Häämenu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanokaas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;23224510:
mä en ymmärrä sitä, miten jotkut ei syö pariisinperunoita, tai et ne sopii huonommin kalan kanssa kuin perunat..pariisinperunathan on vain muotoiltuja perunoita..
Nehän on vähän kuin friteerattuja muusipalleroita, ainakin ne mitä minä olen syönyt.

[QUOTE="www";23224550]Tuossa on koottuna (perunoita lukuunottamatta) ALKUPALAPÖYTÄ. Lämmin ruoka puuttuu! Lämmintä lihaa (savulohifile on yleensä kylmä), lämpimiä kasviksia? Jotakin ruokaisaa? Veikkaan, että miehet jäävät aika nälkäiseksi tuosta pöydästäsi...[/QUOTE]

No tässä on ammattilaisen versio, parempi?

munaveneet katkaravuilla
savukirjolohi ja tillikastike
pariisinperunat
fetasalaatti ja kastike
italiansalaatti
lihaisa (naudan paahtopaisti) kasvissalaatti
kalkkunaleike ja pihlajanmarjahyytelö
maustekurkkuveneet
coctailpyörykät
smetanalohi
täytetyt tomaatit
patonki ja 2 levitettä
kotikalja, vesi

[QUOTE="vierailija";23224554]Nehän on vähän kuin friteerattuja muusipalleroita, ainakin ne mitä minä olen syönyt.[/QUOTE]

Ei ole vaan ihan tavallista muotoiltua keitettyä perunaa. Ne Finduksen pakasteesta löytyvät sanoo paketinkin päällä, että Pommes Noisettes, ei ne ole pariisinperunoita. Saman mallisia kylläkin.

Joo, aikalailla on sellainen kun meillä alkupalapöytä..... Ja ehdottomasti pitäis olla vihreä salaatti, mä en ainakaan söisi mitään feta/sienisalaattia, vaan perussalaatti ok. No, saa ne inhottavat fetat sieltä nypittyä poiskin.

jos teillä on rahasta tiukkaa, niin laittakaan nyt ees lihaa tuohon menuun, paahtopaistia vaikka.

[QUOTE="xxxx";23224589]Joo, aikalailla on sellainen kun meillä alkupalapöytä..... Ja ehdottomasti pitäis olla vihreä salaatti, mä en ainakaan söisi mitään feta/sienisalaattia, vaan perussalaatti ok. No, saa ne inhottavat fetat sieltä nypittyä poiskin.

jos teillä on rahasta tiukkaa, niin laittakaan nyt ees lihaa tuohon menuun, paahtopaistia vaikka.[/QUOTE]

Siis rahasta ei ole kyse, ja paahtopaisti lisätty jo jos luet ketjua yhtään.

[QUOTE="a.p";23224566]No tässä on ammattilaisen versio, parempi?

munaveneet katkaravuilla
pariisinperunat
fetasalaatti ja kastike
italiansalaatti
maustekurkkuveneet
coctailpyörykät
smetanalohi
täytetyt tomaatit
patonki ja 2 levitettä
kotikalja, vesi[/QUOTE]

On huomattavasti parempi. Smetanalohi on herkullista ja savulohihan on nyt siis kylmänä tarjottava. Kalkkunan tilalle itse vaihtaisin jotain muuta lihaa, olen aikaisemman vastaajan tapaan kalkkunaa inhoava. Possukin on parempi, mutta vielä mieluummin nautaa, kun juhlissa ollaan. Maustekurkkuveneet ehkä jättäisin pois, jos teillä on ruokajuomana viini. Etikkakurkku kun ei viinin kanssa oikein sovi. Tosin saattaisin korvata sen sillä sillillä ja siinä on sama ongelma :)

munaveneet katkaravuilla
pariisinperunat
fetasalaatti ja kastike
italiansalaatti
maustekurkkuveneet
coctailpyörykät
smetanalohi
täytetyt tomaatit
patonki ja 2 levitettä
kotikalja, vesi[/QUOTE]

Kuullostaa jo paremmalta :)

munaveneet katkaravuilla
pariisinperunat
fetasalaatti ja kastike
italiansalaatti
maustekurkkuveneet
coctailpyörykät
smetanalohi
täytetyt tomaatit
patonki ja 2 levitettä
kotikalja, vesi[/QUOTE]

Joo, tämä parempi. Voisin jopa jättää tästä smetanalohen pois, koska kalaa jo parilla tapaa muuten. Ja se vihreä salaatti erikseen ja fetat erikseen.

munaveneet
savulohi ja tillikastike
pariisinperunat
kalkkunaleike
sienisalaatti
vihreäsalaatti
feta, oliivit ja sipuli
italiansalaatti tai perunasalaatti
uuniperunat (katkarapu ja yrttitäyte )
possunfile
täytetyt tomaatit
lihapullat

tumma ja vaalea leipä, voi
kotikalja ym juomat

muoks, pariisinpotut kävin lisäämässä ku unohtu

Viimeksi muokattu:
Oon ollut elämäni aikana aivan tosi tosi monissa häissä. mun mielestä se, mitä menu sisältää siis onko paljon vai vähän ja perinteistä vai erilaista, ei ole niin keskeistä kuin se, miltä se MAISTUU!!!! Esim. viime kesänä olin 3 häissä joista kaksissa oli sama menu noin suunnilleen mutta eri pitopalvelusta ja ERO OLI HUIKEA! Itse siis kiinnittäisin enemmän huomiota ruuantekijän valintaan.....

Yhteistyössä