mitäkin on antanut. Avatuissa lahjoissa vääjäämättä tulee korteissa sekaannuksia. Itsellä paljon lahjoja joista en tiedä keneltä tulleet. Tylsä tapa.
Lahjapöydän hoitajalle pikkuinen teippirulla ja kortit kiinni lahjoihin.

Meilläkin tosin on yksi häälahja jonka saaja ei ole selvinnyt. Tosin irtokorttejakaan ei missään pyörinyt... ehkä kortti oli vain unohtunut. Ärsyttää kyllä kun ei tiedä keneltä mikäkin lahja on, ei voi kiittää kunnolla :(

Isoissa juhlissa toi rahalahjakortti on varmaan miettimisen paikka!Mielestäni sekit voi poistaa
ja kotelot jättää.Itse olen lahjoittajan tiedot merkannu ja sekin uuteen kuoreen,tiettyyn paikkaan.

Itse olen useissa häissä ollut, ja kaikissa on lahjat ollu pakattuna niin että niistä näkee sisällön. Meidän häissä kaaso ja äitini kävi kuoret läpi ja otti talteen lahjakortit ja rahat ja merkkasi keneltä ne on, eipähän tarvinnut pelätä niiden katoamista. Lisäksi oli vielä teippi lahjapöydällä, että sai kortin kiinni oikeaan lahjaan, ei tarvinnut kotona lahjoja katsellessa arvuutella keneltä mikäkin on. Jos häissä on ollut ns "piilopaketti", ei siis sellofaani, niin ei sitä kyllä kukaan ole käynyt aukomaan. Itseäni olisi ärsyttänyt jos kaaso tai joku muu olisi käynyt meidän lahjoja availeen :D kannattaa käydä lahjatavaraliikkeissä katsomassa kuinka esim. Astiat on pakattu lahjoiksi ilman että tarvii pelätä särkymistä, tosi kauniita paketteja saa!

En jaksanut lukea kaikkia vastauksia, vastaan siis vain aloitusviestiin.

Todellakin voit paketoida niin kuin olet ennenkin paketoinut. Yksissäkään häissä, joissa olen ollut, ei ole lahjoja avattu hääpaikalla. Lahjat on kyllä ollut esillä pöydällä, mutta paketeissaan edelleen. Näin oli myös meidän omissa häissä. Suuri osa lahjoista oli toki sellofaaniin kääritty, joten vieraat näki mitä ne sisältää, mutta oli seassa paljon myös ihan lahjapaperiin käärittyjä lahjoja. Kaikki lahjat avattiin miehen kanssa rauhassa häiden jälkeisenä päivänä.

Yhteistyössä