häämenu, pääruokana keitto. Mitä mieltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja morsian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Miukumauku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No morsiuspari itse tietenkin päättää ruokalistastaan, mutta vieraana olisin ehkä hieman pettynyt keittoon.
Ruokahan ei tietenkään siinä päivässä tärkeintä ole, mutta silti.

Siis kun sä menet häihin, niin odotatko sä niiltä aina jotain? Siis ihan niin, että sitten jopa petyt jos jotain sulle tuttua ja turvallista tai mieluista ei olekaan? Eihän ne häät mikään ohjlema sulle ole, ei sulla mitään odotuksia tai vaatimuksia paljon paranisi olla. Ihmeellistä.

Sanoin että voisin olla hieman pettynyt. Ja kuten kirjoitin, ruoka ei siinä päivässä tärkeintä ole.
Syön mitä tarjotaan, en nirsoile.

me pidämme kovasti keittoruuista, joten oikeastaan se on yksi syy miksi keittoruoka halutaan. Kuitenkin kesähäät kyseessä. Illalla sitten on tietysti jotain iltapalaa..ei vielä tiedätä mitä, mutta jotakin :) itse en voi sietää karjalanpaisteja yms. joten ne ei tule kysymykseenkään.

Totisesti toivon että häävieraamme ei tule pelkästään siinä toivossa että heidät kestitään monen tonnin edestä, vaan toivoisin että tulevat juhlistamaan meidän rakkautta. eikös se häissä ole tarkoituskin?

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:

Höpöhöpö, keitto on ihana juhlissa!!!

Kuvitteleppa ihan huvisesi tilanne että ajat sen 300km ensin juhliin,tälläydyt parhaimpiisi ja sinulle luvataan kutsussakin jo ruokahäät ja sinua odottaakin lautasella joku keitto,siis keitto? sopii kyllä alkupalaksi mutta pääruuaksi hääjuhaan? No paikalliset ruokapaikat varmasti ovat tästä järjestelystä tyytyväisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
ei mittään keittoja vaan kunnon lihaa pöytään.syömään sinne häihin mennään ja paranee olla kunnon evästä jos niitä kalliita lahjalistoja pitää vieraitten noudattaa....voip tulla muuten lahjaksi puutarhatonttu.

ei meillä vaan mitään lahjalistaa ole. jos jotain haluavat antaa, niin kutsukortissa on lapsemme tilinumero johon voi halutessaan lahjarahan pistää..se riittää meille :) ollaan niin kauan yhdessä oltu ja kaikenlaista rompetta on kertynyt.
Tyyliin sopii hyvin keitto! Nää palstamammat ei tajuu mitään.Itse JOS olisin häitä järkkäämässä kesällä, tarjoaisin rantakalaa ja ruisleipää ja joo, tuo lapsen tilinumero on hyvä idea!

Alkuperäinen kirjoittaja ei ikinä:

Kuvitteleppa ihan huvisesi tilanne että ajat sen 300km ensin juhliin,tälläydyt parhaimpiisi ja sinulle luvataan kutsussakin jo ruokahäät ja sinua odottaakin lautasella joku keitto,siis keitto? sopii kyllä alkupalaksi mutta pääruuaksi hääjuhaan? No paikalliset ruokapaikat varmasti ovat tästä järjestelystä tyytyväisiä.

suurimmaksi osaksi vieraat tulevat ihan lähipaikkunnilta, kauimmaiset n.30km päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja kaun yhdessä ollut myös:
Tyyliin sopii hyvin keitto! Nää palstamammat ei tajuu mitään.Itse JOS olisin häitä järkkäämässä kesällä, tarjoaisin rantakalaa ja ruisleipää ja joo, tuo lapsen tilinumero on hyvä idea!

