hääpäivävalitusta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lissu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lissu

Vieras
Meillä oli tässä jokin aika sitten mieheni kanssa hääpäivä. Olenko minä jotenkin itsekäs kun tavallaan vähän möksähdin kun mies ei sitä millään lailla huomioinut? Itse ostin miehelleni lahjan, vaikkakaan ei ollut ehkä mikään tyypillinen hääpäivälahja, mutta kuitenki mieheni paljon toivoma ja aika kallis. Sanoin silloin miehelleni että se on sitten minun hääpäivälahjani sinulle, josta mies kyllä kiitti kauniisti. MUTTA!!! Eikö miehenikin voisi edes joinain vuosina ostaa minulle jotain? Jään aina ilman joululahjaa, synttärilahjaa, hääpäivälahjaa jne... En tarkoita sitä että se lahja olisi siinä se tarkoitus, vaan että eikö mieheni todellakaan halua koskaan ilahduttaa minua? Itse ostan AINA lahjan hänelle, ja myös isänpäivänä.
Ihana mies muuten, mutta tämä jotenkin ärsyttää minua taas nyt kun vuosipäivä ohitettu :(

Oikeastaan ketään ei voi pakottaa ostamaan lahjaa kenellekään. Lahjomisen kulttuuri on perheissä ja suvuissa monimuotoinen ja jos miehesi ei ole tottunut antamaan lahjoja eikä esimerkkisikään vaikuta mitenkään, niin sinun ei taida auttaa muu kuin sopeutua tilanteeseen.

Kyllä minäkin tuollaisesta möksähtäisin.. itsellä juuri synttärit tulossa ja pahoin pelkään että kakkoseks jään.. yksinäni niitä viettämään, ukko bilettää muista syistä itse raskaana ollessa ei kauheesti biletys maistu, joten taidanpa itselleni muffinin kokoisen kakun tehdä ja varmaa lahjakin täytyisi ostaa jos muistetuksi meinaa tulla. Ei kivaa :/

oletko kysynyt asiaa suoraan? itse jouduin kieltämään miestäni ostamasta enää koruja kun ei niitä tule niin paljoa käytettyä..(miehellä surkea mielikuvitus)ei hän ainakaan loukkaantunut mutta yrittää aina nykyään onki esiin mitä itse haluaisin/tarvitsisin.heh..viime jouluna sain friteerauskeittimen ja vuosi sitten ergorapd imurin =) kamat jotka olisin itse hankkinut mutta oli sitten ihan kiva saada lahjaksi.
jos miehesi ei vaan ole tullut ajatelleeksi asiaa...

On mun mies ostanu mulle jonkuverran lahjoja ennenkuin lapset syntyivät.. Ja molempien lasten syntymästä olen saanut kalevalan kultaisen lapsi-korun :)
Nykyään kuulen aina selityksen "valitettavasti mulla ei ole sulle mitään lahjaa kun en kerennyt kauppaan" tai "minulla ei ole sinulle mitään lahjaa, kun en tiennyt mitä olisit halunnut"
Synttärit olisi kans melko pian juhannuksen jälkeen, saapa nähdä ostaako silloin jotain? Tuskin :(

Hei,
ehkä miehesi ei koe ensisijaisesti olevansa erityisen rakastettu, kun saa lahjoja. Ne eivät siis ehkä ole hänelle niin tärkeitä, eikä hän ehkä siten osaa ajatella sitäkään, että sinä puolestasi koet olevasi erityinen saadessasi häneltä lahjoja. Kannattaa lukea kirja Rakkauden kieli. Siitä löytyy paljon hyviä vinkkejä... :)

Mun mielestä voisi huomioida, mutta tyydyn siihen, että miehelle hääpäivä ei merkkaa normipäivää enempää. Katsotaan sitten, kun tulee se 10. hääpäivä, silloin toivoisin vähän enemmän huomiota =)

Kyllä minäkin ostan aina miehella lahjan merkkipäivinä ja välillä ilman merkkipäivääkin. hyvin harvoin saan itse mitään, mutta en mä niin kauheasti möksähdä! Tottunu jo siihen ettei paljon mitään saa. Ja jos joskus jonkun lahjan saan niin ne on sitten todella rakkaita =)

musta on kyl tärkeempää et arki toimii ja välittäminen näkyy muuten kuin lahjomisella kerran vuodessa. itse oon joskus sanonut että riittää ihan suklaalevy jos siltä tuntuu, eikä meillä sen kummempia lahjomisia olekaan. syömässä käydään yhdessä ja puhutaan kuinka onnellisia olemme.
jos noin kovin häiritsee, niin mikset ihmeessä sano miehellesi että haluat lahjan?

Olen mä joskus miehelle koittanut vihjasta että minäkin voisin haluta jotain. Ja todellakin riittäisi vaikka suklaapatukka... kunhan tulisi itselle se tunne että mies on ajatellut minua ja halunnut jollain lailla ilahduttaa :)
Ja todellakin tärkeintä on se normi arki jne, mutta kuten jo koitin aiemminkin sanoa niin tuntuisi silti kivalta saada joskus jotain... Ihan muuten vaan ;)

Yhteistyössä