Häät ja ristiäiset, apuja kaipaan!=)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joselon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Samoilla linjoilla Glennin kanssa, lahjatoiveen mainitseminen kuulostaa jo siltä, että lahjaa odotetaan. Itse jättäisin koko asian mainitsematta, ja jos joku kyselisi niin kertoisin sitten. Läheisimmät sukulaiset lienevät kuitenkin jo muistaneet avioitumisen yhteydessä.

Jos itse saisin kutsun tuonkaltaisiin juhliin, niin todennäköisesti veisin jotain pientä, kuten hyvälaatuisen kuoharin tms., tai lahjakortin kaveriporukalla, mutta en kyllä mitään leivänpaahtimia edes harkitsisi :D

Hei hyvä siitä tulee! Kyllä ruuan kanssa voi olutta ja viiniä juoda, vaikka lapsi olisikin kastettu päivällä. Huomautan myös, että itse en käytä alkoholia käytännössä ollenkaan ja karttelen ryyppyjuhlia. Pipoa löysemmälle, tädit!

Joo, ei muakaan haittaa jos ruuan kanssa on vähän viiniä, silloinhan lapsetkin voi olla mukana... Mutta kyllä tässä ketjussa heti ekassa viestissä heti kättelyssä sanottiin, että ryyppäjäiset on kyseessä.

Mikset halua kutsua kavereita ristiäisiin? Olisi yksinkertaisempaa, kun olisi vain yhdet juhlat. Jos jollekin ei syystä tai toisesta sovi ristiäisiin tuleminen, niin hän voisi saapua juhlapaikalle vasta myöhemmin. Mutta ristiäisethän ovat ihana juhla - kuka niistä haluaisi jäädä pois - joku joka haluaa vain ryypätä?

Taidan jättää ton lahjatoiveen joo kokonaan mainitsematta, kyl ne sitten kysyy jos haluavat jotain tuoda=) Kiitos, tulee tulee.. Minäkään en siis itse käytä alkoholia oikeastaan ollenkaan, mutta haluan sen suoda kuitenkin muille=)

Ja nimenomaan tolla olut, viini, siideri linjalla. Boolin jätän pois varmaan kokonaan, niin ei ole sitten niin härski tapahtuma. :D

Meidän kavereita ei voi ristiäisiin kutsua:D Ja ongelma olis myös siinä, että meillä on sellaisia kavereita jotka perjaatteessa pitäis kutsua, mutta sitten pitää kutsua sekin ja se ja ja se.. se ei vaan onnistu. yksi mun kaveri tulee, josta tulee siis myös kummi. Mä en vaan halua kavereita, kun on sen verran laaja kaveripiiri, et tulis kauee ongelma, ketä kutsuu ja ketä ei. helpompi kun ei kutsu ketään..

• Tykkää
Reactions: Blue cat
En minäkään tosiaan mikään kukkahattu ole, ja vaikka alkoholi on heikosti viime vuosina maistunutkin niin aina en ole kuitenkaan lasiin sylkenyt. Ja kirkkoon emme edes kuulu. Silti pitäisin alkoholipitoiset juhlat erikseen (ruokailuviinissä/oluessa tai alkumaljoissa ei tietenkään mitään vikaa). Mutta ap tässä on eri maata ja saa toki pitää sellaiset juhlat kuin haluaa. Silti voisin varoittaa, että pienen lapsen kanssa ei välttämättä itse edes haluakaan ottaa alkoholia (siis vaikka se olisi hoidossa) tai voi olla vielä niin uupunut että ylimääräiset juhlat tuntuu kokonaan huonolta idealta. Itseäni myös ärsyttäisi olla juhlakalu kosteissa juhlissa, joissa itse ei välttämättä voi ottaa.

Mä koitan nyt korjata tota sanaa ryyppäjäiset, eli tarkotus siis ei ole vielä ristiäisisää tarjota alkoholia, vaan pikkuhiljaa kun juhlat etenee, niin aletaan tarjoo jotkut kuohuviini lasilliset ja viini, sekä mietoja alkoholijuomia.

THTH: Miten te järjestettite? Oliko kavereita paikalla? Kuinka kauan häänne kesti?

Me kutsuimme kaikki vieraat kastetilaisuuteen. Oli kavereita ja sukulaisia paikalla. Ensin kastettiin vauva ja lopuksi pappi pyysi meidät (minut ja mieheni) alttarille selin vieraisiin. Siinä pappi aloitti puheen ja vihki meidät. Se oli yllätys muille vieraille. Menimme juhlapaikalle syömään ja juhlimaan vauvan juhlaa. Sukulaisilta saimme lahjoja sitten jälkikäteen (niiltä joilta saimme). Juhlapaikalla juhlimme kuitenkin vauvaa, vaikka kyllä meidän naimisiin meno tuli suurena yllätyksenä. :)

Juhlassa ei ollut alkoholitarjoilua ja kastekutsussa ei ollut mitään mainintaa häistä, eikä todellakaan lahjoista.

Me juhlimme miehen kanssa 1-vuotis hääpäivää sitten ensi vuonna, kun vauvakin on reilu vuoden, enkä enää imetä. En tiedä vielä pidämmekö juhlat suvulle, vai mitä tehdään.

THTH: Miten te järjestettite? Oliko kavereita paikalla? Kuinka kauan häänne kesti?

Me kutsuimme kaikki vieraat kastetilaisuuteen. Oli kavereita ja sukulaisia paikalla. Ensin kastettiin vauva ja lopuksi pappi pyysi meidät (minut ja mieheni) alttarille selin vieraisiin. Siinä pappi aloitti puheen ja vihki meidät. Se oli yllätys muille vieraille. Menimme juhlapaikalle syömään ja juhlimaan vauvan juhlaa. Sukulaisilta saimme lahjoja sitten jälkikäteen (niiltä joilta saimme). Juhlapaikalla juhlimme kuitenkin vauvaa, vaikka kyllä meidän naimisiin meno tuli suurena yllätyksenä. :)

Juhlassa ei ollut alkoholitarjoilua ja kastekutsussa ei ollut mitään mainintaa häistä, eikä todellakaan lahjoista.

Me juhlimme miehen kanssa 1-vuotis hääpäivää sitten ensi vuonna, kun vauvakin on reilu vuoden, enkä enää imetä. En tiedä vielä pidämmekö juhlat suvulle, vai mitä tehdään.

Yhteistyössä