Tai sitten nimen omaan teillä palstamammoilla jotka puolustaa keittoa PÄÄRUOKANA onkin joku muu tärkeämpää siellä juhlissa ;)
Mani mani mani..
Lahjoja emme toivo mutta rahaa kiitos saittehan laaturuokaa masunne täyteen.
Siis pakkoko naimisiin tai juhlia on pitää jos vieraiden ruuasta käydään nuukailemaan :( laittakaa kunnon kahvipöytä kakkuine ja leipineen tarjolle,nämäkin täyttää masun paremmin kun lautasellinen keittoa.

Kyllä mulle ainakin keitto kelpais:)

No minä tykkäisin kovasti siitä keitosta, jos se olisi hyvää keittoa. Ja luulenpa, että saisin mahani helposti täyteen keitosta, leivästä ja lisukkeista. Paremmin kuin jostakin karjalanpaistista, jota en saa nieltyä alas.

Miten paikalliset ruokapaikat olisivat keitosta erityisen tyytyväisiä? Parhaat katteet he varmasti saavat myymällä tehotuotettua bulkkilihamössöä jauhokastikkeen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ällöttävää:
Alkuperäinen kirjoittaja plörö:
Keittoa, kerran kunnolla pierasee niin on jo nälkä :attn:

Kuka juntti lähtee nälkäisenä toisten häihin pieremään. Kuvottavaa!

:laugh: Jos minulle tulee kutsu jossa mainitaan sana ruokahäät niin oletan ettei minun tarvitse itse sitä lihaa autollani kaataa ja vielä paistaa nuotiossa jotta saan mahani täyteen.
Keitto sopii alkupalaksi mutta ei pääruuaksi,
tosin toisillehan ei ruualla mitään väliä kunhan viinaa löytyy :whistle:
Mutta toki jos ap nyt keittoa laittaa niin kannattaa niillä lyhytmatkalaisillekin vinkata että tulee suoraan ruokapöydästä sillä heillä tarjotaan keittoa ;)

no viimeksi kun olin häissä, siellä oli ruokana lohikeitto. Se oli kyllä tosi hyvää, ei siinä mitään, mutta kun juhlat jatkui yömyöhälle saakka niin kyllä illalla oli jo kovastikin nälkä. Suosittelisin jotain ruokaisampaa. Toki sit riippuen siitäkin milloin häät on, kesähelteillä ei kukaan jaksa kovin raskasta syödä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ällöttävää:
Keittoa, kerran kunnolla pierasee niin on jo nälkä :attn:

Kuka juntti lähtee nälkäisenä toisten häihin pieremään. Kuvottavaa!

:laugh: Jos minulle tulee kutsu jossa mainitaan sana ruokahäät niin oletan ettei minun tarvitse itse sitä lihaa autollani kaataa ja vielä paistaa nuotiossa jotta saan mahani täyteen.
Keitto sopii alkupalaksi mutta ei pääruuaksi,
tosin toisillehan ei ruualla mitään väliä kunhan viinaa löytyy :whistle:
Mutta toki jos ap nyt keittoa laittaa niin kannattaa niillä lyhytmatkalaisillekin vinkata että tulee suoraan ruokapöydästä sillä heillä tarjotaan keittoa ;)

Kyllä kunnon keitto sopii pääruuaksi siinä missä joku liharuokakin:) Mä ainakin tulisin ihan kylläiseksi keitosta!

Minusta keitto sopii ihan hyvin. Kermainen kanakeitto kyllä tosin kuulostaa vähän arkiselta, mutta valmistustavasta ja tarjoilustahan se riippuu onko se sitä oikeasti.

Keiton syöminen lienee hankalaa vain silloin, jos se tarjotaan lötköltä kertakäyttölautaselta, eikä istumapaikkoja ole tarjolla. Mutta näin ei kait ollut asianlaita.

Alkuperäinen kirjoittaja reps:

Tai sitten nimen omaan teillä palstamammoilla jotka puolustaa keittoa PÄÄRUOKANA onkin joku muu tärkeämpää siellä juhlissa ;)
Mani mani mani..
Siis pakkoko naimisiin tai juhlia on pitää jos vieraiden ruuasta käydään nuukailemaan :( laittakaa kunnon kahvipöytä kakkuine ja leipineen tarjolle,nämäkin täyttää masun paremmin kun lautasellinen keittoa.
No TIETENKIN sitten kahvit juodaan kun on ensin keitto syöty. Etkö nyt tajuu, että kyseessä KAUAN yhdessä ollut pari ja siis sukukin jo tuttu ja monesti ruokittu juotettu? Eli hääjuhlat voipi olla vaatimattomammat kuin vastarakastuneella nuorellaparilla. Ja kun ei ole LAHJALISTAAKAAN, eli EI odoteta lajavyöryä ollenkaan? Mutta silti halutaan pitää häät ja kutsua ystävät yhteen, ei kaikki halua mitään mahtipontisia häitä.

Ihmettelen sitä kun täällä puhutaan ettei keitosta tule kylläiseksi.. mutta eikös se ole kutakuinkin aika yleinen ruoka perheissä? Meidän lapsen herkkua ovat erilaiset keitot ja vähintään kerran viikossa keittoa meille ruuaksi laitan ja kyllä siitä mahan täyteen olen aina saanut kun santsata pystyy :)

Aivan liian arkista. Olisin kyllä pettynyt ja ihmettelisin, toki söisin. Aika junttimaista muutenkin, että keittoa vaan vieraille kunhan kaljaa riittää. Kyllä juhlissa pitää olla juhlaruokaa!

Ihmettelen sitä kun täällä puhutaan ettei keitosta tule kylläiseksi.. mutta eikös se ole kutakuinkin aika yleinen ruoka perheissä? Meidän lapsen herkkua ovat erilaiset keitot ja vähintään kerran viikossa keittoa meille ruuaksi laitan ja kyllä siitä mahan täyteen olen aina saanut kun santsata pystyy :)

Joo, minä kanssa ihmettelen kun toisten mielestä se ei ole ruokaa ollenkaan?????

Taitaa vaan erona olle sellainen pikku seikka että normaalisti perheissä on kaksi lämminta ateriaa ja vielä iltapalakin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja kauan:
Alkuperäinen kirjoittaja reps:

Mani mani mani..
No TIETENKIN sitten kahvit juodaan kun on ensin keitto syöty. Etkö nyt tajuu, että kyseessä KAUAN yhdessä ollut pari ja siis sukukin jo tuttu ja monesti ruokittu juotettu? Eli hääjuhlat voipi olla vaatimattomammat kuin vastarakastuneella nuorellaparilla. Ja kun ei ole LAHJALISTAAKAAN, eli EI odoteta lajavyöryä ollenkaan? Mutta silti halutaan pitää häät ja kutsua ystävät yhteen, ei kaikki halua mitään mahtipontisia häitä.

kiitos :) tämä on juuri meidän poittimme, osuit naulankantaan :)

[/quote]

kiitos :) tämä on juuri meidän poittimme, osuit naulankantaan :)[/quote]

Ai kunnon tarjottavat tarkoittaa mahtipontisia häitä, lahjalistoja ja muuta krumeluuria? :D

Taitaa vaan erona olle sellainen pikku seikka että normaalisti perheissä on kaksi lämminta ateriaa ja vielä iltapalakin ;)

hääjuhla alkaa vasta kolmen maissa, joten kerkiävät kyllä syödä kotona ennen kuin tulevat, jos näin tahtovat. Illaksi ostetaan varmaan vielä jotain syötävää..ajattelin että voisi tehdä jotain salaatteja ja grillata makkaraa.

hääjuhla alkaa vasta kolmen maissa, joten kerkiävät kyllä syödä kotona ennen kuin tulevat, jos näin tahtovat. Illaksi ostetaan varmaan vielä jotain syötävää..ajattelin että voisi tehdä jotain salaatteja ja grillata makkaraa.

Uuups! Nyt tais tulla viimenen niitti? Ei taida kelvata makkarat näille täydellisille mammoille:( Jään mielenkiinnolla lukemaan kommentteja:)

Yhteistyössä